Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powrót do wskazań bieżących z tempomatu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Po kupnie autka miałem tak, że po włączeniu tempomatu na wyświetlaczu cały czas wyświetlana była wartość zadana prędkości. Aby przejść do wskazań z przed włączenia tempomatu trzeba było wcisnąć przycisk w lewej manetce. Podczas wakacji autko trochę stało i po powrocie zmieniło się (wg mnie na lepsze). Wskazanie zadanej prędkości wyświetlane było przez ok. 5 sekund a później następował powrót do ostatnich wskazań (paliwo, v śr, v chwil. czy cokolwiek innego).

Ostatnio jednak coś ją kopnęło i znów jest tak jak na początku. Czy da się to jakoś ustawić czy tak sobie działa na chybił-trafił ? Jak jest u Was ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak jest włączony tempomat lub ogranicznik, to tylko on króluje na wyświetlaczu. Funkcje mogę sobie przełączać normalnie, przyciskami komputera czyli tak jak miałeś na początku i jak masz obecnie. Moim zdaniem jest to prawidłowe i logiczne, bo nie zawsze mnie interesuje jakie jest spalanie lub na ile jeszcze starczy paliwa, a przynajmniej nie muszę się tego dowiadywać co kilka sekund. Natomiast kontrola aktualnie zadanej szybkości jest w tym czasie ważniejsza. Choćby z powodu migających wskazań, kiedy tempomat ma problemy z utrzymaniem zadanej szybkości. (auto nadmiernie przyspiesza podczas zjazdu ze wzniesienia, ponad to co jest ustawione i powinno być utrzymywane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie, gdy w tempomacie cokolwiek się "działo", czyli np. tak jak piszesz migał, lub gdy się wyłączał (po naciśnięciu np. hamulca) wtedy wskakiwał sam na wyświetlacz, po czym po ok. 5s wracał do ostatnio zadanych wskazań. Dla Ciebie wygodniej jest tak dla mnie tak, a megi pokazała, że potrafi się zachowywać na oba sposoby, więc może jest to element regulowany. Tylko jak ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Podpinam się pod pytanie Bakalo

 

Tempomat po 5s wraca do ostatnio zadanych wskazań. więc może jest to element regulowany. Tylko jak ???

 

Raz mi sie tak udało ustawić przypadkowo tylko nie wiem jak

Jesli ktoś zna odpowiedz jak to ustawić proszę sie tym podzielić :)

Edytowane przez cintol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

przeniesiono, scalono.

Witam,

Koledzy po ostatniej wakacyjnej wyprawie zauważyłem „nowość” na wyświetlaczu komputera w trakcie jazdy z włączonym tempomatem. Mianowicie do tej pory po każdej ingerencji w tempomat (rozłączenie, zmiana prędkości) na wyświetlaczu był napis „tempomat + prędkość” a guzikiem w manetce wracałem do tego co było wcześniej ustawione (np. spalanie chwilowe) i tak zostawało do kolejnej zmiany w tempomacie. W trakcie ostatniej wyprawy napis tempomat + prędkość sam się przełączał po ok. 5 s na wcześniej ustawiony parametr i było to bardzo wygodne gdyż nie musiałem za każdym razem naciskać guzika.

Wczoraj rozczarowanie bo znów samo się nie przełącza. I tu moje pytanie czy jest to zależne od czegoś czy był to jakiś jednorazowy wybryk komputera. Jestem ciekaw jak u was się zachowuje wyświetlacz. Z góry dzięki.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam już taki problem był na forum opisywany, niestety było to dawno i trudno mi powiedzieć jaki był tytuł tematu, a także, czy zostało to wyjaśnione.

Warto jednak starsze tematy choć pobieżnie poprzeglądać.

Oooooo znalazłem;

http://megane.com.pl/topic/33549-powrot-do-wskazan-biezacych-z-tempomatu/page__p__261218__hl__tempomat__fromsearch__1#entry261218

To 'dawno" to wrzesień ubiegłego roku. A temat na 4 stronie wywalonej przez szukajkę.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich.

Czy komuś z Forumowiczów udało się rozwiązać opisany wyżej przez Bakalo problem? W mojej Megane II ph II od zakupu również miałem priorytet wybranych wskazań wyświetlacza, np. aktualnego zużycia paliwa. Po przymusowym wypięciu akumulatora pojawił się priorytet tempomatu. Od tego czasu tempomat ma priorytet na wyświetlaczu i, chcąc ponownie obserwować aktualne zużycie paliwa, zakażdym razem trzeba wcisnąć przycisk.

 

Mam jeszcze jedną oberwację, o której Koledzy nie wspomnieli. W okresie "prawidłowego" działania wyświetlacza - każde wciśnięcie przycisku komputera (na manetce wycieraczek), powodowało zmianę wskazań wyświetlacza. Np., chcąc ustawić aktualne zużycie paliwa wciskałem manetkę 5 razy. Po ponownym podłączeniu akumulatora - pierwsze wciśnięcie nic nie zmienia, brak reakcji (tak jak bym nie wcisnął manetki). Aktualne zużycie paliwa wymaga więc 6 wciśnięć manetki.

Edytowane przez tomasz_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ponownym podłączeniu akumulatora - pierwsze wciśnięcie nic nie zmienia, brak reakcji (tak jak bym nie wcisnął manetki).

a przypadkiem nie pokazuje Ci stanu oleju zaraz po uruchomieniu?

U mnie jest tak, że jak od razu po uruchomieniu zacznę pstrykać przyciskiem komputera to też trzeba kliknąć o jeden raz więcej, natomiast jakieś 30 sekund po odpaleniu (jak nie naciskam przycisku) wtedy wszystko działa w porządku. Tak mam w meganie I, scenicu I i lagunie II.

 

Jak licznik nie pokazuje stanu oleju po uruchomieniu to często clip pokazuje błąd czujnika oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazania oleju są prawidłowe. Opisany przeze mnie brak reakcji przycisku komputera dotyczy sytuacji już w trasie. Kiedy w czasie jazdy pierwszy raz włączam tempomat (przyciskiem "+" na kierownicy) to pierwsze wciśnięcie przycisku komputera nie wywołuje żadnej reakcji. Drugie i każde następne wciśnięcie zmienia wskazania wyświetlacza komputera. Jak już ustawię aktualne zużycie paliwa (6 przyciśnięć) to zmiana prędkości jazdy przywraca wskazanie na wyświetlaczu info tempomatu. Aby wrócić do auktualnego zużycia paliwa muszę raz wcisnąć przycisk komputera.

Edytowane przez tomasz_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!