Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...

Witam.

 

Może pytanie, które zadam nie powinno się znaleźć w tym temacie ale proszę o informację co poza sworzniami wahacza, silentblockam sanek, drążkami kierowniczymi, końcówkami drążków kierowniczych, łącznikami stabilizatora, gumami stabilizatora może być do wymiany w przednim zawieszeniu Megane II (za wyjątkiem oczywiście amortyzatora, sprężyny, gum i łożysk McPersona, łożysk kół). Pytam bo nie mam pojęcia jakie gumowo-metalowe elementy wchodzą w skład przedniego zawieszenia Megane II i czy np. w wahaczach jest coś jeszcze poza sworzniami albo jest ich wiecej niż jeden na każdy wahacz. Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Właśnie jestem po wymianie sworzni i tulei w obu wahaczach, mechanik wymontował oba wahacze i wyciskał zużyte części na prasie. By sobie ułatwić pracę zdemontował belkę potrzymującą chłodnice (chłodnice u góry podwiązał drutem by nie opadła)Usłaga trwała ok 1,5 godz. Moje części (sworznie i tuleje) koszt 160 zł na dwie strony + robocizna 150 zł za dwa wahacze. Jutro jade na ustawienie zbieżności 70 zł (stalowe felgi) Tak to mniej więcej wygląda. Sworznie kupiłem firmy AS Metal , a tuleje polskiej producji dlatego nie duże koszty części. Jak to będzie chodziło napiszę , ale już jest różnica o niebo , cichutko i leciutko :(

Edytowane przez Zanzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam! wymieniałem wahacz, wielkie dzięki za ten link ale kolega zapomniał dopisać o odkręceniu łącznika stabilizatora bez tego trudno wybić śworzeń

 

Dodano: 16 paź 2013 - 20:39

Witam!

wielkie dzięki za ten link, należy jeszcze dodać aby odkręcić łącznik stabilizatora bez tego trudno wybić sworzeń, a co do chłodnicy to podwiązałem ją pasem bez zdejmowania zderzaka.Należy jeszcze uważać aby nie wyskoczyła półośka ze szkrzyni (gdy wyskoczy wystarczy ją wcisnąć),bo pocieknie płyn przkładniowy(dobrze coś pod łożyć).

Edytowane przez motyl82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam! wielkie dzięki za tego manuala. Mam pytanie odnośnie przerwy pomiędzy ramą silnika a podporą chłodnicy. po wymianie wahaczy coś mi strzela, trzaska. zawiesznie sprawdzone ok. ale nadal puka przy ruszaniu. w ksiazce napisane jest aby ustawić 1 cm przerwę ale nie jest pokazane dokładnie gdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy to jest wymiana samego sworznia czy wachacza całego ?

bo szukam poradnika do całego wachacza. Czy aby wyjąc takowy wachacz trzeba z przodu belke odkręcić , wyjąć ? bo patrzałem i pod dołem, pod belką od strony przodu nie ma żadnej śruby i tym samym dostępu do niej więc nie wypukam tej śruby.

 

Zapamiętaj wahacz :)

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Poradnik bardzo fajny. Ja to ogarnąłem bez zdejmowania zderzaka a belkę odkrecalem tylko z jednej strony a drugą tylko luzowałem, nie trzeba nic wiązać. Ale ogólnie dzięki, bardzo pomocne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Poradnik bardzo pomocny.

 

Potwierdzam, że do wymiany wahacza nie trzeba zdejmować zderzaka. Wystarczy odkręcić jedną ze śrub belki pod chłodnicą a drugą popuścić i da się odchylać pas przedni. Dla pewności podparłem belkę drewnianym klockiem. Skręcając należy pamiętać o zachowaniu dystansu 10 mm pomiędzy sankami a mocowaniami belki.

Nie musiałem również odkręcać łącznika stabilizatora.

 

Dwie uwagi co do potrzebnych narzędzi:

torx nasadowy to E16 a nie E18 jak podano w poradniku (E18 od wielkiej biedy też się odkręci ale kłapie i można obrobić łeb śruby). 

- oczkowy 18 najlepiej żeby nie był płaski lecz gięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!