Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Woda pod nogami - wrażenia po pracy


kwiat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

jako że również zauważyłem problem z wodą wypływającą z klimy nie tam gdzie trzeba, przekopałem forum i wczoraj zabrałem się za robotę. Odkręciłem aluminiowy rękaw pod autem i dotarłem do małego, gumowego króćca w kształcie litery L. Wystawała z podłogi ok. 5 cm. Oczywiście urwałem gumową "zaślepkę" znajdującą się na końcu rurki i delikatnie wydłubałem niewielką ilość blota/szlamu, nie wiem jak to nazwać. Po włożeniu giętkiej rurki i przetkaniu, nie poleciała żadna substancja. Pewnie dlatego, że jest dosyć zimno i klima nie pracuje. Teraz moje pytanie. Czy to wszystko? Wierzyć mi się nie chce, że taka ilość błotka może zablokować wylot wody na zewnątrz auta. Z porad kolegów z forum rozebrałem schowek pasażera, dostałem się do filtra PP, który był suchy. Dostalem się też do uszczelki znajdującej się w dolnej części konsoli środkowej z tyłu i po jej naciśnięciu miała polecieć woda. Również nic nie poleciało. Gąbka pod panelem klimy jest morka jak również na całej długości po stronie pasażera. Nie mam niestety zdjęć i ciężko mi to wytłumaczyć, ale nie jestem do końca przekonany czy "naprawiłem" odpływ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to przyczyny pojawiania się wody w schowku podłogowym mogą być dwa (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę):

1) Zatkanie odpływu z "wanienki" parownika. Ten odpływ właśnie przeczyściłeś i jak piszesz nie było tam wody, i nic dziwnego skoro klimatyzacji od dłuższego czasu nie używasz.

2) Zatkanie odpływów (są dwa) wody z podszybia, przez co woda przelewa się do środka przez otwory wentylacyjne. Ta sytuacja przy obecnej aurze jest zdecydowanie bardziej prawdopodobna (liście itp. zatykają podszybie, woda w trakcie mocnego deszczu leje się do środka). Ale chyba wtedy filtr miałbyś mokry... Przetykałeś też odpływy z podszybia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mówisz o gumowej rurce na wysokości wycieraczki od strony pasażera to tak. Nic w niej nie bylo, sucha i czysta. Od strony kierowcy nie sprawdzałem. W sobotę rozbieram auto i suszę, nie wiem tylko czy da się wyciągnąć fotele żeby wywalić gąbkę i wykładzinę. Z drugiej strony nie wiem czy jest to potrzebne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wywalić gąbki z przednich "podnóżków" nie potrzebujesz wyjmować foteli, wystarczy odsunąć je na max do tyłu i wszystko na spokojnie wyjdzie. Jeśli chodzi o tył, wyjęcie foteli przednich może być konieczne, znacznie to ułatwi prace, a i nie porozrywasz gąbek. Przerabiałem to samo u siebie. Z tym że u mnie odpływ był drożny, lecz woda z parownika zamiast trafiać do odpływu, skapywała na krawędź, i dalej w gąbeczki na podłodze. Na szczęście zabrałem się za to przy 30 stopniowym upale więc elegancko wszystko wyschło:)

Edytowane przez WuPe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA miałem dokładnie to samo, zostawiłem sąsiadowi-mechanikowi auto. Okazało się że tam jest coś w rodzaju zapadki gumowej, która się zwulkanizowała, zrobił otwór (większą dziurę :) )w niej i wszystko gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak sprawdź odpływ z podszybia od strony kierowcy. Ja miałem podobnie i najpierw zająłem się odpływem z klimy. Było troszkę piasku i nic po za tym. Ale dla świętego spokoju przejrzałem odpływy. Po stronie pasażera czysto po stronie kierowcy BINGO. Zapchany starymi liśćmi i błotem. Niestety zdjęcie plastikowego podszybia wymaga użycia ściągacza do ramion wycieraczek ale warto wszystko sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przepychałem odpływ z podszybia od strony kierowcy już kilka razy (i ciągle ten jeden) bez zdejmowania podszybia cienką stalową linką i płucząc wodą z węża wprowadzonego bezpośrednio w odpływ. Wąż ogrodowy 1/2" z redukcją z węża tlenowego. Trochę gimnastyki z dojściem jest, ale bez rozbierania. Warto tam zajrzeć, bo stojąca woda powoduje korozję mechanizmu wycieraczek. Warto przyjrzeć się spasowaniu kratki podszybia, bo śmieci dostające się przez szczeliny są tego powodem.

Edytowane przez scifo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się to jakoś sprawdzić w taką pogodę?

 

Da. Wystarczy do rurki od chłodzenia schowka wlać 250ml wody z butelki i sprawdzić czy poleci pod samochodem. Sam w taki sposób sprawdzam drożność u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic sie nie stanie z klimą jeśli tak zrobię? A odnośnie tej rurki odpływu pod podszybiem kierowcy-możecie dać jakieś zdjęcie gdzie ona sie znajduje? Bo za cholerę nie mogę jej znaleść. A gąbki do końca tygodnia powinny być już suche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony kierowcy odpływ jest słabo widoczny, tuż koło wlotu wiązki przewodów - wszystko schowane za silnikiem wycieraczek. Parę dni temu szukałem tego po omacku przez kilkadziesiąt minut (bez zdejmowania podszybia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem ten temat u siebie. odpływ po stronie kierowcy jest pod silniczkiem (mechanizmem) wycieraczek. ja go wymontowałem (4 śruby jak dobrze pamiętam) i odpływ był widoczny oraz dostępny. można go przepchać po tej operacji.

jeszcze jedno. wcześniej było napisane że do zdjęcia ramion wycieraczek potrzebny jest ściągacz. znajomy mechanik pokazał mi inny sposób - bardziej domowy. wystarczy po odkręceniu nakrętek i ustawieniu ich tak aby wystawały powyżej śruby stuknąć w nie młotkiem kilka razy. pod wpływem uderzenia ramie luzuje się na trzpieniu. zaznaczam aby uderzać w nakrętkę aby nie uszkodzić gwintu śruby.

Edytowane przez grzechow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!