Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Połączenie które należy sprawdzić pod kątem przedostawania sie oleju do płynu o którym pisałem wcześniej to miejsce styku obudowy termostatu(z obudowy tej wychodzi wężyk z odpowietrznikiem) z głowicą silnika.

TO co zaznaczone strzłkami to poktywa termostatu.

Interesujące nas połączenie jest ok 15 cm dalej w stronę głowicy!!!

Na załączonym przez ciebie zdjęciu widać uszczelnienie tego styku jakimś czerwonym silikonem!

Obudowa ta przyktęcona jest do głowicy 3 śrubami.

Należy odkręcić oczyścić powierzchnie styku(nie porysować!),odtłuścić i pokryć pastą uszczelniającą i delikatnie przykręcić z powrotem.

Po przykręceniu pasta uszczelniająca wyciśnie się trochę na zewnątrz,co świadczy o właściwym uszczelnieniu.

Oczywiście pokrywamy pastą nie tylko dookoła ale i środek, tak aby oseparować kanał wodny od olejowego.

Po odkręceniu obudwy będziesz widział o co chodzi:)

 

Pojawiający się kawałki starego silikonu w zbiorniczku mogą świadczyć właśnie o puszczeniu w/w uszczelnienia.

Na fotce zanaczyłem połączenie które trzeba sprawdzić.

 

Dodano: 31 sie 2011 - 21:34

Sorki!

fotka nie dołączyła się.

wysyłam jeszcze raz!

post-32373-0-74569800-1314819268_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że moje zdjęcie robi w tym poście "furorę" :), to może i ja dołączę swoje 3 grosze.

Czerwona pasta, to silikon wysokotemperaturowy.

Miałem ten sam problem, co kolega wariat1478. Od czasu do czasu, silnik puszczał olejowe "bąki" do układu chłodzenia. Myślałem, że pada uszczelka. Jednak okazało się, że silikon zaczął przepuszczać. Rozkręciłem obudowę termostatu, oczyściłem drobnym papierem ściernym głowicę i obudowę. Wyczyściłem węże i zbiorniczek wyrównawczy z oleju.

Doszło do uszczelnienia. Zrobiłem małą rzeźbę:

Wziąłem kartkę z bloku technicznego, wyciąłem z niej 2 uszczelki (ponieważ wydało mi się za cienko, jak na uszczelkę), spryskałem bitex-em i założyłem obudowę termostatu.

Do dziś silnik nie puszcza "bąków", połączenie jest całkowicie szczelne.

 

Jeżeli ktoś chce również zrobić taką rzeźbę, małe wskazówki:

Bierzemy w rękę oczyszczoną obudowę termostatu, malujemy markerem (lub jakimś mazakiem) powierzchnię styku z głowicą i odciskamy na kartce. Czynność powtarzamy dla drugiej uszczelki lub obrysowujemy długopisem/ołówkiem wyciętą uszczelkę na kartce. Do wycięcia najlepiej użyć nożyk z wyłamywanymi ostrzami lub skalpela. Następnie sprawdzamy, czy uszczelka pasuje (również przez śruby montażowe), spryskujemy bitex-em (wystarczy środek, łączenie uszczelek) i łączymy je razem. Uszczelka jest gotowa.

Tutaj mała dygresja.

Tektura falista (np. karton po butach) się do tego nie nadaje, zresztą i tak z takiej tektury praktycznie nie da się wyciąć uszczelki.

PS-w ten sposób można również zrobić uszczelkę na przepustnicę i sprawdza się znakomicie.

Mam nadzieję, że komuś się to przyda i zaoszczędzi na niepotrzebnej wymianie uszczelki pod głowicą.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, nie ma sprawy. Po to się wrzuca zdjęcia, aby z nich korzystać.

Płyn trzeba spuścić do poziomu poniżej termostatu.

Co do bitex-u, akurat to miałem pod ręką. Można użyć farby w spray-u. Generalnie chodzi o to, aby nasączyć uszczelkę czymś wodoodpornym. Na dobrą sprawę nie trzeba nasączać, ale wtedy uszczelka po jakimś czasie może przesączać płyn/olej.

Edytowane przez Kreciq
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kartkę z bloku technicznego

Tektura falista

Zamartwię Cię, karton też nie bardzo się nadaje. :)

Kiedyś można było kupić w sklepach motoryzacyjnych tak zwany preszpan. Ogólnie jest to papier nasączony jakąś żywicą, który potem jest prasowany. Nie mam pojęcia gdzie to teraz kupić, kiedyś było to we wszystkich sklepach motoryzacyjnych. W formacie A4 o różnych grubościach i twardościach. Coś fantastycznego na wszelakie uszczelki, gdzie występowała temperatura, ciśnienie lub substancje ropopochodne.

Jak Ktoś gdzieś ma stare teczki na dokumenty, takie jakby nawoskowane to właśnie jest to.

Wracając do głównego wątku...

Potwierdzam, że dokładnie tak samo jest w silnikach 16V. Choć sama obudowa termostatu jest deczko inna. Ja na ten przykład miałem uszczelkę w postaci blaszki, o grubości nie napiszę bo nie zmierzyłem, gdzieś ok. 0,5 mm.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

preszpan

Niestety wszystko dla pomysłowych ludzi znika ze sklepów.

Ja nie rozumiem np. dlaczego zniknęło mleko w szklanych butelkach zwrotnych. A tyle się, za przeproszeniem, pie...szy o całej tej ekologii...Ale to temat na zupełnie inną dyskusję.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(pierwsze zdjęcie)

Większe kółko, to węże do nagrzewnicy. Jak nie naprawisz/poprawisz tego, możesz gubić płyn chłodzący.

Mniejsze kółko, to trójnik od odmy oleju. Postaraj się go skleić (kropelka nie wystarczy). Możesz go oczywiście wymienić, ale na identyczny. Wieści niosą, że przy innych średnicach wewnętrznych otworów, dziwne rzeczy potrafią się dziać z silnikiem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieści niosą, że przy innych średnicach wewnętrznych otworów, dziwne rzeczy potrafią się dziać z silnikiem.

Spokojnie można zamontować trójnik równoprzelotowy, wielokrotnie testowane :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!