Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ankieta - KZFR (występowanie i objawy)


P_r_z_e_m_o

KZFR - występowanie i objawy  

131 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Typ silnika

    • 1,6/16V (K4M761)
    • 1,6/16V (K4M782)
    • 2,0/16V (F4R770)
    • 2,0/16V (F4R771)
    • 2,0/16V (F4R776)
    • 2,0/16V (F4R740) Scenic I PhII
      0
    • 2,0/16V (F4R741) Scenic I PHII
    • 2,0/16V (F4R744) Scenic RX4
      0
  2. 2. Rok produkcji

  3. 3. Objawy wystąpiły po przebiegu;

    • < 10,000 km
    • 10,000 km - 20,000 km
    • 20,000 km - 30,000 km
    • 30,000 km - 40,000 km
    • 40,000 km - 50,000 km
    • 50,000 km - 60,000 km
    • 60,000 km - 70,000 km
    • 70,000 km - 80,000 km
    • 80,000 km - 90,000 km
    • 90,000 km - 100,000 km
    • 100,000 km - 110,000 km
    • 110,000 km - 120,000 km
    • > 120,000 km
  4. 4. Objawy wystąpiły po ... od daty produkcji

  5. 5. Klasa lepkości stosowanego oleju

    • 0W30 / 0W40 / 0W50
    • 5W30 / 5W40 / 5W50
    • 10W30 / 10W40 / 10W50
    • 15W40 / 15W50
  6. 6. Olej był wymieniany co (przebieg)

  7. 7. Olej był wymieniany co (okres)

    • częściej niż rok
    • co rok
    • co 2 lata
    • więcej niż 3 lata (niezgodne z zaleceniem)
  8. 8. Objawy na zimnym silniku

    • stuki przy rozruchu
    • falowanie, nierówne obroty
    • problemy z uruchomieniem silnika
    • brak mocy
    • trudności z wkręcaniem się na obroty
    • silnik gasł, zapalał za drugim lub następnym razem
    • brak objawów
  9. 9. Objawy na rozgrzanym silniku

    • stuki, warkot
    • falowanie, nierówne obroty
    • brak mocy
    • trudności wkręcaniem się na obroty
    • w/w problemy występowały przy obrotach <3000 rpm
    • w/w problemy występowały przy obrotach >3000 rpm
    • brak objawów
  10. 10. Czy przy wymianie KZFR wymieniono rozrząd

  11. 11. KZFR zostało wymienione po wystąpieniu objawów

  12. 12. Po wymianie KZFR objawy wystąpiły ponownie po

    • < 5,000 km
    • 5,000 - 10,000 km
    • 10,000 - 15,000 km
    • 15,000 - 20,000 km
    • 20,000 - 30,000 km
    • >30,000 km
    • nie wystąpiły
  13. 13. Proporcje przebiegu

    • głównie miasto
    • 50% miasto / 50% trasa
    • głównie trasa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Powyższa ankieta w zasadzie została wywołana przez kolegę punxhc .

Pisanie w formie postów nie ma najmniejszego sensu, późniejsze przebijanie się przez kolejne posty będzie masakrą.

Dlatego powstała ta ankieta. Mam nadzieję, że pokaże dokładnie jakich silników dotyczy i z jakiego okresy?

Oczywiste jest, że ankieta nie jest wyczerpująca, ale im więcej pytań i możliwości, tym bardziej można zaciemnić obraz całości.

Acha, ważne - nie piszę, żadnej pracy magisterskiej, nikt mi za to nie płaci i sam jestem bardzo ciekawy co z tego wyjdzie ?

 

Uwagi techniczne.

1)Ankieta zawiera pytania w których można wybrać kilka odpowiedzi(kwadraciki) lub tylko jedną (kółka)

2)Bardzo proszę o poprawne podanie typu silnika, TU jest wyjaśnienie gdzie go znaleźć.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Wielkie dzięki za przygotowanie i wstawienie ankiety! Mam nadzieję, ze ankietę można wypełnić bez odpowiedzi na wszystkie pytania, np:

- KZFR zostało wymienione po wystąpieniu objawów – niektórzy mogą nadal jeździć z uszkodzonym KZFR, więc tu nie powinni nic zaznaczyć (ewentualnie możnaby dodać odpowiedź "nie zostało wymienione / jeżdżę z uszkodzonym KZFR - ale wtedy nie wiadomo jak długo już dana osoba tak jeździ)

- Olej był wymieniany co (...) – jeśli samochód był niedawno kupiony, to nabywca może nie wiedzieć co ile był wymieniany olej

 

Lepiej pozostawić niektóre pytania bez odpowiedzi, niż „na siłę” uzupełniać a przez to zmniejszać wiarygodność wyników. No chyba, że nie ma takiej opcji.

 

Pozdr.

punxhc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli brak pewności co do tych danych, przy autach z nieudokumentowaną historią, to nawet napisanie tego w oddzielnym temacie i w formie posta jest tylko przypuszczeniami, opartymi na pobożnych życzeniach.

W takim przypadku lepiej nie wypełniać ankiety, bo zamataczy jej wyniki.

To samo dotyczy odpowiedzi tylko na niektóre pytania.

By miało to sens należałoby wypełnić całość ale danymi opartymi o fakty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększyłem, dodałem >30,000 km, i już więcej nie będę modyfikował.

Jednocześnie zapraszam do wypełnienia ankiety wszystkie Koleżanki i Kolegów których dopadała ta nieprzyjemność. Ankieta jest skonstruowana tak, że dotyczy głownie typu silnika, a nie modelu auta. Wyjątek stanowi jedynie Scenic I PhII ten typ siników był montowany tylko w nich. Nie sprawdzałem, czy był montowany w innych modelach Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam silnik z KZFR a nie ma go w ankiecie (F4R744)

w objawach ktore byly u mnie silnik na cieplym pracowal jak diesel a chyba takiej opcji nie ma (jest stukot warkot - a to chyba nie to samo)

Pozdrawiam

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, pkt. 5.7

 

0cool

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Kolegów,

 

Właśnie sprawdziłem w świadectwie zgodności.

Silnik ma oznaczenie: K4M R8

Czy komuś mówi coś ten symbol, czy zalicza się on do tych wymienionych w ankiecie?

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wg mnie brakuje w: KZFR zostało wymienione po wystąpieniu objawów opcji: "KZFR nie zostało wymienione z różnych powodów". Tak się składa, że jak miałem Megi II ph I to i u mnie było uszkodzone to koło, ale auto poszło na sprzedaż z w/w usterką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!