Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niskie obroty w Megane 1.5 dci


wiadom

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

dwa tygodnie temu kupiłem Megankę II 1.5 dci z 2004r. Od pewnego czasu zauważyłem, że na biegu jałowym obroty są zbyt niskie. Objawia się to tym, że trzęsie się cały samochód po lekkim dodaniu gazu lub po włączeniu klimy jest ok. Nie dzieje się tak zawsze lecz tylko czasami. Proszę o rady co to może być? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja tez cos takiego mam, tyle ze w 1.9. Tzn strzalka obrotomierza sie nie waha, ale przy cieplym sinilku (przy zimnym jest ok!) po ok 2 sek od opadniecia obrotow do min auto wpada w mocniejsze drgania. Czuc je szczegolnie na pedale hamulca. Aha - no i raz jest a raz nie... Mowie o sytuacji bez wlaczonej klimy. Przegladalem forum (zeby nie bylo ;-)) i znalazlem cos takiego jak czujnik polozenia wału. Czy to moze byc cos takiego? A moze jakies opony na pasku klinowym, akcesoriach, a moze wtryski/uklad paliwowy? Jak sie jedzie autem, wszystko jest w jak najlepszym porzadku....

 

Dzieki z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że czujnik położenia wału to szwankuje ale głównie benzynie w 1,6 16V.

Może to tylko Wasze odczucie, że buda się trzęsie. Ja do momentu kupna meganki jeździłem cały czas na benzynie i LPG, po zmianie na diesla zauważyłem również że buda w pewnych momentach drży ale znajomy mnie uspokoił że diesel może tak mieć na wolnych obrotach.

 

Dlatego drżyj malutka drżyj. :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w serwisie Renault po sprawdzeniu wszystkiego na kompie nie wykryto żadnych błędów - obroty są ok. Polecono mi bym zaczął od filtra paliwa, powietrza i zmiany paliwa czyli mam tankować na różnych stacjach i sprawdzać co i jak. Polecono mi także bym przeczyścił układ paliwowy i wtryski dolewając do oleju napędowego MIXOLU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Od miesiąca jestem użytkownikiem Megane II 1.5 dCi. I mam problem taki sam ja kolega TommiB, chodzi o to, że gdy silnik jest zimny (pracuje na wyższych obrotach) chodzi normalnie, żadnego drgania (prawie jak benzyka), lecz po nagrzaniu (i adekwatnie do tego spadnięciu obrotów tak na oko o jakieś 40-50obr/min) zaczyna drgać. Zauważyłem, że gdy silnik się nagrzeje i wtedy się go wyłączy, odczeka tak ok 10 minut, ponownie włączy to jest wszystko ok. Gdy było ciepło, tzn. ok.20st, wszystko było normalnie. Dopiero teraz jest gorzej. Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jeżdże Meganą 1.5 dci od ponad dwóch lat (zrobiłem juz 103tyś km) i taki przypadem miałem juz dwa razy - zawsze powodem drgan nie były za niskie obroty, tylko poduszka silnika - po wymianie w serwisie problem zawsze ustawał na ok 30 tyś km.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja także podejrzewam poduszke silnika, lecz zastanawia mnie czemu raz tak jest a raz nie??? Dzisiaj jeżdziłem 3 razy na krótkich dystansach (po mieście) i drgał tylko za pierwszym razem, po następnych odpaleniach wszystko ok. W sobote jestem umówiony u mechanika, także może on coś na to poradzi. Dodam że spalanie jest w w granicach: trasa- 3,9l miasto 5,5l. Jak go ściągaliśmy z niemiec z tatą, to poszedł ok 185km/h przy dość duzym obciążeniu, (sam sie zdziwiłem,lecz opony fabryczne więc przekłamania licznika nie mogło być), dlatego stwierdziłem, że wtryskiwacze są dobre (słyszałem że padanie wtryskiwaczy, objawia się drganiami na ciepłym silniku, spadkiem mocy i większym zużyciem paliwa, nie wiem czy to prawda!).

Dołączam się do pytania która to było poducha, czy za każdym razem ta sama?????

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, uspokoje Was ;-) to na 99% jest poduszka. U mnie tak bylo - sam sie zastanawialem - 3 posty powyzej dlaczego raz drga a raz nie. Chodzi o to ze silnik na wyrobionej poduszce sie przesuwa, raz tak sie ulozy ze drgan nie ma, a raz ze sa jak cholera.

Rzeczywiscie po wymianie jak reka odjal - aksamitna praca, bardzo male drgania, zyc nie umierac ;-) A stara poduszka rzeczywiscie byla mocno sprasowana, do tego stopnia ze metalowy uchwyt mogl dotykac do pokrywy silnika.

Czyli wymienic poduche i jak nie to.... (jak mi mechanik powiedzial)... kolo dwumasowe do wymiany...

 

Powodzenia i pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, bardzo mnie uspokoliliście bo już sie bałem, że to te wtryski. Tak jak napisałem wcześniej w sobote jade do mechanika to powiem żeby sprawdził. A co do koła dwumasowego to chyba ono jest chyba tylko w 1.9 dCi a w 1.5 Dci 82KM nie ma, ale to już oddzielny temat. Co do tego ułożenia się silnika to faktycznie, jak stoi pod górke, na płaskim to różnie z tym jest.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

Jestem tu nowy choć już prawie rok mam renatke 1.5dci, zacząłem tu zaglądać gdy pojawiły się u mnie problemy z trzęsieniem na biegu jałowym. Musze przyznać że nikt nie wiedział co to może być, specjaliści z ASO stwierdzili że to koło dwumasowe i czeka mnie spory wydatek i dlatego należałoby ją sprzedać. Do tej pory jeździłem (VW Golfem II 1.6.) (bywało różnie). Megan II ma swoją klasę i świetne spalanie 4.8 miasto. (Łódź) Chciałem podziękować za utworzenie tego forum bo to pomogło mi zdiagnozować mój problem "drgania" poduszka silnika lewa strona. Widzę że ostanie posty pisane były 2007 roku, mam jednak nadzieje że ktoś mi odpowie na nurtujące mnie pytania. Otóż rozmawiając z serwisem ASO by dowiedzieć się ile kosztuje musiałem podać nr nadwozia , pytanie moje brzmi, czy kupując zamiennik wystarczy gdy podam rocznik, model i silnik czy ona będzie pasować czy to wystarczy, na co trzeba zwrócić uwagę. Za wszelkie info. dziękuję z góry i proszę o wyrozumiałość. pozdro. ;-)

 

[ Dodano: 2009-03-20, 00:33 ]

Po wymianie poduszki silnika drgania ustąpiły rzekłbym "jak ręką odioł " dziękuje za to forum bo pewnie bym pół silnika rozbierał. pozdrawiam. ;-) :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!