Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wytłumienie i uszczlnienie komory silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Ja też myślę, że najwięcej dają drzwi i ściana grodziowa, i pewnie nadkola.

Mi najbardziej przeszkadza hałas pomiedzy 3,5 a 4 tys. Pow. już jest szum, że silnika nie słychać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadkola to praktycznie łączy się z ścianą grodziową. Więc tutaj trzeba konsole rozbierać. Ktoś ostatnio na forum pisał (rozbierał całość), że nie było takie złe to wygłuszenie w tych miejscach. Oprócz podsufitki i drzwi to na pewno różnica jest w grubości szyb. W megane 1 którą miałem szyby były trochę grubsze i mniej było słychać. Miałem okazję jechać samochodem z podwójnymi szybami i naprawdę dużo roboty to robi. Drzwi zawsze wygłuszyć można prosto ale szyb się nie zmieni. Tutaj była by różnica spora na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.09.2018 o 10:44, dreq02 napisał:

@maciejmacku

Nie ma potrzeby spinek. Na wierz mata butylenowa a na nią pianka poliuretanowa. Paski naklejasz tej pierwszej a na nią całą piankę. Więc nie ma sensu pierwszej warstwy dopasowywać.

 

A jak z fabrycznym klejem tej pianki? Nie będzie się odklejać? Potrzebna jakaś dodatkowa taśma na krawędziach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Naprawdę nic się nie odkleja. Wstawię zdjęcia wieczorem jak to wygląda. Pianka się mocno trzyma i nawet robiąc dużą ilość km nic się nie dzieje. Od 1,5 roku nie odkleiło się nic. Jest dość lekka. Ale to pianki kupione w specjalnym sklepie a nie pierwsza lepsza. Pianka LT (pouliretanowa) jest podobna do kauczkowej. Ważne aby tego nie pomylić. Kauczukowej nie można wstawiać do komory silnika. Ogólnie koszt 120 zł (z przesyłką, ale trochę zostało) w stosunku do oryginału za 150-250 zł to różnica jest ale przy wyższych prędkościach. Jednak to może 20-30% - zależy od człowieka.

 

Pamiętaj aby docisnąć dobrze maty, szczególne matę butylenową (starą bitumiczną aby formować, trzeb podgrzać, lepiej kupić tę nowszą).

Oczyściłem maskę, potem wykleiłem paski a gdy była całość to pianka. Mi pianka starczyła prawie na całość, jedynie na lewym boku musiałem dociąć.

 

20171014_133153.jpg

20171014_145913.jpg

20171014_161058.jpg

Edytowane przez dreq02
dodanie zdjęć
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pianka LT jest doklejana za lewym spryskiwaczem. Nie pamiętam, ale była za mała szerokość i składa się z dwóch kawałków. Ale nie za bardzo widać, więc jest ok.

Najlepiej sobie samemu zmierzyć i wyliczyć jak będziemy chcieli to kleić. Mi wyszło coś takiego: (cięte z rolki więc jakieś 2-3 kawałki zostały, ale małe):

 

1. mata butylynowa - razem 100x50 - czyli 8 sztuk po 25x25), grubość 2 mm
2. mata butylynowa - 25x25 - 2 sztuki, grubość 2 mm
3 mata pianka trudnopalna 100x50 - 2 sztuki - grubość 15 mm
4 mata pianka trudnopalna 25x100 - 1 sztuka, grubość 15 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Idzie wiosna :), więc zabieram się za wyciszenie maski. Długo nie mogłem się zdecydować z jakich materiałów skorzystać. Ostatecznie wyszło tak, że jestem już w posiadaniu oryginalnego wygłuszenia. Jak pokazuje praktyka jego skuteczność jest wątpliwa. Dlatego chcę położyć pomiędzy maskę a oryginalną matę warstwę dodatkowego wygłuszenie - matę butylową 2 mm + piankę LT 5 mm, czyli łącznie wartwa grubości 7 mm. Podpowiedzcie proszę czy (po pierwsze) to dodatkowe 7mm zmieści się pomiedzy maską a matą oraz (po drugie) czy przyniesie to dobre rezultaty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Ja wyciszyłem w swojej "trójce" 1.5 dCi 106KM niemal wszystko, znajomi łapali się za głowę jak codziennie dłubałem przy aucie co mogli odbierać koniec końców jako nudne :D 

 

Co nie zmienia faktu, że im więcej wyciszenia tym człowiek chce coraz więcej i więcej :D

 

- Słupek A - mata butylowa AB-2 2mm wrzucona pod tapicerkę w wolne miejsca z wydłubaniem miejsc na spinki plus mata kauczukowa 9mm

- Słupek B - mata butylowa AB-2 2mm przez cały rów słupka, również podklejone za zwijaczem pasa aż do progu (przy progu jakoś się już nie wysilałem) plus mata kauczukowa 9mm naklejona na ciemny plastik słupków od wewnątrz

- Maska - z maską poszalałem bo oprócz maty butylowej AB-2 2mm zamówiłem totalnie za grubą piankę (15mm!!!) poliuretanową trudnopalną. Jak z matą butylową poszło łatwo i schludnie, tak piankę dociąć "prosto jest trudno", wyciąłem ją krzywo, jest za gruba - mało tego dopchnąłem na to wszystko oryginalne wyciszenie gdzie wszystko jest mocno do siebie przytulone i trzyma się bez spinek na mocowaniach blaszanych. Zrobione dziury na wężyki spryskiwaczy

- Podszybie - mata butylowa StP Gold 2.3 mm w każdym zakamarku również za silnikiem wycieraczek wraz z wydłubanym wycięciem na odpływ i śruby (nie podkleiłem boków) oraz mata kauczukowa 9mm na środkowym pasie podszybia z wycięciem na śruby

- Pokrywa silnika (mała, plastikowa) - pianka poliuretanowa 15mm docięta z resztek które mi się zostały z maski, powciskana w różne zakamarki

- Drzwi - mata butylowa StP Gold 2.3mm w niemal każdym zakamarku wyłączając miejsce zamka drzwi. Ująłem tutaj również dolny próg drzwi z przebiciem dziur na odpływy oraz dziur na dekor zewnętrzny boczny. Boczki wewnętrzne oklejone matą kauczukową 9mm.

- Nadkole (na razie lewe) - mata butylowa AB-2 2mm przyklejona dla picu na gołym nadkolu w formie łaty 30x20 na słupku przy gumie (tej na zatrzaskach) między drzwiami a nadkolem, plus na wewnętrznej ścianie karoserii kwadrat 30x30cm bo miałem resztki. Same plastiki nadkola oklejone od środka w całości matą kauczukową 9mm

 

Straty?

Dowiedziałem się, że prawe drzwi są po biciu i dekor był przyklejony na jakieś dziwne stwardniałe tworzywo które odpadło więc dekor dynda

* Celowo zerwana fabryczna pianka drzwi - w to miejsce zaklejono StP Gold 2.3mm w formie kwadratu lekko wklęsła do środka na wzór oryginalnej pianki by wszedł boczek i nie rozerwał maty

* Podrapane łapy od ostrych krawędzi w drzwiach

* Wyłamane kilka kołków nadkola i drzwi (czekam na dostawę)

* Drzwi lewe do ściągnięcia i doklejenia pianki zaraz przy szybie ponieważ przy basowej muzyce coś tam trzeszczy delikatnie, ale nie zawsze

 

Wrażenia?

- Jadąc 50 km/h jedziesz jak benzyną

- Jadąc 90 km/h zastanawiasz się gdzie zgubiłeś silnik i przeżywasz rozwalone zawieszenie bo tłucze i szumią nadkola

- Jadąc 140 km/h można normalnie rozmawiać, silnika wtedy niemal nie słychać. Szumy boczne występują i są na zadowalająco niskim poziomie, jednak całkowicie się nie wyeliminuje ze względu na szyby, ale myślę co mogę jeszcze zrobić i chyba padło na nadkola bo jednak słychać drogę a zwłaszcza deszcz, łaty i różnice pomiędzy nawierzchniami.

 

Po wyciszeniu drzwi:

+ mniej słychać szumy powietrza

+ dźwięk zamykania drzwi jest bez brzdęku i echa blachy

+ dźwięk z głośników jest może ciut głębszy i bardziej mięsisty

- drzwi są ciężkie i nachalne bo same chcą się zamykać jak stoimy gdzieś na nierównościach

- drzwi trzeba otwierać używając ciut większej siły

 

Po wyciszeniu słupka A:

* Bez jakiś tam rewelacji

 

Po wyciszeniu słupka B:

+ nie słychać szumów powietrza które denerwowały po wyciszeniu drzwi (wcześniej szum po prostu był wszędzie)

+ nie rezonuje zwijacz pasów przy basowej muzyce (tak, mam głośniki fabryczne - wiem jaki to bas :D)

 

Po wyciszeniu pokrywy silnika:

+ nie słychać tak mocno klekotu przy rozpędzaniu i terkotania przy jednostajnej prędkości, ale wciąż słychać

- przez pierwsze dwa dni ataki paniki przy każdym obcym zapachu, zwłaszcza dymu który był gdzieś z zewnątrz (wieczorne, wiejskie dymy na wsi / lub kopciuchy na S8)

 

Po wyciszeniu podszybia:

+ tutaj również pomogło to w wyciszeniu silnika przy niższych prędkościach i rozpędzaniu się. To wraz z pokrywą silnika chyba było najistotniejsze w wyciszeniu silnika

 

Po wyciszeniu maski:

+ niemal niesłyszalny silnik przy prędkościach autostradowych

+ auto jest cichsze na zewnątrz (dźwięk wydobywa się z nadkoli i zderzaka)

* brak zmian jeżeli chodzi o nagrzewanie się silnika (aktualnie [13.09] są 30 stopniowe upały), zobaczymy jak z nagrzewaniem się zimą. ; update 16.09 - temperatura silnika wręcz spadła na postoju po krótkiej przejażdżce do jednej kreski przy 15 stopniach na zew.

 

Po wyciszeniu nadkola (na razie lewego):

+ jest delikatnie ciszej

+ na zewnątrz klekot silnika jest trochę stłumiony

- trzeba się nasiłować żeby wcisnąć plastiki w miejsca spinek bo wszystko jest grubsze

* nie wiem jak słychać to w deszczową pogodę, dopiszę gdy tylko coś napada

 

Ogólne wrażenia:

Samochód powinien tak wyjść z fabryki, chociaż to wciąż nie jest poziom samochodów Diesla nowszych generacji. Jazda samochodem nie jest taka męcząca, momentami wyciszam radio do zera żeby podziwiać ciszę która panuje względem tego co było. Podejrzewam, że do szczęścia może brakować mi szyby akustycznej której już ten samochód nie ma. Głównym źródeł hałasu wciąż jest silnik który wibruje, przy przyspieszaniu terkocze i jego dźwięk jest wyolbrzymiony ponieważ nie słychać opływu powietrza.

 

Nie jest to żadna reklama. Zapłaciłem za wszystko 600zł i jestem z tego bardzo zadowolony. Zeszło na to kilka dni pod chmurką po godzinie 16. Robione wszystko z ciekawości, może nudy i dla satysfakcji. Przy okazji człowiek zobaczył trochę technologii tu i ówdzie i poznał anatomię samochodu przynajmniej na oko i plus minus wie gdzie na przyszłość czegoś szukać.

 

Do zrobienia chyba będzie jak wspomniałem prawe nadkole i oprócz walenia pianek i butylu na cały samochód - sprawdzone zostaną wtryski, rozrząd (po wymianie coś skrzypnie przy odpalaniu lub puszczeniu nagle gazu na jedynce), rezonator, weryfikacja dolotu oraz wydechu. EGR przyblokowany więc samochód jest głośniejszy, myślę, że gdyby działał byłoby jeszcze ciszej.

 

Mam zamiar również ściągnąć podsufitkę celem jej przeszycia bądź chociaż wyprania (wychodzi materiał na krawędziach i jest brudna), przy okazji sprawdzę czy w suficie nie leci wiązka do lusterka foto chromatycznego, nie lubię druciarstwa i robienia czegoś "na krótko". Nie wiem czy będę chciał jeszcze tam walić pieniądz chociaż przy ostrym deszczu czuje się jakbym miał nad sobą blaszaną miskę :D

 

Jeżeli komuś się przydało - cieszy mnie to niezmiernie!

 

Nie robiłem pomiarów przed i po, nie pamiętam jak było kiedyś, ale zawsze określałem to słowem "tragedia".

Jeżeli nie wyczerpałem tematu do końca i ktoś ma jakieś pytania - śmiało :D 

 

-----------------------------------------------

 

 

Pozwolę sobie dopisać sam pod sobą, że jest jeden problem - uszczelki szyb przednich i tylnych. Jadąc 140km/h faktycznie jest nieporównywalnie ciszej - mniej szumów powietrza i opon natomiast słychać świsty i szum na wysokości dolnych uszczelek drzwi pod oknem, ale to nie jest jeszcze to. Wcisnąłem w uszczelkę między tapicerkę a szybę rozdzielony na pół kauczukowy kabel fi 10, lekko dogiąłem blachę, dokleiłem resztek pianki wyciszającej, ale na niewiele się to zdało.

 

Nie zwracałem uwagi i myślałem, że to kwestia szyb, ale jadąc nawet Oplem Combo sprzed 10 lat - taki hałas nie występuje, tam po prostu słychać blachę i silnik.

 

Czy da się dokupić cały zestaw uszczelek łącznie z błyszczącym słupkiem drzwi? One są już wyblakłe, widać że już ich czas się skończył. Tylna lewa szyba jak opada to najpierw musi się "oderwać" od uszczelki co powoduje dźwięk puknięcia a przy zamykaniu szyby widać jak cała ta uszczelka górna jest wypychana do góry jakby była z plasteliny...

Edytowane przez majk2085
Dopisane trzy akapity po linijce
  • Zwycięzca 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!