Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

demontaż ramion wycieraczek - jak.?


Rekomendowane odpowiedzi

Tomik 1970 no bez ściągacz nie dam rady chyba, będę musiał zainwestować

U mnie sytuacja wyglądała podobnie jak na zdjęciu w pierwszym poście

Ja się uporałem z tym problemem przy pomocy małego palnika gazowego, takiego do lutowania. Przy jednej udało mi się odkręcić nakrętką i po paru dniach traktowania naftą przy użyciu ściągacza ramię puściło.

Z druga miałem większy problem. Nakrętka była odporna na naftę, puściła dopiero po podgrzaniu palnikiem.

Z ramieniem też nie poszło łatwo kilkudniowe traktowanie naftą i wspomaganie się ściągaczem nie dawało efektu. Ramie poddało się dopiero po potraktowaniu palnikiem gazowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

witam mam ten sam problem :) a nawet gorszy ramie wycieraczki identyczne, tak sie z tym siłowałem że rozwaliłem szybe... teraz kupiłem nawet ściągacz do wycieraczek i nic! żadna nie zejdzie ! psikałem wd :/ co mam zrobic????

Edytowane przez Pawel_Pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z domowych sposobów jako penetratory można stosować płyn hamulcowy lub Coca Colę. Ale przy zastosowaniu płyny hamulcowego trzeba być bardzo ostrożnym bo niszczy lakier.

Edytowane przez makuli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wycieraczki w megane I są jakieś takie parszywe. U mnie po dwóch miesiącach od wymiany przedniej szyby (a więc po ściąganiu ramion wycieraczek) znów były nie do ruszenia - żadne WD40, młotki i patenty nie pomagały, ale ściągaczem (dedykowanym do wycieraczek) poszło bez problemu w kilkanaście sekund.

Nie trzeba od razu inwestować w ściągacz - można podjechać do dobrego warsztatu lub zakładu wymieniającego szyby samochodowe.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za pomocą ściągacza schodzi bez najmniejszych problemów. W ciągu minuty ściągnąłem u siebie, Więcej czasu zajęło mi ustawienie ściągacza niż kręcenie śrubą.

 

Dodano: 26 lis 2011 - 21:44

Aha, nie stosowałem żadnych wynalazków typu WD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jednym słowem nie kupujcie ściągaczy na allegro za 20 zł bo to jest kupa złomu ja żle zrobiłem

 

jeśli macie zapieczone wycieraczki nie ściągniecie ich w domowych warunkach lepiej podjechać tam gdzie wymieniają szyby i oni zdejmą je bez problemu a nie tak jak ja zrobiłem...

siłowałem sie tak że sobie szybe rozwaliłem ...

Edytowane przez Pawel_Pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

No i próbowałem jesienią ubiegłego riku różnych sposobów na ściągnięcie ramion wycieraczek. Wkońcu zakupiłem ściągacz do łożysk. Pewny że tym razem to już ściągne te wycieraczki mocno się rozczarowałem. Ni holery nie idzie. Samochód ma 15 lat być może nikt tego nie ruszał nigdy i tak zapiekło że nie daje rady. W końcu przyszła zima i dałem temu spokój. Ale teraz wiosna i chciałbym wkońcu zdjąć całe podszybie i zrobić tam porządek bo korozji trochę jest na ściance od amortyzatora od strony kierowcy a nie ma tam miejsca żeby cokolwiek zrobić beż demontażu podszybia.

 

Dziś obmyślając jak żdjąć te ramiona wycieraczek być może wpadłem na fantastyczny pomysł. Gdyby tak odkręcić cały mechanizm wycieraczek.?? Może się myle ale chyba trzyma się na dwóch śrubkach ( od akumulatora w stronę kierowcy są dwie śrubki). Odkręcając ten mechanizm i odpinając kostki wyszedłby cały mechanizm z silniczkiem, podszybiem i ramionami. Co o tym myślicie.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem kilka razy tylko że trój ramiennym i nic. A ile wd 40 wylałem na to... No ale nie da się wyciągnąć wszystkiego z mehanizmem.??

Nie cgce już walczyć ściągaczem bo raz już byłem bliski rozwalenia szyby, a wymiana szyby nie jest tania a samemu raczej nie do ogarnięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie! Załóż tak aby Ci nie spadał jest tylko jedno takie ułożenie, a najlepiej odkręć jedno ramię, Przypuszczam, że masz trójramienny. A do wycieraczek najlepszy jest dwuramienny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!