Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przerdzewiałe progi


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jakiś czas temu złapałem laczka. Ustawiłem żabę w odpowiednim miejscu, zacząłem pompować. Auto nieco się uniosło, po czym dał się słyszeć cichy szelest i... Renata runęła na ziemię, a fragment podnośnika pozostał w progu :) Od razu mówię, że podnosiłem w oznakowanym miejscu. I teraz pytanie: czy ktoś z Was ma równie przegnite progi? Tragedia, rdza się sypie garściami. Wcześniej byłem na przeglądzie, ale diagnosta nie zwrócił na to uwagi, zresztą cały spód mam spryskany tym magicznym preparatem do konserwacji. Co tu robić? Można jakoś wymienić te progi wraz z elementami służącymi do podnoszenia auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

5 miesięcy temu wymieniałem progi. Progi kupowałem na allegro i znalazłem ofertę sprzedawcy u którego kupowałem, oto link:

 

http://moto.allegro.pl/renault-megane-scenic-prog-progi-nowe-ocynk-i1796931180.html

 

Na tej aukcji sprzedający sprzedaje progi ocynkowane ale te ocynkowane są z bardzo cienkiej blachy. Pamiętam że były też w ofercie progi w takim czarnym kolorze i one były z dużo grubszej blachy. Gdybyś chciał te z grubszego materiału to skontaktuj się ze sprzedającym, pewnie ma i tamte. Ja skusiłem się na te ocynkowane ale mówię, cieniutka blacha a cena tych progów w ocynku i tych czarnych była bardzo podobna.

Kosz wymiany i malowania...

Naprawdę ceny są zróżnicowane. Mi progi blacharz wstawił za 300zł obie strony a lakiernik wziął 250zł. Jakość ich pracy nie jest rewelacyjna ale tragedii nie ma. Moja megi ma 14 lat i myślę że będę jeździł nią do końca jej żywota więc mi wystarczy tak jak jest.

Ale gdybyś chciał mieć rewelacyjnie zrobione to musisz zapłacić sporo więcej, tylko że progi są wspawywane i jest duże zagrożenie że po dwóch czy trzech latach korozja zaatakuje w miejscach spawów bo tam ta blacha jest mocno osłabiona dlatego po takiej inwestycji dobrze jest kupić preparat do konserwacji profili zamkniętych i zabezpieczyć progi od środka. Na pewno to przedłuży ich żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat ja kupiłem środek firmy BOLL który kosztował 15zł. Po tej wymianie i malowaniu progów myślałem o konserwacji podwozia. Nauczony doświadczeniem stwierdziłem że nikt lepiej nie zrobi niż ja i za konserwację wziąłem się sam. Nie mając najazdu, kanału ani nic takiego zakonserwowałem około 90% podłogi kładąc się pod samochodem. Czy było warto się tak męczyć??? napisze po zimie ale już teraz wiem że nikt by nie bawił się tak z rdzą na podłodze jak ja... Rdzę w miarę możliwości czyściłem do czystego metalu (nie polecam szczotki drucianej bo za błyszcza rdzę) na to podkład antykorozyjny 2 - 3 warstwy i kilka warstw np bitexu, nakładałem wszystko pędzlem. Mam nadzieje że było warto

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelb5913 --> to co w takim razie polecasz do samodzielnego ścierania rdzy? Gruboziarnisty papier ścierny? Coś innego? Pytam, bo mnie czeka w najbliższym czasie bardzo podobna operacja, zaplanowana z użyciem dokładnie takich samych środków tj. podkład + Bitex :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli są rzeczywiście z blachy ocynkowanej, to mimo że z cieńsze wytrzymają dłużej, szczelna powłoka cynkowa b.dobrze chroni stal przed korozją, te grubsze, nie cynkowane będą szybko 'jedzone przez Rudą' , w mojej megi są nieduże wykwity korozji na progach nawet na części lakierowanej, ale dziur nie ma, myślę, że zanim rozsypie się blacha, auto pójdzie 'na żyletki' z powodu ogólnego zużycia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast Bitexu polecam lepik na zimno z Castoramy 20kg kosztuje około 60zł do tego 5 L benzyny ekstrakcyjnej. Rozrabiam zawsze pod pistolet i kryję parę razy. Zawsze wychodzi super. Ta masa to lepik z domieszką kauczuku. Po uderzeniu kamienia nie odpada ale nie namawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem te czarne i blacha jest faktycznie dość gruba.

Auto bez problemu można podnieść za progi, tak jak pokazuje instrukcja obsługi.

Ceny u blacharzy i lakierników są bardzo zróżnicowane, więc trzeba trochę poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lecho polecam szlifierkę kątową z odpowiednią tarczą lub właśnie papier ścierny. Szczotka druciana za błyszcza rdzę, czyścisz szczotką drucianą a po chwili mimo dużej rdzy powierzchnia się błyszczy i wydaje Ci się że usunąłeś rdzę.... Nic bardziej złudnego, ta rdza nadal w tym miejscu jest... Naprawdę szczotka za błyszcza dlatego nie polecam...

 

 

marr29 myślę że progi z grubej blachy zakonserwowane środkiem do konserwacji profili zamkniętych mogą dłużej wytrzymać niż te cieniutkie w ocynku. Pytanie też jakiej jakości jest też ten ocynk, bo mam znajomego kierowcę ciężarówki który jeździ 4 letnim manem i niby burty na pace ma ocynkowane a rdzewieją, także różnie to bywa... Dziś wszystko robi się tak żeby było tańsze i żeby sprzedać, jakość jest na dalszym miejscu.

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!