Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wytłumienie i uszczlnienie komory silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ,  jestem również posiadaczem  megane III i zastanawiam się nad wyciszeniem  maski poprzez  pianką poliuretanową ale w spreyu  aby wtłoczyć pomiędzy maskę a wzmocnienia co spowoduje sklejenie maski i zmniejszenie rezonansu  a następnie założenie oryginalnego wygłuszenia .

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pianka poliuretanowa nie jest palna. Równie dobrze izolacja się zapali i masz to samo. Wobec tego dlaczego producenci stosują wygłuszenia? Dlaczego pokrywy silnika mają pokrywy z plastiku? Ja zrobiłem, jest ok nic się nie dzieje. Ale lepiej pisać co somsiad janusz powiedziedzał. Post tyczy się Andrzeja a kilku powyższych.

Edytowane przez dreq02
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dla osób wahających się czy przyklejać coś pod maskę.
Cała operacja miała miejsce pod koniec kwietnia 2018.
 
Maska dokładnie umyta i odtłuszczona benzyną ekstrakcyjną.
Nakleiłem około 1m2 maty butylowej STP Aero Gold, którą wyprasowałem specjalnym wałkiem żeby dobrze trzymała się blachy. Przy przyklejaniu tej maty wyjmowałem z mocowań przewody od spryskiwaczy. Matę podgrzewałem opalarką, fajnie się układa klej jest dość mocny. 
Warto mieć 1 osobę do pomocy żeby trzymała maskę gdy będziemy "rollować" matę. Ten etap jest najbardziej czaso- i energochłonny. 

Następnie odtłuściłem matę i przykleiłem piankę trudnopalną LT o grubości 25mm o wymiarze 100x50 cm.
Piankę będę odklejał i przyklejał jeszcze raz nowy kawałek gdyż pianka odstaje w miejscach wklęsłych. W te "dziury" wkleję  mniejsze kawałki tej pianki lub piankę zamknięto-komorową GMS tak aby wyrównać powierzchnię do której przykleję finalną piankę.
 
Efekt jest słyszalny, dźwięk silnika jest przytłumiony. Różnica jest przy wyższych obrotach silnika tak od 3tyś w górę - lecz w zakresie 2000-3000 też jest ciszej.
Teraz 140-180 km/h jest jeszcze do zniesienia, a porównując do stanu z przed wyciszenia to jest dość cicho jeżeli chodzi o silnik.
Lecz cicho nie jest. Według mnie trzeba wyciszyć ścianę grodziową i podszybie.

Teraz gdy silnik jest mniej słyszalny  ->  słychać więcej opony i szum wiatru powyżej tych 70-90 km/h. 
Silnik szybciej się nagrzewa a układ chłodzenia daje rade. Przez jakieś 500-800 km obserwowałem temperaturę na aplikacji na telefonie.  
Styl jazdy zmienny, czasem ekonomiczny lecz więcej jest kręcenia do 4,5 a czasem i prawie do 6 tyś obrotów.
Myślę że grubość pianki może być też 30 lub 35 mm. 

Edytuję: 
Edytowałem tekst gdyż można odnieść wrażenie, że wyciszenie maski przyniosło ogromy efekt. Tak nie jest. 
Z moich obserwacji silnik 1.6 jest szczególnie głośny jeżeli przekroczymy przebieg 10 tyś na "jednym" oleju. 
Moje auto ma przebieg 47 tyś. Wymiany oleju i filtra oleju były przy około 6 ,17 ,27 ,39 tyś km. Więc ostatni przebieg wyniósł około 12 tyś.
Pod koniec silnik był bardzo głośny. Tuż po wymianie aż uśmiech na twarzy się pojawił. 
Według mnie wymiana oleju daje 2 x większe efekty wyciszenia. Lecz to wyciszenie trwa tylko 800-1500 km od wymiany ;).
Używam Elf SXR 5W40.
Myślę też, że zwiększę wymiar pianki do około 130x50 cm.

 

Edytowane przez m0Del
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieściła Ci się pianka 25 mm? ja daje 10 mm i w niektórych miejscach jest na styk. Co do wyciszenia po wymianie oleju - zaaplikuj sobie raz przed wymianą płukankę (jakaś za 25 - 30 zł) i daj znać czy efekt będzie na dłużej. Ewentualnie inny olej lub ceratec od LM dosyć wycisza silnik (przynajmniej 1.4).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam 
Wrzucam fotki niestety tylko 3 a mam 6.
Mata ma wymiar 100x50 cm. Przy uszczelce jest dopasowana na styk. Wkleiłem większą szerokość  a uszczelka sprasowała matę którą po tygodniu wyciąłem.
Na zdjęciach widać jak mata odstaje od maski. W szczeliny od frontu maski można wkleić materiał o grubości 25 mm. 
W szczelinę z prawego boku tam gdzie są przewody od spryskiwaczy spokojnie można wkleić materiał o grubości 10 mm a tym widocznym wgłębieniu maski spokojnie 25 mm.
Na tę chwilę plan jest taki żeby to uzupełnić szczeliny frontowe tą samą pianką LT 25 mm.
Szczelinę boczną cieńszą pianką i dokleić jeszcze pasek LT 25 mm. 

Zastanawiam się także nad doklejeniem kolejnego paska nad akumulatorem - tu jest dylemat czy wtedy komputery od silnika i od LPG nie będą pracować w zbyt wysokiej temperaturze. 
Ogólnie modyfikacja na duży plus za efekt wyciszenia. 
Okleiłem także tylne lewe nadkole, mam zdjęcia. Wrzucę temat jak okleję 4 nadkola. 
Myślę także nad wyciszeniem ściany grodziowej, drzwi, dachu, bagażnika i podłogi.
BTW
Z tym innym olejem, płukanką i ceramizerem to temat do przemyślenia. Nigdy takich rzeczy nie robiłem. 
 

20180525_195651.jpg

20180428_190528.jpg

20180525_195724.jpg

Edytowane przez m0Del
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja mam już jakiś czas. Ogólnie wygłuszenie jest o wiele lepsze niż oryginalne. SIlnik ciszej chodzi (od około 2,5 tys obrotów). Zastosowałem maty butylenowe (bitumiczne to starszy typ - gorszy). Na wierzch pianka pouliretanowa - jest nie palna. Prędzej elementy silnikowe z plastiku się zapala. Ogólnie pianka ma 1 cm grubości, a matry chyba 0,5. Zmieściło się ładnie. Wszystko od tego czasu dobrze działa. Jedynie co można zrobić tylko nie wiem jak - wyciszyć nadkola i grodź silnika + podłoga - tutaj by to sporo dało ale ciężko się do tego dobrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie, wystarczy wkleić tylko matę piankową odporną na wysokie temperatury i niepalną, czy musi być też mata butylowa? Wyciąłbym format oryginalnego wygłuszenia i nakleił na maskę + docisk spinkami.

Chodzi mi o coś takiego: https://allegro.pl/mata-pianka-wygluszajaca-trudnopalna-maski-silnika-i5269845690.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMjA0NzQ3MjkAODc0ODQA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=52ea4c00-93dc-4393-a574-99ac4d674e18

Edytowane przez maciejmacku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączyłem z istniejącym tematem - mireczek01

Cześć

Zamierzam wytłumić komorę silnika.

Lepszy efekt uzyskam oklejając ją matą butylową  (https://www.bitmat.pl/Maty-wygluszajace/Wyciszenie-podlogi/AB-25-AB25-Mata-wygluszajaca-butylowa-BITMAT-25-mm-25x50-cm-) czy kupując gotowe wytłumienie maski?

IMG_20180912_132151.thumb.png.2ac0967aad10c62462fcf83101e1c414.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ArturMegane

miałem dwa dni tą matę. Nie daje nic. U siebie mam dwie warstwy. Butylenowa oraz poliuretanowa (LT). Kupiłem od firmy z Warszawy a nie z allegro. Oni te pianki stosują także do silników w łodziach które są zabudowane więc temp też wysoka jest. Ogólnie poluiretan ma odporność do około 150 st a w maxymalnym momencie do 230. No i pianka sama gaśnie po chwili. Wolałem kupić z pewnej firmy niż piankę z opisem który każdy może wstawić. Wg mnie warto takie coś kupić ale coś sprawdzonego. Na allegro to będę kupował ale maty do wyciszenia drzwi. Silnik bym się bał. Tak, kupowałem w bitmat.

Pianki można dać z 1,5-max2 cm. U mnie jest chyba 1 cm + 0,3 butylenowej. Do bitumicznej (starszej) musisz mieć czym rozgrzewać i nie opłaca się jej kupować.

 

@maciejmacku

Nie ma potrzeby spinek. Na wierz mata butylenowa a na nią pianka poliuretanowa. Paski naklejasz tej pierwszej a na nią całą piankę. Więc nie ma sensu pierwszej warstwy dopasowywać. Wyciąć paski wg żeberek i naklejasz. Bo bez zdjęcia maski bardzo trudno się to robi.

Zdjęcia zamieszczałem jak byś nie mógł znaleźć daj znać.

 

Wg mnie warto. Koszt to około ~120 zl. Nagle nie będzie super ale coś tam się poprawia. W lato nic się nie dzieje. Mam już 1,5 roku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, od 2400 trochę różnicy jest. Później i tak się człowiek przyzwyczaja. Oryginalna nic nie daje odnośnie tłumienia. Może minimalnie silnik szybciej się nagrzewa ale to minimum bo wg mnie różnicy nie było. Poza tym te maty oryginalne kosztują nawet 250 zł ! Ludzie są chorzy chyba. Wg mnie warto. Jeszcze nawet trochę maty mi zostało.

 

Ja bym chciał komorę grodziową ale to rozbierania wszystkiego. Po rozebraniu plastiki mogą już tak nie pasować itp. Jeszcze w tym roku będę drzwi wygłuszał samemu. Myślę, że efekt będzie. Dobrym pomysłem była by podsufitka. Ale to też trochę kłopotliwe do rozebrania. Tutaj pianka by się nie zmieściła ze względu na grubość ale dać grubszą matę butylenową to tak.

 

Gdyby w takim 1.6 była turbina to mogło by być ciszej. Ale ostatnio jechałem astrą 3 H kombi z oponami uniroyal (u siebie mam goodyear) to różnica znaczna. Dużo słychać od opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!