Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Telepie się silnik


maryann

Rekomendowane odpowiedzi

W lutym robiłem turbinę i uszczelkę pod głowicą- do razu wracając od majstra zauważyłem, że po przejechaniu paru kilometrów silnik wprowadza w drgania karoserię. Ale przyszło ciepło, lato- jakoś nie zauważałem. A tu temperatury zeszły do ok zera i znowu. Zapalam rano- OK. Przyjadę 6km, a gdy zatrzymam się to wyraźnie czuję jak silnik się trzesie. Po dłuższej trasie też nie czuć, w ogóle to nie zawsze; ale tak jak pisałem- rano to reguła. Wiem, że jak odstawię do serwisu, to będzie ich zmartwienie- ale czego sie spodziewać? Może samemu coś zrobić, nie wiem, np. dolać czyścik do paliwa?

Dodam, że innych problemów żadnych nie robi, może poza delikatnym rezonansie przy ok 2200 obr.(100/h na V), ale to zawsze. Ostatnio na mrozie mam wrażenie, że cały czas wszystko drży.

Edytowane przez maryann
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to być problem z wtryskiem, kołem dwumasowym lub poduszką silnika. Ja osobiście zacząłbym od wymiany poduszki silnika tej przy rozrządzie ( górna ). Tylko nie radzę wymieniać na jakieś tanie zamienniki, w grę wchodzi tylko Hutchinson lub Sasic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło dwumasowe się odzywa lub masz poduchy do wymiany. Po takim przebiegu to już nie dziwota.

Też mam to samo z tym, że ja już wymieniłem wszystkie poduszki, tak więc u mnie została tylko i aż do wymiany "dwumasa".

Cóż trzeba zbierać kaskę, oj będzie bolało...

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wtryskiem raczej nie, bo tak samo pojazd zachowuje się podczas hamowania silnikiem.

Wczoraj pojeździłem troche więcej niż codzień(kilkadziesiąt kilometrów) i kiedy wszystko było rozruszane, "zagrzane" to objawów było zdecydowanie mniej. Najgorzej jest po niepełnym nagrzaniu i niezależne, czy to bieg jałowy, czy jest "połączony z kołami". A górna poduszka jest kiepska(dolna była wymieniona), ale skąd wrażliwość na zagrzanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A górna poduszka jest kiepska(dolna była wymieniona), ale skąd wrażliwość na zagrzanie?

Tu najprawdopodobniej leży problem. Ta poduszka przy rozrządzie jest olejowa, jak jest zimna to jest sztywna, jednak jak silnik się nagrzeje to i poduszka się nagrzewa od rozgrzanej łapy silnika. Odżałuj na poduszkę Hutchinsona, bo tani zamiennik może być gorszy niż to co masz teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zupełnie w związku z aktualnym problemem, ale za podpowiedzią jednego doświadczonego samochodziarza dziś dolałem do baku ok 1/4 ON BIO. Ponoć bardziej 'tłusty'. I co czuję?- silnik chodzi miekko, "mrówki" sobie poszły, wszystko jakby ciszej, gładko i po maśle. Ale jak się zatrzymam na luzie, to telepie się podbnie.

Edytowane przez maryann
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolałem do baku ok 1/4 ON BIO

to jest maskowanie problemu, a nie jego rozwiązanie.

 

Lepszy od BIO byłby mixol. 200ml na pełny bak paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem nowej poduszki Hutchinsona- za jedyne 320(z wymianą). Na telepanie, ktore mnie niepokoiło najbardziej- pomogło(wybaczam tym, co mnie dwumasą straszyli- majster prawie ich nie wymienia, można zapomnieć).

Natomiast pozostaje pewne drżenie, wymienione też wyżej, przy obr. ok.2200, na każdym biegu, szególnie wyczuwalne na IV- VI(przy prędkościach odpowiednio 60, 100, 120/h); niedokuczliwe przy hamowaniu silnikiem- jedynie na przyspieszaniu. Ponoć któryś wtrysk. Co wchodzi w grę, oprócz wymiany sztuka po sztuce za 8 stówek każdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Wracam do tematu; dużo się wydarzyło od ostatniej tu wizyty: zmieniłem silnik na 130KM, dwumasę ze sprzęgłem i jakimś siłownikiem....

Zawsze ten silnik (od półtora roku) miał taki rezonans na ok2200 obr. ale do przyzwyczajenia i troszkę się trząsł. Najgorzej w zimie. Po ostatniej wymianie dwumasy (sprzęgło było wcześniej- razem z silnikiem) jednostka się telepie- na każdych obrotach drży- na jałowym, podczas przyspieszania, hamując silnikiem z górki, na każdym biegu. Najmniej wyczuwalne to jest przy ok. 1800obr(70-80km/h na V).

Wyraźnie powstało po poskładaniu wszystkiego po ostatnim remoncie. Majster podejrzewa wtryski, ale z górki nie pracują przecież...

Poduszkę naciągnęli? Niewyważona dwumasa (używka w dobrym stanie)? Krzywo przykręcona? Coś w zawieszeniu? Miał kto takie coś?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o poduszce miałem na myśli jej nienaturalne obciążenie, kiedy silnik podparty koziołkiem wisiał w samochodzie bez skrzyni. Mogło ją to zepsuć? Hutchinson, ma jakieś 50kkm.

 

No ale co z tą dwumasą- może być niewyważona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem u doświadczonego majstra; no z tym kołem mogło mu nie wyjść, tym bardziej że używane załatwił. Poduszki dolne były podstawiane; górną oglądali nie raz i nie ma symptomów zużycia; w/g mnie też. Czy mimo to może być zużyta? Tylko podmiana potwierdzi?

Ktoś miał przypadek z niewyważoną dwumasą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!