Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

sprężyny tył - megane II kombi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym wymienić sprężyny tylne w swoim aucie na trochę twardsze - mam strasznie niski, miękki tył. W sklepach dostępne są zamienniki KAYABA lub MONROE. Czy ktoś może polecić jakieś sprawdzone sprężyny na tył, może któreś z przeze mnie wymienionych?

 

W Megane II kombi montowane były dwa typy sprężyn: oznaczenie niebiesko-czerwone i biało-różowe. Ponoć różniły się od siebie twardością. Czy ktoś orientuje się które z nich są twardsze?

 

Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

ostatnio byłem zmuszony wymienić sprężyny z tyłu, ponieważ jedna z nich pękła. Wymieniłem na sprężyny KAYABA. Nie polecam tej firmy, auto obniżyło się o jakieś 5 cm przy braku bagażu (Megane II kombi).

w odniesieniu do Twojego pytania oryginalne sprężyny z oznaczeniem czerwono-niebieskim oznaczają twarde, natomiast różowo-białe oznaczają miękkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

to mój pierwszy post wiec pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

 

Mam manie na punkcie zawieszenia tylnego i po zakupie megi GT coś mi się za nisko wydawało :)

Sprawdzenie w ASO i popękane springi po jednym zwoju.

Kupiłem używane na alledrogo orginalne od Grand Scenica (tak mi polecił gość z serwisu jak będe chciał mieć wyżej auto i częściej załadowane) o oznaczeniu niebiesko-różowym(wie ktoś co to oznacza?).

http://allegro.pl/sprezyna-sprezyny-grand-scenic-ii-2-tyl-tylna-i1919911276.html

Auto prawie 7cm w góre i załadowany nie siada także jestem zadowolony, do zamienników mam uraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Po przeczytaniu tego posta zamówiłem sprężyny tak jak kolega poziomek74 z grand scenica II. U mnie auto poszło do góry o około 3,5 cm. W miejscu koła zapasowego mam butle lpg 65L i na starych sprężynach dość nisko siedział. Teraz jest idealnie jeżeli chodzi o wysokość i do tego sztywniej. Polecam wszystkim którzy mają butlę lpg. Co do szczegółów technicznych to kształt sprężyn z megane II kombi a grand scenic ii jest identyczny (tyle samo zwojów i ta sama wysokość). Rożnica jest w średnicy pręta. Megane II - 11mm a Grand Scenic II 12mm ale bez problemu pasuje w oryginalne mocowanie (jedne i drugie mają niebiesko-różowy a moze czerwony kolor). Wymiana zajęła mi około 1,5 godziny. Trzeba się trochę namachać podnośnikiem

Edytowane przez darekr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 7 miesięcy temu...

Witam

 

Prosił bym o pomoc odnośnie montażu z tyłu sprężyn od megane II sedan do hatchbacka. Czy samochód pójdzie do góry czy do dołu?

Edytowane przez Snozer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od koloru sprężyn. Ja mam sedana z gazem i zmieniałem na wersję od kombi 2.0 DCI (różowo-niebieskie) i stoi wysoko. Do hatchbacka będą za mocne. Poza tym mają 1 zwój więcej.

Jeśli się nie mylę to w wersji 5 drzwiowej były biało-żółte i biało-zielone. W wersji sedan i kombi też były po 2 wersje w zależności od silnika.

W kombi mocniejsze miały kolor czerwono-niebieski a prawdopodobnie po lifcie wersja 2.0dci miała różowo-niebieskie. Zwykłe mają drut 11mm a mocniejsze 12mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, polecam sprężyny ze Scenica Grand II do Megi II kombi z gazem. U mnie samochód poszedł około 5 cm do góry. W prowadzeniu też widać różnice - o niebo lepiej.

Sprężyny miały długość 36 cm. Po wymianie odległości na nadkolach jak z nówki z salonu;) Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Też się szykuję do wymiany sprężyn, pękły mi obie na samych końcach - około 4 cm końcówek już wyjąłem, czy z na takich sprężynach można jeszcze trochę pojeździć? Auto mi jest potrzebne i nie mam jak odstawić na warsztat. Obliczyłem, że do wymiany zrobię jakieś 1500 km, można z tym pojeździć? Oprócz skrzypienia przy gumie mocującej sprężynę nic się nie zmieniło.

Chcę zmienić na te od scenica II , czy kupować używane na allegro czy nowe? przy okazji chcę zmienić amortyzatory i prośba o poradę jakie kupić gazowe czy olejowe?

Czy może mi kolega grzywa_83 odpowiedzieć jakie Ty kupiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz pojeździć tylko wolniej przy zakręcie i ostrych ruchu bo tył będzie skakał i niestabilny. A o amortyzatory to nie powiem bo nie wymieniałem, niech inni powiedzą. Jak masz zwykłe 5D... to od grand scenica nie kupuj bo będzie zbyt wysoko a ustawienie świateł max w górę o ile da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kombi, butlę lpg i pełne koło zapasowe zawsze w bagażniku, czy w takim wypadku te od scenica będą ok? i teraz pytanie czy polecacie nowe czy używane? jak używane to czym się sugerować przy zakupie aby nie kupić starych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich

 

Mam taki problem z tylnym zawieszeniem, mianowicie gdy pobujam autem albo jak otworze bagażnik i będę naciskał na podłogę bagażnika to słychać z lewej strony skrzypienie nawet jak lekko nacisnę, to jest wina amortyzatora czy sprężyny bo nie wiem jaka część kupić i wymienić.

Przyczyna znaleziona, złamana sprężyna u dołu. Jak będę zabierał się za wymianę to zrobię parę fotek

 

Panowie Pilnie potrzebuje pomocy jak wyciągnąć mam sprężynę z tylu mam amortyzator już od kręcony nie wiem co trzeba jeszcze odkręcić żeby ja wyjąć i nową wstawić??? Jestem akurat na dworze i nie wiem co mam robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!