Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powrót do wskazań bieżących z tempomatu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Po kupnie autka miałem tak, że po włączeniu tempomatu na wyświetlaczu cały czas wyświetlana była wartość zadana prędkości. Aby przejść do wskazań z przed włączenia tempomatu trzeba było wcisnąć przycisk w lewej manetce. Podczas wakacji autko trochę stało i po powrocie zmieniło się (wg mnie na lepsze). Wskazanie zadanej prędkości wyświetlane było przez ok. 5 sekund a później następował powrót do ostatnich wskazań (paliwo, v śr, v chwil. czy cokolwiek innego).

Ostatnio jednak coś ją kopnęło i znów jest tak jak na początku. Czy da się to jakoś ustawić czy tak sobie działa na chybił-trafił ? Jak jest u Was ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak jest włączony tempomat lub ogranicznik, to tylko on króluje na wyświetlaczu. Funkcje mogę sobie przełączać normalnie, przyciskami komputera czyli tak jak miałeś na początku i jak masz obecnie. Moim zdaniem jest to prawidłowe i logiczne, bo nie zawsze mnie interesuje jakie jest spalanie lub na ile jeszcze starczy paliwa, a przynajmniej nie muszę się tego dowiadywać co kilka sekund. Natomiast kontrola aktualnie zadanej szybkości jest w tym czasie ważniejsza. Choćby z powodu migających wskazań, kiedy tempomat ma problemy z utrzymaniem zadanej szybkości. (auto nadmiernie przyspiesza podczas zjazdu ze wzniesienia, ponad to co jest ustawione i powinno być utrzymywane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie, gdy w tempomacie cokolwiek się "działo", czyli np. tak jak piszesz migał, lub gdy się wyłączał (po naciśnięciu np. hamulca) wtedy wskakiwał sam na wyświetlacz, po czym po ok. 5s wracał do ostatnio zadanych wskazań. Dla Ciebie wygodniej jest tak dla mnie tak, a megi pokazała, że potrafi się zachowywać na oba sposoby, więc może jest to element regulowany. Tylko jak ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Podpinam się pod pytanie Bakalo

 

Tempomat po 5s wraca do ostatnio zadanych wskazań. więc może jest to element regulowany. Tylko jak ???

 

Raz mi sie tak udało ustawić przypadkowo tylko nie wiem jak

Jesli ktoś zna odpowiedz jak to ustawić proszę sie tym podzielić :)

Edytowane przez cintol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

przeniesiono, scalono.

Witam,

Koledzy po ostatniej wakacyjnej wyprawie zauważyłem „nowość” na wyświetlaczu komputera w trakcie jazdy z włączonym tempomatem. Mianowicie do tej pory po każdej ingerencji w tempomat (rozłączenie, zmiana prędkości) na wyświetlaczu był napis „tempomat + prędkość” a guzikiem w manetce wracałem do tego co było wcześniej ustawione (np. spalanie chwilowe) i tak zostawało do kolejnej zmiany w tempomacie. W trakcie ostatniej wyprawy napis tempomat + prędkość sam się przełączał po ok. 5 s na wcześniej ustawiony parametr i było to bardzo wygodne gdyż nie musiałem za każdym razem naciskać guzika.

Wczoraj rozczarowanie bo znów samo się nie przełącza. I tu moje pytanie czy jest to zależne od czegoś czy był to jakiś jednorazowy wybryk komputera. Jestem ciekaw jak u was się zachowuje wyświetlacz. Z góry dzięki.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam już taki problem był na forum opisywany, niestety było to dawno i trudno mi powiedzieć jaki był tytuł tematu, a także, czy zostało to wyjaśnione.

Warto jednak starsze tematy choć pobieżnie poprzeglądać.

Oooooo znalazłem;

http://megane.com.pl/topic/33549-powrot-do-wskazan-biezacych-z-tempomatu/page__p__261218__hl__tempomat__fromsearch__1#entry261218

To 'dawno" to wrzesień ubiegłego roku. A temat na 4 stronie wywalonej przez szukajkę.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich.

Czy komuś z Forumowiczów udało się rozwiązać opisany wyżej przez Bakalo problem? W mojej Megane II ph II od zakupu również miałem priorytet wybranych wskazań wyświetlacza, np. aktualnego zużycia paliwa. Po przymusowym wypięciu akumulatora pojawił się priorytet tempomatu. Od tego czasu tempomat ma priorytet na wyświetlaczu i, chcąc ponownie obserwować aktualne zużycie paliwa, zakażdym razem trzeba wcisnąć przycisk.

 

Mam jeszcze jedną oberwację, o której Koledzy nie wspomnieli. W okresie "prawidłowego" działania wyświetlacza - każde wciśnięcie przycisku komputera (na manetce wycieraczek), powodowało zmianę wskazań wyświetlacza. Np., chcąc ustawić aktualne zużycie paliwa wciskałem manetkę 5 razy. Po ponownym podłączeniu akumulatora - pierwsze wciśnięcie nic nie zmienia, brak reakcji (tak jak bym nie wcisnął manetki). Aktualne zużycie paliwa wymaga więc 6 wciśnięć manetki.

Edytowane przez tomasz_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ponownym podłączeniu akumulatora - pierwsze wciśnięcie nic nie zmienia, brak reakcji (tak jak bym nie wcisnął manetki).

a przypadkiem nie pokazuje Ci stanu oleju zaraz po uruchomieniu?

U mnie jest tak, że jak od razu po uruchomieniu zacznę pstrykać przyciskiem komputera to też trzeba kliknąć o jeden raz więcej, natomiast jakieś 30 sekund po odpaleniu (jak nie naciskam przycisku) wtedy wszystko działa w porządku. Tak mam w meganie I, scenicu I i lagunie II.

 

Jak licznik nie pokazuje stanu oleju po uruchomieniu to często clip pokazuje błąd czujnika oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazania oleju są prawidłowe. Opisany przeze mnie brak reakcji przycisku komputera dotyczy sytuacji już w trasie. Kiedy w czasie jazdy pierwszy raz włączam tempomat (przyciskiem "+" na kierownicy) to pierwsze wciśnięcie przycisku komputera nie wywołuje żadnej reakcji. Drugie i każde następne wciśnięcie zmienia wskazania wyświetlacza komputera. Jak już ustawię aktualne zużycie paliwa (6 przyciśnięć) to zmiana prędkości jazdy przywraca wskazanie na wyświetlaczu info tempomatu. Aby wrócić do auktualnego zużycia paliwa muszę raz wcisnąć przycisk komputera.

Edytowane przez tomasz_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!