Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1,6 16v przestała chodzi i odpala na benzynie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem ze swoją meganką taki jak w temacie. Z góry uprzedzam odpowiedź przychodzącą na myśl: Pompka paliwa jest sprawna i podaje dobrze paliwo ^^

Problem pojawił się z dnia na dzień, a właściwie z godziny na godzinę. Po powrocie z trasy (800km) zgasiłem samochód aby zatankowac, a gdy chce go odpalic to on ani myśli. Kręci, kręci i nic. Po jakichś 15 razach zaskoczył, ale chyba tylko dlatego że przełączył na gaz. Jak już odpaliłem (udało się bo silnik był już i tak rozgrzany) to na gazie chodzi równiutko i bez zastrzeżeń. Jak spróbowałem podczas jazdy na wysokich obrotach przełączy na benzynę to chciało mi samochód zadusic. Ma ktoś jakiś pomysł co to może byc??????

Z góry dziękuję za jakąś podpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Poczytaj mój wątek: http://megane.com.pl/topic/31438-auto-czasami-nie-zapala-jaka-pompa-paliwa/

 

Oprócz tego możesz sprawdzić, czy instalacja gazowa wyłącza się razem z zapłonem. Może być tak, że po zgaszeniu elektrozawór przepuszcza gaz do kolektora

i wtedy zalewa go przy odpalaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie zalewa silnika, bo silnik kręci na sucho (nie załapuje nawet).

 

Co do benzyny to ostatnio tankowałem miesiąc temu i to na pewnej stacji, więc stara raczej nie była.

 

 

 

NIE MA KTOŚ ŻADNYCH INNYCH POMYSŁÓW ???

Edytowane przez computronic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wykluczyłeś pompę chociaż nie podałeś dlaczego ?.

Rozumiem że sprawdziłeś ciśnienie na króćcu wylotowym pompy ( strzałka na pompie na zewnątrz p. fotka) i manometr podczas pracy pompy pokazał 3,5 Bara. Jeśli tak to OK. Mimo tego może być problem z odpalaniem ale Megi podczas jazdy na benzynie zachowuje się OK. Dlaczego rozruch NOK ? - ponieważ możesz mieć uszkodzony zawór zwrotny przez który paliwo ucieka do baku po unieruchomieniu silnika.

Niestety prędzej czy później czeka cię wymiana całej pompy . Można temu zaradzić dorywczo przez`wstawienie dodatkowego zaworu zwrotnego na króćcu zasilającym ale tylko na krótko.

Można odpalać awaryjnie z LPG lub podpompować benzynę dodatkowo przed uruchomieniem silnika . Robiłem to podając zasilanie na pompę z gniazda zapalniczki ( włączenie START bez uruchomienia silnika daje zasilanie w gnieździe - dodatkowy wtyk z podpiętym plusem bezpośrednio do pompy - 3-4 sekundy pompowania i normalne odpalenie )

Ostatnia możliwa usterka to potencjalne uszkodzenie styku (lub cewki) przekaźnika pompy w układzie sterowania. Objaw prosty do identyfikacji : w trakcie odpalania pomiar na zasilaniu pompy pokazuje napięcie bliskie 0 ( bądź podpięta równolegle żarówka niestety nie świeci ) - problem już był na Forum - http://megane.com.pl/topic/20340-gdzie-znalezc-przekaznik-pompy-paliwa/ .

Ostatnia potencjalna usterka to awaria zaworu odcinania paliwa jeśli masz taki zabudowany w instalacji LPG ( choc nie powinno go być bowiem benzyna teoretycznie chlodzi wtryski :) ) lub działa układ odcinania pompy paliwa tytułem pracy na LPG dla oszczędzenia pompy albo działa układ awaryjnego odcięcia paliwa - wył zderzeniowy . Ten ostatni objawia się brakiem zasilania pompy . Tyle UFF

Edytowane przez Grzechub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!