Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Woda pod nogami - wrażenia po pracy


kwiat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

jako że również zauważyłem problem z wodą wypływającą z klimy nie tam gdzie trzeba, przekopałem forum i wczoraj zabrałem się za robotę. Odkręciłem aluminiowy rękaw pod autem i dotarłem do małego, gumowego króćca w kształcie litery L. Wystawała z podłogi ok. 5 cm. Oczywiście urwałem gumową "zaślepkę" znajdującą się na końcu rurki i delikatnie wydłubałem niewielką ilość blota/szlamu, nie wiem jak to nazwać. Po włożeniu giętkiej rurki i przetkaniu, nie poleciała żadna substancja. Pewnie dlatego, że jest dosyć zimno i klima nie pracuje. Teraz moje pytanie. Czy to wszystko? Wierzyć mi się nie chce, że taka ilość błotka może zablokować wylot wody na zewnątrz auta. Z porad kolegów z forum rozebrałem schowek pasażera, dostałem się do filtra PP, który był suchy. Dostalem się też do uszczelki znajdującej się w dolnej części konsoli środkowej z tyłu i po jej naciśnięciu miała polecieć woda. Również nic nie poleciało. Gąbka pod panelem klimy jest morka jak również na całej długości po stronie pasażera. Nie mam niestety zdjęć i ciężko mi to wytłumaczyć, ale nie jestem do końca przekonany czy "naprawiłem" odpływ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to przyczyny pojawiania się wody w schowku podłogowym mogą być dwa (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę):

1) Zatkanie odpływu z "wanienki" parownika. Ten odpływ właśnie przeczyściłeś i jak piszesz nie było tam wody, i nic dziwnego skoro klimatyzacji od dłuższego czasu nie używasz.

2) Zatkanie odpływów (są dwa) wody z podszybia, przez co woda przelewa się do środka przez otwory wentylacyjne. Ta sytuacja przy obecnej aurze jest zdecydowanie bardziej prawdopodobna (liście itp. zatykają podszybie, woda w trakcie mocnego deszczu leje się do środka). Ale chyba wtedy filtr miałbyś mokry... Przetykałeś też odpływy z podszybia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówisz o gumowej rurce na wysokości wycieraczki od strony pasażera to tak. Nic w niej nie bylo, sucha i czysta. Od strony kierowcy nie sprawdzałem. W sobotę rozbieram auto i suszę, nie wiem tylko czy da się wyciągnąć fotele żeby wywalić gąbkę i wykładzinę. Z drugiej strony nie wiem czy jest to potrzebne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wywalić gąbki z przednich "podnóżków" nie potrzebujesz wyjmować foteli, wystarczy odsunąć je na max do tyłu i wszystko na spokojnie wyjdzie. Jeśli chodzi o tył, wyjęcie foteli przednich może być konieczne, znacznie to ułatwi prace, a i nie porozrywasz gąbek. Przerabiałem to samo u siebie. Z tym że u mnie odpływ był drożny, lecz woda z parownika zamiast trafiać do odpływu, skapywała na krawędź, i dalej w gąbeczki na podłodze. Na szczęście zabrałem się za to przy 30 stopniowym upale więc elegancko wszystko wyschło:)

Edytowane przez WuPe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA miałem dokładnie to samo, zostawiłem sąsiadowi-mechanikowi auto. Okazało się że tam jest coś w rodzaju zapadki gumowej, która się zwulkanizowała, zrobił otwór (większą dziurę :) )w niej i wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak sprawdź odpływ z podszybia od strony kierowcy. Ja miałem podobnie i najpierw zająłem się odpływem z klimy. Było troszkę piasku i nic po za tym. Ale dla świętego spokoju przejrzałem odpływy. Po stronie pasażera czysto po stronie kierowcy BINGO. Zapchany starymi liśćmi i błotem. Niestety zdjęcie plastikowego podszybia wymaga użycia ściągacza do ramion wycieraczek ale warto wszystko sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przepychałem odpływ z podszybia od strony kierowcy już kilka razy (i ciągle ten jeden) bez zdejmowania podszybia cienką stalową linką i płucząc wodą z węża wprowadzonego bezpośrednio w odpływ. Wąż ogrodowy 1/2" z redukcją z węża tlenowego. Trochę gimnastyki z dojściem jest, ale bez rozbierania. Warto tam zajrzeć, bo stojąca woda powoduje korozję mechanizmu wycieraczek. Warto przyjrzeć się spasowaniu kratki podszybia, bo śmieci dostające się przez szczeliny są tego powodem.

Edytowane przez scifo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się to jakoś sprawdzić w taką pogodę?

 

Da. Wystarczy do rurki od chłodzenia schowka wlać 250ml wody z butelki i sprawdzić czy poleci pod samochodem. Sam w taki sposób sprawdzam drożność u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic sie nie stanie z klimą jeśli tak zrobię? A odnośnie tej rurki odpływu pod podszybiem kierowcy-możecie dać jakieś zdjęcie gdzie ona sie znajduje? Bo za cholerę nie mogę jej znaleść. A gąbki do końca tygodnia powinny być już suche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony kierowcy odpływ jest słabo widoczny, tuż koło wlotu wiązki przewodów - wszystko schowane za silnikiem wycieraczek. Parę dni temu szukałem tego po omacku przez kilkadziesiąt minut (bez zdejmowania podszybia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem ten temat u siebie. odpływ po stronie kierowcy jest pod silniczkiem (mechanizmem) wycieraczek. ja go wymontowałem (4 śruby jak dobrze pamiętam) i odpływ był widoczny oraz dostępny. można go przepchać po tej operacji.

jeszcze jedno. wcześniej było napisane że do zdjęcia ramion wycieraczek potrzebny jest ściągacz. znajomy mechanik pokazał mi inny sposób - bardziej domowy. wystarczy po odkręceniu nakrętek i ustawieniu ich tak aby wystawały powyżej śruby stuknąć w nie młotkiem kilka razy. pod wpływem uderzenia ramie luzuje się na trzpieniu. zaznaczam aby uderzać w nakrętkę aby nie uszkodzić gwintu śruby.

Edytowane przez grzechow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!