Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie można wkręcic świeci żarowej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, mam problem z gwintem w bloku silnika.

Pojawił mi sie ostatnio komunikat "Check injection" podpiąłem się pod diagnostykę pokazało ogólny błąd świec zapłonowych. Dziś kupiłem jedną i wymieniałem po kolei aby sprawdzić która to ta wadliwa. na drugiej świecy przy wykręcaniu świecy napotkałem opór... jednak odkręcałem dalej po wykręceniu gwint świecy do połowy był uszkodzony a w miejsce tej świecy nie mogę wkręcić nowej.

Co mogę w takiej sytuacji zrobić?. podejrzewam ze początek gwintu jest uszkodzony i nie mogę choć na kawałek wkręcić nowej świecy. są na to jakieś sposoby ?

z góry dziękuje za pomoc ... :)

 

Scenic II 2005r. 1.9Dci phI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można spróbować gwintownikami

 

Dodano: 20 wrz 2011 - 19:23

ewentualnie zaostrzyć lekko śrubę i próbować wkręcić, albo spiłować początek gwintu śruby po obwodzie i po wkręceniu do końca naprostuje gwint

Edytowane przez marcindj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze coś może wpaść. Po takim gwintowaniu, przed wkręceniem świecy i jakimkolwiek suwem tłoka, należałoby przez otwór świecy spróbować odessać opiłki z cylindra. Chyba najlepiej to zrobić przygotowując odpowiednio zredukowaną nylonowym wężykiem ssawkę odkurzacza. Szczelinówka z włożoną do środka rurką, podobną do przewodu paliwowego i całość uszczelniona szkotem powinna wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis gwintowałem gniazdo swiecy gwintownikiem 10x1 (specjalnie dobrałem mniejszy- swieca ma 10x1,25) ,na dodatek zaczynałem od chudszej przejsciowki, okazało sie ze gwint był uszkodzony na pierwszych paru zwojach gwintu ... po przejsciu na prawidłowy gwint szło juz leciutko z wkręcaniem swiecy. w razie takiego problemu polecam zaopatrzyc sie w mocny magnesik (chudy) najlepiej na druciku, mimo ze to aluminium to dobry magnes zbierze i te opiłki, mi zbierał elegancko. primo zrobiłem przejsciuwke w rurze od odkurzacza na troszke mniejsza rurke jak jest gwint swiecy i co chwile odkurzałem. Wszystko gra. dziekuje za pomoc i mam nadzieje ,że przyda sie to komuś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis gwintowałem gniazdo swiecy gwintownikiem 10x1 (specjalnie dobrałem mniejszy- swieca ma 10x1,25)

:) :) :P i nie wiem co tu jeszcze wkleić by szok i dezaprobatę takiego postępowania wyrazić. Czy Ty czasami piekarzem albo cukiernikiem nie jesteś???? Przecież takie postępowanie nie naprawia, a dodatkowo niszczy gwint. 10x1 i 10x1,25 to inne gwinty, inny skok i tam gdzie powinien być materiał po prostu go wybrałeś, tym samym gniazdo świecy osłabiając. Nie zdziw się jak podczas pracy silnika świeca zostanie siłą ciśnienia wyrwana z gwintu i poleci w kierunki maski.

w razie takiego problemu polecam zaopatrzyc sie w mocny magnesik (chudy) najlepiej na druciku, mimo ze to aluminium to dobry magnes zbierze i te opiłki

:P jak żyję jeszcze takiego magnesu do aluminium nie widziałem. Tego nawet neodym nie potrafi.

Co innego jakbys napisał o opiłkach z żeliwa albo staliwa, bo te są podatne na działanie magnesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz to pewnie tylko głowica do wymiany ewentualnie do regeneracji jeżeli w ogóle się da.

albo wkręcenie świecy na klej wysokotemperaturowy, oczywiście zanim gwint zostanie zerwany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!