Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ESP przypomina o sobie !


Rekomendowane odpowiedzi

U Mnie wygląda to tak:

Po przekręceniu zapłony, dioda ESP gaśnie razem z SERV i ABS. W czasie jazdy najprościej sprawdzić działanie próbując ruszyć z piskiem na jedynce. W czasie działania ESP, kontrolka będzie mrugać w momentach, kiedy system będzie w jakiś sposób wpływał na poprawę toru jazdy/przyczepności. Czyli przy ruszaniu "z kapcia" będzie albo system po przez sterownik silnika będzie go dławił (silnik) (popuszczając gaz czy jakoś ograniczając wtryski), albo przyhamowywał koła hamulcami przednimi. Jak będzie zima i spóbujesz na prostej, pustej drodze zarzucić autem, to gdy system wykryje, że tył ucieka - zacznie przyhamowywać przeciwległe koła tylne w rytm czego będzie mrugać dioda ESP.

Teraz patrząc na przycisk na dole. On służby pernametnego wyłączenia systemu i nie zauważyłem, aby samochód sam włączał system po przekroczeniu jakiś prędkości. Nie chcesz ESP, musisz go wyłączać za każdym razem po uruchomieniu zapłonu.

 

Hamowanie przy szybkich zakrętach raczej powoduje uruchomienie ABS w celu uniknięcia zablokowania kół, choć jak do tego Ciebie zarzuci, to ESP też może reagować, o czym poinformuje Ciebie mrugając swoją kontrolką.

 

PS U Mnie kontrolak zapala się na stałe, bez jakiś powodów i powoduje wyłączenie systemu dokłądnie takie jak gdy wcisnę przycisk na dole. Z tym, zę ja juznie mogę go właczyć ponownie przyciskając guzik. Jedynie wyłaczenie zapłonu resetuje system i zaczyna od później działać normlanie.

 

Jeżeli ESP się świeci, to NIE działa

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie takze przy zapalaniu mrugnie i gaśnie. Tak jak u ciebie supaplex.

Zgodnie z tym co piszesz mając wciśniety przycisk czyli świecącą się kontrolkę, ESP nie zaskoczy nawet po przekroczeniu 50 km.

Czyli jak jest włączony ESP to przy wyrzucaniu z toru jazdy powinno mrugnąć na chwilę, aby zaznaczyć że działa.

Kolega pit-men pisze, że 50 km i ma działać automatycznie. Sceniczek starszy to moze być inaczej.

Cóż będe sprawdzał za jakiś czas, na jakimś placu i wtedy dam znać jak reaguje. Chodziło mi właśnie o to bo nie wiem jak w tej renówce działa. Miałem reno 19 ale wiadomo bez "bajerów".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w instrukcji również jest napisane, że ESP włącza się automatycznie po przekroczeniu 50 km/h. Jadąc szybciej niż 50 km/h nie mogę wyłączyć ESP przyciskiem (przycisk ten nie jest dwu pozycyjny). Natomiast nie robiłem takiego testu, wyłączam ESP - zapala się kontrolka i rozpędzam się powyżej 50 km/h.

Po zakupie, myślałem, że u mnie ESP nie działa - nie mogłem wyłączyć ESP (miałem problem z wyłącznikiem ESP). Dopiero dynamiczne ruszenie spowodowało zadziałanie ESP (a dokładniej ASR) i od tej pory już wiem, że działa :D Natomiast jak będzie trochę śniegu to popróbuje efektywność ESP w zakręcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a śnieg już za zakrętem..... NIe wiem czy się cieszyć czy martwić bo jak pomyśle o naszych biednych drogach i przyszłych dziurach :D Trzeba będzie wykorzystać warunki do celów badawczych.U mnie jest tak że jadąc powyzej 50 mogę dowolnie wyłączać i włączać kontrolkę. Zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam starszego scenica z ESP i przy wyłączonym po przekroczeniu 50km mogę powiedzieć że nie działa. Sprawdziłem to zimą na wielkim placu gdzie miałem okazje puścić auto bokiem z włączonym i wyłączonym ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam i utrzymuje swoją powyższą wiadomość. Scenic i ph II z '01 na pełnym wypasie.

Po wyłączeniu ESP za pomocą przycisku, zapala się dioda. Mimo przekroczenia 50km/h dioda pali się nadal i udało mi się poślizgnąć zadek w deszczu wczoraj na mokrej nawierzchni. Po włączeniu ESP w ciągu tej samej daleszj jazdy, ikonka zgasła i przy podobnej prędkości esp zadziałało normalnie mrugając i hamując stosowne koła.

Próbowałem przy postoju wyłaczyć esp i ruszyć. Również wtedy po przekroczeniu 50km/h nic się nie stało - esp nadal było wyłączone.

 

Nie wiem tylko co to wnosi do dyskusji. Może jedynie tyle, że Scenic I mimo posiadania ESP, różnie się zachowuje przy wyłączonym ręcznie systemie za pomocą przycisku.

Nie rozwiązana jest jednak sprawa sporadycznego, samoczynnego wyłączania się systemu. Wtedy żadne przyciski nie potrafią go z powrotem załączyć. Pomaga wyłączenie i włączenie zapłonu.

Edytowane przez supaplex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do samoczynnego wyłączania się ESP to pojawiało się coś takiego i u mnie. Jednak zdarzało się to w deszczowe dni a najczęściej w zimową "paciaje" co mechanik określił że czujniki się brudzą i nic z tym się nie zrobi. Jednak od jakiś 2-3lat problem znikł także się nie zagłębiałem więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

również mam problem z samoczynnym dezaktywowaniem ESP. Zrobiłem kalibrację, ale nie pomogło. Nadal w czasie jazdy zapala się kontrolka ESP i nie gaśnie do momentu resetu komputera.

 

Moim zdaniem takie zachowanie układu wynika z tego, że dostaje chwilowo odczyty z czujników których nie potrafi zinterpretować, jednak żeby nie spowodować niepożądanego blokowania prewencyjnie się wyłącza. Stąd brak komunikatu "SERV" i prawidłowa praca po resecie.

Zrobiłem przejazd testowy i po wystąpieniu tego problemu (nie wyłączając silnika) podpiąłem się przez złącze diagnostyczne. I tu pytanie do Was - jakie błędy dostajecie?

 

U mnie komputer wyświetla błąd C10CD (układ styku świateł hamowania). Po skasowaniu kontrolka zgasła. Wydaje mi się, że problemem w moim przypadku mogą być styki na złączu pedałów lub złączu ABS w desce rozdzielczej, jednak nie wiem jak się do nich dostać żeby to sprawdzić (rada mile widziana).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma pojęcia Oaczek007, ale sprawdzałeś czy masz czyściutko w okolicach czujników przy kołach.

Znajomy jeździł na Clipy i co jazda to więcej błędów. Przestał i samo przeszło :-)

Jak znajdziesz odpowiedź to będziesz szczęśliwy a razem z tobą inni użytkownicy forum. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witajcie. Przepraszam, że odkopuję ale muszę :-)

 

Jestem dopiero w fazie testów nowego nabytku, Megane I phII z ESP.

Pierwsze pytanie: jak sprawdzić w obecnych warunkach czy ono w ogóle działa?

 

Gdy niedawno spadł śnieg, przy ostrzejszym przyspieszaniu, gdy koła łapały poślizg, kontrolka mrugała, czyli wychodzi na to, że chyba coś działa, ale czy aby wszystko tak jak powinno?

 

Ostatnio, w trasie raz mi się zapaliła kontrolka ESP, tylko ona, żaden SERVICE. Nie mogłem włącznikiem tego zmienić, świeciła się do momentu wyłączenia silnika.

 

Może ktoś napisze jakiś spójny artykuł o działaniu tego bajerka w naszych sprzętach :-)

Edytowane przez pcz_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego PCz_07

Co do tematu to najprościej jechać w góry :-) albo czekać na gorsze warunki pogodowe czyli deszcz itd.

Teoretycznie jak mruga to działa

O ile mnie pamięć nie myli to o tym sporadycznym zaświecaniu ESP i gaśnięciu po wyłączeniu auta jest na forum. Musisz pokopać, ale jak wpiszesz ESP to coś tam będzie. Zapisałem sobie tematy na kompie ale nie na forum. Komputer zwariował i zniknęło. Jak nie w scenikach to megankach, nawet nowszych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pcz_07 trochę masz w tym temacie, to chyba jeden z najświeższych:

http://megane.com.pl/topic/37906-przycisk-asr-czy-jest-tez-esp/page__p__291718__fromsearch__1#entry291718

Resztę znajdziesz w instrukcjach użytkowania, nawet do nowszych meganek i scenioli, zasada ta sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!