Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana żarówki w Scenicu II


Rekomendowane odpowiedzi

Ja się nie spotkałem, a może nie zwracałem na to uwagi, aby były dedykowane prawa - lewa

Nie chodzi mi o opisanie która do którego reflektora.

W wersji europejskiej patrząc na rozkład wiązki światła z danej żarówki mamy linię poziomą z lewej strony punktu centralnego i skośną wznoszącą w prawo.

Dla ruchu lewostronnego przypuszczam powinno być odwrotnie.

I tu mnie to zastanowiło i zadałem powyższe pytanie, czy to sprawa tylko innych reflektorów, czy także żarówki muszą być do lewostronnego ruchu przystosowane.

A dlaczego mnie zastanowiło??

Wyobraź sobie rozkład tej wiązki, jakby tak kolega poprosił o zakupienie w Polsce i wysłanie na wyspy żarówek Philips-a nightguide, gdzie prócz odpowiedniego rozkładu strumienia światła, jest on jeszcze podzielony na 3 barwy. W takim przypadku żółtą poświatą byłoby oświetlane lewe pobocze drogi, a białą zimną pasy na środku jezdni.

Tak mi się przynajmniej to logicznym wydaje.

Na szczęście to forum, gdzie nie na wszystkim muszę się znać i o takie sprawy dla podniesienia własnej wiedzy też mogę zapytać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie spotkałem, a może nie zwracałem na to uwagi, aby były dedykowane prawa - lewa

Nie chodzi mi o opisanie która do którego reflektora.

W wersji europejskiej patrząc na rozkład wiązki światła z danej żarówki mamy linię poziomą z lewej strony punktu centralnego i skośną wznoszącą w prawo.

Dla ruchu lewostronnego przypuszczam powinno być odwrotnie.

I tu mnie to zastanowiło i zadałem powyższe pytanie, czy to sprawa tylko innych reflektorów, czy także żarówki muszą być do lewostronnego ruchu przystosowane.

A dlaczego mnie zastanowiło??

Wyobraź sobie rozkład tej wiązki, jakby tak kolega poprosił o zakupienie w Polsce i wysłanie na wyspy żarówek Philips-a nightguide, gdzie prócz odpowiedniego rozkładu strumienia światła, jest on jeszcze podzielony na 3 barwy. W takim przypadku żółtą poświatą byłoby oświetlane lewe pobocze drogi, a białą zimną pasy na środku jezdni.

Tak mi się przynajmniej to logicznym wydaje.

Na szczęście to forum, gdzie nie na wszystkim muszę się znać i o takie sprawy dla podniesienia własnej wiedzy też mogę zapytać. :)

Dla wyjaśnienia o jakich żarówach pisze:

żarówki dla ruchu prawostronnego

post-2372-0-47449700-1359835635_thumb.jpg

A jak będą świecić zakupione w Anglii żarówki H7 za soczewkami w europejskich reflektorach???

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu mnie to zastanowiło i zadałem powyższe pytanie, czy to sprawa tylko innych reflektorów, czy także żarówki muszą być do lewostronnego ruchu przystosowane.

Jak dla mnie to tylko i wyłącznie REFLEKTORY o tym decydują.

Nie upieram się jednak, gdyż mogę się mylić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam! W Irlandii również nie spotkałem się z żarówkami przeznaczonymi jedynie dla lewego lub prawego reflektora. Tak jak pisał jeden z użytkowników, jak padnie jedna żarówka, to niedługo jej los podzieli i druga. No i podzieliła... Tym razem ta od strony akumulatora, do której dostęp (moim zdaniem) jest trudniejszy. No ale nic. Poszedłem za Waszą radą i zabrałem się za jej wymianę od dołu, od nadkola. Odkręciłem część odgiąłem, ręce mam długie więc sięgnałem. Troche było trudno założyć nową żarówkę do kostki, gdyż nie dałem rady włożyć dwóch rąk za nadkole i wszystko musiałem robić jedną, jednak udało się. Nawet powrotne wkręcenie jej do reflektora poszło mi nad wyraz sprawnie. W sumie to zajeło mi to mniej czasu niż wymiana żarówki po drugiej stronie auta. A więc dla tych co wątpią w swoje możliwości i chcą zaoszczędzić parę groszy, polecam dostanie się do żarówki od strony nadkola. Zajeło mi to max 20 min. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam... Koledzy podpowiedzcie czy w Sceniku IIphI wymienia się tak samo żarówki jak w Megi II ?? Przejrzałem całe forum i znalazłem w sumie ten temat, a konketnie do Scenia nie widziałem (może przeoczyłem). Czy tak samo się to robi przez nadkole lub ewentualnie od góry ?? Ostatnio wymieniałem akumulator i miałem zdjętą osłonę, ale nie wpadłem nawet na to aby tam looknąć. Przepaliła mi się żarówka od strony kierowcy i tak zastanawiam się jak do tego podejść, w poprzednim Sceniku (IphII) to była łatwizna.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez Depe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem całe forum i znalazłem w sumie ten temat, a konkretnie do Scenia nie widziałem (może przeoczyłem).

To kolega kiepsko szukał. Twój post scaliłem z tym tematem, zresztą z jednym z wielu podobnych dla Scenic II. Przeglądnij co napisano na pierwszej stronie, nie ma sensu tego przepisywać.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, racja damiar... szukałem i nie wiem jak to przeoczyłem, ale dzięki za przeniesienie tam gdzie trzeba.

Wymieniłem i postojówki od razu też bo jedna padła, a druga była jakaś srebrno-czarna i słabo świeciła. Dojście od góry (nie tak źle) z jednej i drugiej strony, zauważyłem też brak gumowej zaślepki na "długie" po stronie kierowcy, muszę looknąć na all...

Edytowane przez Depe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

dziś przyszło mi wymienić koleżance żarniki w lampach, niestety niema łatwo trzeba zdjąć zderzak, ponieważ mam już wprawę w jego ściąganiu to kilka minut i jest wyjęty,z tej operacji kilka fotek się zachowało.

Do Scenica II zakupujemy żarniki D2S (znajoma kupuje o barwie 6000K )najlepiej dobrej firmy, np. Osram, Philips, czy Bosma, tanie z ryżowego pola długo nie poświecą.

thumb_hosting_zdjec_1401300878__zarnik_i_zaplonnik.jpg

Aby wymienić żarniki trzeba dostać się do lamp, od strony auta po otwarciu maski niema szans by wymienić żarniki, więc należy zdjąć zderzak, opis jest w innych manualach nie będę powielał dodam tylko, że przy ksenonach trzeba za zderzaka odpiąć wężyki od spryskiwaczy reflektorów-najłatwiej wypiąć je przy pompce.

thumb_hosting_zdjec_1401300952__dsc_1296.jpg

Po zdjęciu zderzaka odkręcamy ślizg pod lampą, który jest przykręcony na 2 śruby na klucz 10 mm najlepiej użyć długiej przedłużki bo dostęp jest dość kiepski.

thumb_hosting_zdjec_1401301081__dsc_1299.jpg thumb_hosting_zdjec_1401301138__dsc_1300.jpg

Następnie odkręcamy na górnych uchwytach 2 śruby na klucz 10 mm mocujące lampę do pasa

po odpięciu wtyczek od lampy możemy wyjąć lampę i wymienić żarnik wcześniej trzeba jeszcze zdjąć gumową osłonę przykrywającą żarnik i zapłonnik.

thumb_hosting_zdjec_1401301291__dsc_1301.jpg

Po zdjęciu gumowej osłony zobaczymy zapłonnik / starter który obracamy w lewo i ciągniemy na zewnątrz, następnie odpinamy od niego wtyczkę.

thumb_hosting_zdjec_1401301412__dsc_1302.jpg

Po wyjęciu zapłonnika odpinamy zabezpieczenie w postaci wygiętego drucika i wymieniamy żarnik, nie dotykamy palnika tylko łapiemy za plastikową cześć i montujemy w wycięcia jak na zdjęciu.

thumb_hosting_zdjec_1401301617__dsc_1303.jpg

Po zamontowaniu zapłonnika podpinamy lampę do auta i sprawdzamy działanie, następnie montujemy ślizg, przykręcamy lampę i zderzak.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że składając najpierw wkładamy zapłonnik/starter na palnik, przekręcamy go w normalną pozycję i dopiero potem wkładamy w niego wtyczkę z kabelkiem. Dopiero włożenie go na palnik i przekręcenie cofa blokadę w gnieździe umożliwiając włożenie wtyczki.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!