Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przerdzewiałe progi


Rekomendowane odpowiedzi

Można jakoś wymienić te progi wraz z elementami służącymi do podnoszenia auta?

Witam. U mnie progi zostały wymienione, natomiast miejsca gdzie podkłada się podnośnik (oryginalny) pozostały stare i teraz już są tak skorodowane, że nie podkładam tam lewarka. Podczas wymiany progów zostały wspawane grubsze kawałki blachy w pionową część progu, w miejscach przeznaczonych do podnoszenia (z przodu oczywiście bo z tyłu podnośnik opiera się o wspornik wahacza). I teraz jak podnoszę przód to podkładam drewniany klocek pod tę pionową część progu. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie wyginają się przy próbie podniesienia auta lewarkiem?

Nie dziwię się, że lewarek wlazł do progu, w tym miejscu to i w nowym samochodzie próg nie wytrzyma. Zgodnie z instrukcją lewarek powinien się opierać, a właściwie podpierać samochód w miejscach do tego przewidzianych, a takie są od wewnątrz pionowego żebra na progu za takim podłużnym otworem w tym żeberku (z przodu i z tyłu) - tam jest to odpowiednio wzmocnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, w takim razie musiałem sobie zrobić dziurę w czymś innym, niż próg. Bo podnosiłem w miejscu, które jest oznakowane takim specyficznym wytłoczeniem, mechanik tez stwierdził, że podnosiłem go we właściwym miejscu. A mimo to lewarek zrobił otwór. Nie widać go z zewnątrz, nawet wciskając głowę w podłoże, ale można go wyczuć, wkładając palce nieco za wierzchnią część progu. Co to za element? Bo widocznie do wymiany mam nie próg, lecz coś innego. Pytanie tylko, co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W najbliższym czasie raczej nie będę mieć jak - nie mam dostępu do podnośnika warsztatowego, który uniósłby całe auto, ani do kanału. Cóż, wygląda na to, że będzie trzeba przejeździć zimę i pogonić padło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się to zrobić. Jednak dużo jest przy tym pracy. Trzeba zdjąć wykładzinę i plastiki w środku auta (przynajmniej w okolicy drzwi), wyciąć tą część podłogi i wspawać odpowiednio wymodelowaną grubą blachę. Następnie wszystko zabezpieczyć przed korozją i złożyć do kupy.

Dodam jeszcze, że rzadko który mechanik/blacharz się tego podejmie, ponieważ może się okazać, że nie ma już do czego spawać i jego praca (z wycinaniem i rozbieraniem) może okazać się bezpłatna (płaci się za zrobienie, a nie za robienie).

pogonić padło

Jeżeli sprawdzi się to, co napisałem wyżej, pogonić będzie można, ale na złom. Chyba, że chcesz mieć później kłopoty z niezgodnością towaru z umową (kupna/sprzedaży).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, jestem nowy na tym forum, a to mój pierwszy post.

Mam do was pytanie odnośnie progów, w swojej megance (ph1 classic) mam do robienia progi, byłem u mechanika który stwierdził, żę wymieni mi oba progi poszpachluje i pomaluje mi to za 1000zl + części farby itp. po czym stwierdził że za dwa lata i tak będzie to samo... Trochę mnie koszty przeraziły, co sądzicie o wnitowaniu na stare progi (po uprzednim oczyszczeniu rdzy itp) nierdzewnej blachy dodam że robiłem tak bratu w nubirze jakieś 5 lat temu trzyma do tej pory i po nałożeniu baranka nie widać na pierwszy rzut oka zadnych nitów, fakt widać żę nie są to progi oryginalne, ale nic nie rdzewieje trzyma się i lata a koszt to w sumie silikon dla uszczelnienia i farby.

co sądzicie o takim rozwiązaniu w megance, może ktoś tak robił i jakie są ewentualnie wrażenia?

 

Dodam, że przy tej metodzie nic nie spawasz więc nie ma potencjalnych miejsc gdzie mogla by wyjść rdza...

Edytowane przez KrisGda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ceną 1000 zł + części, to ostro pojechał.

Wymiana progów powinna się zamknąć w 700 zł za wszystko.

Pomysł na nierdzewkę dobry, ale nie zapomnij o jakimś wzmocnieniu na podnośnik i wycięciu całej rdzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie zalezy Ci bardzo na wyglądzie to zrób po swojemu. Po skończonej pracy nalej oleju do progów, on też na jakiś czas powstrzyma rdzę. Pamiętaj jednak, że progi to ważny element konstrukcyjny i w dużym stopniu zapewnia sztywność nadwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat

Wygląd wyglądem fakt tak jak już pisałem na pewno progi u mojego brata nie są jak oryginalne ale nie wyglądają wcale źle. Jak ktoś wie jak ma to wyglądać to zauważy...co do sztywności to nierdzewka, której mam pod dostatkiem jest dosyć gruba i trochę trzeba sie namęczyć przed montażem, żeby ją odpowiednio wyprofilować...

druga sprawa jest taka, że progi mam pognite od połowy tylnych drzwi (ale pewnie gdzieś do słupka kryje się rdza) przód mam ok a taka wymiana jaką proponuje wygląda dobrze tylko wtedy gdy dajemy całą nową blachę od nadkola do nadkola (inaczej to jakby był cerowany) i ostatnia rzecz wymienić tak mogę spód i bok progu, a co dać wtedy jako ten ala pionowy płaskownik w którym jest wciecie na lewarek(bo u mnie z tyłu już go nie ma

 

Nie cytuj całego posta, jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim. Naruszasz w ten sposób regulamin.

Edytowane przez meganecoupe02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!