Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 16v check injection, brak iskry na 1 i 4 cewce


Recommended Posts

Witam wszystkich Forumowiczów. Mój problem z megane wygląda następująco. Wczoraj w trakcie normalnej jazdy megi zaczęło trząść i strasznie ją zamuliło doczłapałem się do garażu, przeczesałem forum a dziś zabrałem się za nią. Zacząłem od sprawdzania cewek. 2 ,3 były ok na czwartej brak iskry no to myślę jestem w domu kupie cewkę i będzie ok ale, na 1 cewce też brak iskry, trudno kupie dwie. Niestety:( Zamieniłem cewki miejscami tzn 1 z 2 a 3 z 4 okazało się że na każdej jest iskra tzn gdy podłącze cewki pod 2 lub 3 cylek każda daje iskrę. Dodam, że autko ma instalację gazową i, że od momentu wyświetlenia tego komunikatu nie palią się kontrolki od gazu. Prosze o jakąś podpowiedz gdzie leży problem?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Elektryka jest pewnie taka sama jak w m1, czyli:

Cewki łączone są szeregowo 1z4 i 2z3.

Zasilane z przekaźnika pompy paliwa (PLUS) i ECU (MINUS).

 

Zostaje sprawdzić czy jest plus (na 1 złączu, chyba 1 cewki) i czy jest przejście na przewodzie lecącym do ECU.

Jeśli PLUS-a nie ma to szukamy gdzie zginął (może gazownicy coś spaprali), a jeśli jest to albo padł kabel do ECU albo samo ECU (najgorszy wariant) :)

 

Wracając do gazowników to lubią brać zasilanie centralki (sygnał po kluczyku) z zasilania cewek i skoro przełącznik gazu też jest martwy to skupił bym się na szukaniu gdzie zginął PLUS. Na początek do sprawdzenia przekaźniki i bezpieczniki pod maską. Które najbardziej, to niech wypowiedzą się właściciele m2.

Edytowane przez fred
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano odpalam autko i chodzi równo na wszystkich cylindrach przejechałem może 1km i znów wyskoczyło check injection i zamuła:( Zaraz będe sprawdzać te przewody jak kolega wyżej podpowiedział. Proszę o jakieś dalsze propozycje.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm ale gaz w tym aucie jest od 2005r ja go mam juz 2 lata i nie było żadnych problemów z gazem. Sprawdziłem autko na kompie i oto wyniki:

P0300,"Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach"

P0351,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka"

P0354,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej D - usterka"

p0638 Sterownik przepustnicy zakłucenia działania

Jakieś sugestie?

Edytowane przez rafooo
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym szukał czy przewód zasilający cewki 1i4 nie jest uszkodzony, bo skoro działają 2i3 to samo zasilanie (sterowanie z ECU i przekaźnik) są ok.

Trzeba sprawdzić czy PLUS cewek jest. Na zimny lut bym się nie nastawiał (aczkolwiek u nas wszystko jest możliwe :)), ale może gdzieś się małe zwarcie robi (np. spadła izolacja i przewód stuka w silnik).

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cewki łączone są szeregowo 1z4 i 2z3.

Zasilane z przekaźnika pompy paliwa (PLUS) i ECU (MINUS).

 

Wszystko to masz w schematach elektryki (w plikach na forum), wystarczy zerknąć.

Edytowane przez fred
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

WITAM,Mam podobny problem ze Scenikiem 2005 1.6 16 v, auto nagle straciło moc ale jechało bez możliwości przyspieszania,wyskoczyło einspritzung prufen,pokazuje błędy P 0638 sterownik przepustnicy, P 0606 uszkodzony sterownik, P 2101 jednostka sterująca przepustnicą.Po zgaszeniu auta błędy znikają i auto jedzie normalnie ale po pewnym czasie wyskakują znowu. Zrobiłem podmianke przepustnicy, pojeździłem trochę dłużej ale błędy wróciły . Czy głównym powodem może być komputer ? Proszę o jakąś rade.

Regulamin 5.10 - Caps Lock

Proszę poprawić post, w obecnej formie jest w ogól nie czytelny ;) damiar

Edytowane przez marixs
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 lata później...

WITAM,Mam podobny problem ze Scenikiem 2005 1.6 16 v, auto nagle straciło moc ale jechało bez możliwości przyspieszania,wyskoczyło einspritzung prufen,pokazuje błędy P 0638 sterownik przepustnicy, P 0606 uszkodzony sterownik, P 2101 jednostka sterująca przepustnicą.Po zgaszeniu auta błędy znikają i auto jedzie normalnie ale po pewnym czasie wyskakują znowu. Zrobiłem podmianke przepustnicy, pojeździłem trochę dłużej ale błędy wróciły . Czy głównym powodem może być komputer ? Proszę o jakąś rade.

Regulamin 5.10 - Caps Lock

Proszę poprawić post, w obecnej formie jest w ogól nie czytelny ;) damiar

 

 

Miałem taki sam problem w Megane II 1.6 16v. Podmieniana przepustnica, sterownik, wiązka silnika. Rozwiązaniem okazało się wymiana świec. Silnik pracawał równo, nie wypadały zapłony. Okazalo się, że przez te świece cewki "siały" w sterowniku, akurat jak widać w obwodzie od przepustnicy. :!:

Także najtrudniejsze są najprostsze problemy :)

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 5 lat później...

W przypadku błędu "check injection" zacznijcie od najprosztszych rzeczy. U mnie przyczyna była prozaiczna - niedoładowany akumulator na skutek jego wieku i jazdy na krótkich odcinkach z częstymi rozruchami. Doładowałem aku i problem zniknął.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!