Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Radio fabryczne - dezaktywacja LW i MW


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów,

 

Podczas przełączania źródła dźwięku z CD na radio, następują po sobie AUX, fale LW, MW i dopiero UKF.

W instrukcji obsługi radia opisano możliwość dezaktywacji załączania LW i MW.

Niestety jest to opisane bardzo nieudolnie i nic z tego niw wychodzi.

Efekt ma być taki w trakcie przełączania źródeł dźwięku - CD, AUX, UKF.

Próbował ktoś już może rozwiązać ten problem?

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W M II i S II w updatelist można to przełączać po przytrzymaniu na dłużej klawisza z nutką, by radio przełączyło się na ustawienia tych zakresów. Później wybierasz poszczególne pasma i źródła dźwieku do wyłączenia przyciskami od następnego lub poprzedniego utworu, a ON na OFF zmieniasz przyciskami głośności. (lub odwrotnie) U Ciebie prawdopodobnie będzie podobnie, przynajmniej jeśli masz radio takie jak na fotkach w tym temacie:

http://megane.com.pl/topic/31455-zdechajek-megane-iii-grandtour-19-dci-2011/page__view__findpost__p__248488

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie mam takie radio. W instrukcji napisano:

"nacisnąć 6, czyli strzałka na kółku w górę, obracać joystikiem przy kierownicy aż

znajdziemy LW, nastepnie wcisnąć 5, czyli strzałka w bok na centralnym kółku, co spowoduje zał/wył.

Kompletnie nic to nie daje. Przesuwanie strzałki w bok powoduje zmianę kursora na ekranie, a w górę - zmianę

numeracji ewentualnego zaprogramowania stacji.

Koszmar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed tą procedurą przytrzymaj na chwilę ten klawisz z nutami. Może tego brakuje w opisie. U mnie też tak trzeba by radio weszło w procedurę programowania widoczności tych zakresów. Bez jego wcześniejszego naciśnięcia też te pozostałe przyciski zachowują się normalnie i służą tylko do obsługi radia lub zmieniarki.

Najlepiej jakby się odezwał ktoś, kto ma takie radio jak u Ciebie i to "wycinał", no ale odzew jaki jest sam widzisz.....

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc.

Sprawdzałem dziś ponownie i dokładnie.

Wciśnięcie "nutki" w jakimkolwiek momencie powoduje uruchomienie ustawiania

natężenia bass, treble itd...

Brak mozliwości zał/wył LW i MW.

Aż dziwne, że wśród tylu posiadaczy meganeIII, nikogo

nie nurtuje wyłaczenie stacji MW i LW podczas przełączania z CD?

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja już nie pomogę, musiałbym mieć takie radio do dyspozycji by doświadczalnie to przeprowadzić.

Ty je masz to możesz spróbować ponaciskać inne przyciski jak przykładowo ten z menu/Ok i je trochę przytrzymać. Albo coś sie przełączy, otworzy albo nie. i tak po chwili samo wróci do poprzedniego stanu, więc nic nie popsujesz jak nie dotkniesz innych przycisków w tym czasie.

Życzę powodzenia i zapisania się jako pionier, opisujący ten sposób. ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Nie wiem czy to coś pomoże, ale w MII znalazłem na to rozwiązanie. Być może, że w MIII jest podobnie. Przełączając z CD na UKF robię to lewym przyciskiem na dżojstiku, przełącza się od razu na UKF i odwrotnie na CD. Przełączając prawym przechodzi przez LW, MW. Nie wiem czy w MIII jest podobne sterowanie pod kierownicą. W MII patrząc od góry są dwa przyciski.

Edytowane przez babus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko sposób przełączania. Ja u siebie, w sceniolu drugim mam te pasma na OFF czyli nie pojawiają się w trakcie przełączania, są niedostępne, a wywaliłem je z "karuzeli" sposobem podanym wcześniej.

Obecnie mam tylko aktywne CD, co włącza mi emulator zmieniarki i FM. Innych zakresów radio nie widzi, nawet AUX bo jest na OFF. Oczywiście po wciśnięciu płyty CD do fabrycznego odtwarzacza, czyta płytę, bo ma programowo ustawione pierwszeństwo przed emulatorem zmieniarki. Z płyt jednak nie korzystam, emulator jest THE BEST ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i udało się!

Stacje LW i MW ( prawdę mówiąc zbyteczne), dezaktywujemy naciskając przycisk z literką "i"

na radiu, następnie krzyżakiem w górę lub w dół - mijamy RDS on/off, TRAFFIC on/off itd..

dojeżdżamy do LW i zmieniamy na off, potem jest MW i zmiana na off.

Teraz w trakcie przełączania źródła dźwięku mam FM, CD, AUX.

W instrukcji obsługi radia jest kompletnie błędnie podana klawiszologia.

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!