Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wytłumienie i uszczlnienie komory silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Ja też myślę, że najwięcej dają drzwi i ściana grodziowa, i pewnie nadkola.

Mi najbardziej przeszkadza hałas pomiedzy 3,5 a 4 tys. Pow. już jest szum, że silnika nie słychać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadkola to praktycznie łączy się z ścianą grodziową. Więc tutaj trzeba konsole rozbierać. Ktoś ostatnio na forum pisał (rozbierał całość), że nie było takie złe to wygłuszenie w tych miejscach. Oprócz podsufitki i drzwi to na pewno różnica jest w grubości szyb. W megane 1 którą miałem szyby były trochę grubsze i mniej było słychać. Miałem okazję jechać samochodem z podwójnymi szybami i naprawdę dużo roboty to robi. Drzwi zawsze wygłuszyć można prosto ale szyb się nie zmieni. Tutaj była by różnica spora na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.09.2018 o 10:44, dreq02 napisał:

@maciejmacku

Nie ma potrzeby spinek. Na wierz mata butylenowa a na nią pianka poliuretanowa. Paski naklejasz tej pierwszej a na nią całą piankę. Więc nie ma sensu pierwszej warstwy dopasowywać.

 

A jak z fabrycznym klejem tej pianki? Nie będzie się odklejać? Potrzebna jakaś dodatkowa taśma na krawędziach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Naprawdę nic się nie odkleja. Wstawię zdjęcia wieczorem jak to wygląda. Pianka się mocno trzyma i nawet robiąc dużą ilość km nic się nie dzieje. Od 1,5 roku nie odkleiło się nic. Jest dość lekka. Ale to pianki kupione w specjalnym sklepie a nie pierwsza lepsza. Pianka LT (pouliretanowa) jest podobna do kauczkowej. Ważne aby tego nie pomylić. Kauczukowej nie można wstawiać do komory silnika. Ogólnie koszt 120 zł (z przesyłką, ale trochę zostało) w stosunku do oryginału za 150-250 zł to różnica jest ale przy wyższych prędkościach. Jednak to może 20-30% - zależy od człowieka.

 

Pamiętaj aby docisnąć dobrze maty, szczególne matę butylenową (starą bitumiczną aby formować, trzeb podgrzać, lepiej kupić tę nowszą).

Oczyściłem maskę, potem wykleiłem paski a gdy była całość to pianka. Mi pianka starczyła prawie na całość, jedynie na lewym boku musiałem dociąć.

 

20171014_133153.jpg

20171014_145913.jpg

20171014_161058.jpg

Edytowane przez dreq02
dodanie zdjęć
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pianka LT jest doklejana za lewym spryskiwaczem. Nie pamiętam, ale była za mała szerokość i składa się z dwóch kawałków. Ale nie za bardzo widać, więc jest ok.

Najlepiej sobie samemu zmierzyć i wyliczyć jak będziemy chcieli to kleić. Mi wyszło coś takiego: (cięte z rolki więc jakieś 2-3 kawałki zostały, ale małe):

 

1. mata butylynowa - razem 100x50 - czyli 8 sztuk po 25x25), grubość 2 mm
2. mata butylynowa - 25x25 - 2 sztuki, grubość 2 mm
3 mata pianka trudnopalna 100x50 - 2 sztuki - grubość 15 mm
4 mata pianka trudnopalna 25x100 - 1 sztuka, grubość 15 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Idzie wiosna :), więc zabieram się za wyciszenie maski. Długo nie mogłem się zdecydować z jakich materiałów skorzystać. Ostatecznie wyszło tak, że jestem już w posiadaniu oryginalnego wygłuszenia. Jak pokazuje praktyka jego skuteczność jest wątpliwa. Dlatego chcę położyć pomiędzy maskę a oryginalną matę warstwę dodatkowego wygłuszenie - matę butylową 2 mm + piankę LT 5 mm, czyli łącznie wartwa grubości 7 mm. Podpowiedzcie proszę czy (po pierwsze) to dodatkowe 7mm zmieści się pomiedzy maską a matą oraz (po drugie) czy przyniesie to dobre rezultaty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!