Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 16v check injection, brak iskry na 1 i 4 cewce


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Forumowiczów. Mój problem z megane wygląda następująco. Wczoraj w trakcie normalnej jazdy megi zaczęło trząść i strasznie ją zamuliło doczłapałem się do garażu, przeczesałem forum a dziś zabrałem się za nią. Zacząłem od sprawdzania cewek. 2 ,3 były ok na czwartej brak iskry no to myślę jestem w domu kupie cewkę i będzie ok ale, na 1 cewce też brak iskry, trudno kupie dwie. Niestety:( Zamieniłem cewki miejscami tzn 1 z 2 a 3 z 4 okazało się że na każdej jest iskra tzn gdy podłącze cewki pod 2 lub 3 cylek każda daje iskrę. Dodam, że autko ma instalację gazową i, że od momentu wyświetlenia tego komunikatu nie palią się kontrolki od gazu. Prosze o jakąś podpowiedz gdzie leży problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektryka jest pewnie taka sama jak w m1, czyli:

Cewki łączone są szeregowo 1z4 i 2z3.

Zasilane z przekaźnika pompy paliwa (PLUS) i ECU (MINUS).

 

Zostaje sprawdzić czy jest plus (na 1 złączu, chyba 1 cewki) i czy jest przejście na przewodzie lecącym do ECU.

Jeśli PLUS-a nie ma to szukamy gdzie zginął (może gazownicy coś spaprali), a jeśli jest to albo padł kabel do ECU albo samo ECU (najgorszy wariant) :)

 

Wracając do gazowników to lubią brać zasilanie centralki (sygnał po kluczyku) z zasilania cewek i skoro przełącznik gazu też jest martwy to skupił bym się na szukaniu gdzie zginął PLUS. Na początek do sprawdzenia przekaźniki i bezpieczniki pod maską. Które najbardziej, to niech wypowiedzą się właściciele m2.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś rano odpalam autko i chodzi równo na wszystkich cylindrach przejechałem może 1km i znów wyskoczyło check injection i zamuła:( Zaraz będe sprawdzać te przewody jak kolega wyżej podpowiedział. Proszę o jakieś dalsze propozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ale gaz w tym aucie jest od 2005r ja go mam juz 2 lata i nie było żadnych problemów z gazem. Sprawdziłem autko na kompie i oto wyniki:

P0300,"Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach"

P0351,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka"

P0354,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej D - usterka"

p0638 Sterownik przepustnicy zakłucenia działania

Jakieś sugestie?

Edytowane przez rafooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym szukał czy przewód zasilający cewki 1i4 nie jest uszkodzony, bo skoro działają 2i3 to samo zasilanie (sterowanie z ECU i przekaźnik) są ok.

Trzeba sprawdzić czy PLUS cewek jest. Na zimny lut bym się nie nastawiał (aczkolwiek u nas wszystko jest możliwe :)), ale może gdzieś się małe zwarcie robi (np. spadła izolacja i przewód stuka w silnik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...

WITAM,Mam podobny problem ze Scenikiem 2005 1.6 16 v, auto nagle straciło moc ale jechało bez możliwości przyspieszania,wyskoczyło einspritzung prufen,pokazuje błędy P 0638 sterownik przepustnicy, P 0606 uszkodzony sterownik, P 2101 jednostka sterująca przepustnicą.Po zgaszeniu auta błędy znikają i auto jedzie normalnie ale po pewnym czasie wyskakują znowu. Zrobiłem podmianke przepustnicy, pojeździłem trochę dłużej ale błędy wróciły . Czy głównym powodem może być komputer ? Proszę o jakąś rade.

Regulamin 5.10 - Caps Lock

Proszę poprawić post, w obecnej formie jest w ogól nie czytelny ;) damiar

Edytowane przez marixs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

WITAM,Mam podobny problem ze Scenikiem 2005 1.6 16 v, auto nagle straciło moc ale jechało bez możliwości przyspieszania,wyskoczyło einspritzung prufen,pokazuje błędy P 0638 sterownik przepustnicy, P 0606 uszkodzony sterownik, P 2101 jednostka sterująca przepustnicą.Po zgaszeniu auta błędy znikają i auto jedzie normalnie ale po pewnym czasie wyskakują znowu. Zrobiłem podmianke przepustnicy, pojeździłem trochę dłużej ale błędy wróciły . Czy głównym powodem może być komputer ? Proszę o jakąś rade.

Regulamin 5.10 - Caps Lock

Proszę poprawić post, w obecnej formie jest w ogól nie czytelny ;) damiar

 

 

Miałem taki sam problem w Megane II 1.6 16v. Podmieniana przepustnica, sterownik, wiązka silnika. Rozwiązaniem okazało się wymiana świec. Silnik pracawał równo, nie wypadały zapłony. Okazalo się, że przez te świece cewki "siały" w sterowniku, akurat jak widać w obwodzie od przepustnicy. :!:

Także najtrudniejsze są najprostsze problemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

W przypadku błędu "check injection" zacznijcie od najprosztszych rzeczy. U mnie przyczyna była prozaiczna - niedoładowany akumulator na skutek jego wieku i jazdy na krótkich odcinkach z częstymi rozruchami. Doładowałem aku i problem zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!