Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przerdzewiałe progi


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...

Ja wymieniałem w swojej megi progi i reperaturki błotników z tyłu. Kupiłem progi ocynkowane a reperaturki nieocynkowane. Na allegro dostępne są progi ocynkowane i nie ocynkowane.

 

Progi tak jak na tej aukcji http://allegro.pl/progi-prog-lewy-nowy-megane-4d-5d-95-02-wawa-fv-i2159321746.html są nie ocynkowane ale z dosyć grubego materiału i przy dobrej konserwacji być może dłużej będą całe niż te ocynkowane http://allegro.pl/renault-megane-scenic-prog-progi-nowe-ocynk-i2089065826.html Ja skusiłem się na te ocynkowane ale są one wykonane z bardzo cienkiej blachy, naprawdę straszne cieniastwo, jeżeli ten ocynk jest dobrej jakości to może będzie ok ale jeśli ten ocynk to tylko dla picu to długo nie będę cieszył się całymi progami. Od wymiany w mojej megi minęło dopiero 10 miesięcy i rdzy nie widać, ciekawe jak długo jeszcze tak będzie.

 

Reperaturki błotników kupiłem takie: http://allegro.pl/renault-megane-classic-reperaturka-blotnika-tyln-i2094035237.html Z reperaturkami ocynkowanymi się nie spotkałem ale być może są takie.

 

Przy zakupie zwracaj uwagę czy dana część jest do classica czy kombi czy hb. Ja wszystko kupowałem u allegrowicza G13_pl i z zakupu jestem zadowolony.

 

Po wymianie progów kup środek do konserwacji profili zamkniętych i zastosuj go w swoim aucie bo lepiej od początku korozji zapobiegać niż z nią walczyć.

Edytowane przez pawelb5913
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dziś postanowiłem zajrzeć do środka tylnego błotnika. W tym celu odkręciłem tylną lampę i przy pomocy latarki zobaczyłem że w okolicach spawów wstawianej reperaturki pojawia się rdza (foto)

 

dsc00149vc.jpg

 

 

Postanowiłem działać.!!! Odtłuściłem te miejsca spawów a następnie pędzelek zamontowałem na kijku i przez otwór na lampę tylną i przez otwór pod tapicerką w bagażniku pomalowałem te miejsca farbą antykorozyją CORIZON która jest przezemnie sprawdzona i jestem z niej zadowolony.

 

dsc00161m.jpg

 

 

dsc00167nj.jpg

 

Byłem zadowolony że uniknąłem korozji. Niestety przeraził mnie kolejny widok i ręcę mi opadły :mrgreen:

 

dsc00182od.jpg

 

10 miesięcy po wstawieniu reperaturki powyższy widok sprawił że odechciało mi się cokolwiek robić. Wypadało by jechać do tego partacza co mi to robił i go o pieprzyć. Ale wkońcu postanowiłem podwinąć rękawy i działać dalej.

Oczyściłem tą rdzę papierem ściernym ipomalowałem farbą CORIZON a na to położyłem BITEX. Od środka nadkola też trochę oczyściłem i to samo, CORIZON i BITEX. Zaglądając do nadkola po przyjrzeniu się wygląda tak jakby blacharz nie wyciął starego błotnika tylko na stary pordzewiały błotnik przyspawał reperaturkę :mrgreen: No ale cóż zrobić o godz 14 w sobotę, co mogłem to oczyściłem i pomalowałem. Bitex nakładałem na nie dokońca wyschnięty CORIZON dlatego przebija nba czerwono

 

dsc00181oet.jpg

 

Oczywiście ładnie by było bdyby ten rant błotnika był w kolorze nadwozia ale co z tego jak dostanie kilkoma kamykami z opony i zamiast koloru nadwozia będzie rude. Po niedzieli jeszcze do pracuje to. I niestety przy dłużej wolnej chwili muszę zająć się drugą stroną bo jest podobnie <_<

 

Pisząc ten post chce zwrócić uwagę koledze DamianTRN i innym żeby zakonserwowali te spawy od środka i przypilnowali "fachowców" do których oddają swoje auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

u mnie aktualna sytuacja wygląda tak jak poniżej:

post-43326-0-76561200-1361911987_thumb.jpg post-43326-0-95439600-1361912069_thumb.jpg post-43326-0-53729500-1361912109_thumb.jpg

Oczywiście najbardziej martwi mnie próg od pasarzera pasażera. Czy myślicie że trzeba już go wymienić czy da się może jeszcze jakąś blachę przyspawać czy jak. W miejscu korozji blacha jest jak papier, na około czuć zdrową blachę (chyba). Jestem zielony w blacharce dlatego tak podpytuję zanim podjadę do jakiegoś blacharza.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelb5913 skoro już z tym dłubiesz to polecam takie coś :

http://moto.allegro.pl/nadkole-tyl-nowe-renault-megane-1995-2002-wwa-i2996492279.html

miałem pozakładane po blacharce w sceniolu starszym.

Przy okazji fotki wstawiamy w posty według ustalonych zasad. Mamy na nie własny, forumowy hosting.

http://megane.com.pl/topic/43298-regulamin-dodawania-zdjec-meganecomplhosting-zdjec/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek24p proponuje Wyciąć zgnite kawałki progów i coś przyspawać. Jeśli nie trzeba wycinać dużych fragmentów możesz użyć też włókna i żywicy do załatania dziur. Możesz też nowy fragment przynitować. Koniecznie konserwacja progu od środka - środek do konserwacji profili zamkniętych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko co do tych nadkoli. Widziałem że przednie są na szpilki więc z wymianą nie ma problemu, to tylne w sumie nie wiem jak się montuje. Chyba w tych nowych widać jakieś otwory montarzowe ale nie wiem czy są w tych samych miejscach w nadkolu jakieś otwory na szpilki czy może jednak trzeba wiercić. Kolejne pytanie, czy przed założeniem plastikowego nadkola konserwowaliście jakoś te metalowe, czy tylko oczyścic i założyć nowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przed założeniem plastikowego nadkola konserwowaliście jakoś te metalowe, czy tylko oczyścic i założyć nowe?

Oczywiście, że trzeba dobrze umyć i przynajmniej tam gdzie jest uszkodzone zabezpieczenie i rdza, to te miejsca poprawić. Zwrócić szczególną uwagę na przestrzeń nad kołem od strony wlewu paliwa. Tam gromadzi sie błoto i tam jest potencjalne miejsce korozji. Skutki często widać w okolicach klapek wlewu paliwa.

tylne w sumie nie wiem jak się montuje. Chyba w tych nowych widać jakieś otwory montarzowe ale nie wiem czy są w tych samych miejscach w nadkolu jakieś otwory na szpilki

Nie ma żadnych otworów ani w nakolach, ani w karoserii. Nakola które ja kupiłem pasowały prawie idealnie, a tam gdzie ideału nie było pomogłem farelką. Do zamocowania wystarczyły po trzy blachowkręty z każdej strony, a gdzie to ich dopasowaniu sam będziesz widział gdzie będzie najlepiej.

Dodam, że tylne te które ja kupiłem lepiej sa pomyślane niż te fabryczne przednie, bo chronią również obrzeże koła i gdyby takie były na przód to bym je wymienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowane tylne nadkola plastikowe nie są produktem fabrycznym. To odpowiedź prywatnych producentów na kłopoty z rdzewieniem tych miejsc w Megankach i sceniolach. Najlepiej zakładać po wyremontowaniu zjedzonych przez rdzę nadkoli i solidnej konserwacji. Ta konserwacja może być grubsza bo nie zostanie wypłukana czy poodbijana jak w przypadku braku tych nadkoli. Ja miałem je praktycznie wklejone na świeżym biteksie i miejscowo przykręcone od środka do błotników blachowkrętami. Nadkola te osłaniają także w dostatecznym stopniu łożyska belki. Ja polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!