Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

  W dniu 3.12.2014 o 12:52, zembaty42 napisał(a):

Nie wiem komu odpisujesz, ale ja się pytałem o gabaryty,

  W dniu 1.12.2014 o 21:21, P_r_z_e_m_o napisał(a):

Powinien mieć pojemność 50-60Ah i taki powinien wejść bez problemu.

Czytaj ze zrozumieniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 3.12.2014 o 13:13, daniel222scenic napisał(a):

Dzisiaj zakupiony akumulator Centra Futura 72ah 720A

I ten też popracuje tylko 3 lata. A jak padnie szybciej, to winę zwala na Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Silnik 1.4 16v jaki akumulator? Wystarczy 55 czy 60-62ah jak sugeruje gość w sklepie?

Alternator może być nie do końca ok bo od trzech lat ładuje mi na poziomie 13,8 przy włączonym silniku. Jaki prąd rozruchowy poniżej 500 czy powyżej?

Mam do wyboru z najtańszych Volt, Zap oraz Forse z którym miałem dobre doświadczenia w innym aucie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie był wkładany 44-50Ah z prądem rozruchowym 360-450A.

Jeśli dobrze pamiętam, to 1,6 przy rozruchu potrzebował coś koło 150A.

Jak już pisałem w innym wątku, mogę polecić Autopart/Tuborg z 3 letnią gwarancją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Właśnie rozglądam się za nowym akumulatorem do mojej Meganki IphII (1.4 16V). Obecnie mam Banner'a 44Ah/390A - niby jeszcze kręci rozrusznikiem i odpala, ale już z coraz większymi oporami, ponadto w celach zrobiła się już brunatna zupa. Do tego napięcie po nocy spada mu do 11.9V

Pytanie do Was: Czy Centra Plus 50Ah/450A (model CB500) będzie dobrym wyborem? Wśród wielu kierowców słyszę, że Centra robi, albo właściwie swego czasu robiła dobre akumlatory. Niestety w ostatnim czasie zdarza się usłyszeć gorsze opinie na temat tej marki i przypadki rychłej śmierci akumulatorów tuż po zakończeniu okresu 2-letniej gwarancji. Na akku przeznam ok. 200PLN - są jakieś rozsądne alternatywy w tej cenie, czy brać Centrę?

Edytowane przez herrscher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Renault Megane Classic I ph II 1.4 16V, vin.....LA0W

 

Czy do tego silnika wystarczy akumulator Varta Black 45Ah 400A? Niby fabrycznie były montowane 40 lub 45Ah? Czy prąd rozruchowy oraz pojemność aku nie będą zbyt małe? A może szukać jednak czegoś od 50ah?

Czy może jednak wziąć Nordstar 50Ah 420A lub Jenox Classic 55Ah 470A?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam Vartę black 41 Ah i spokojnie daje radę. Ale nie wiem jakby było na 25 stopniowym mrozie ;) raz auto stało mi 8 dni i czuć było, że kręci wolniej. Lepiej chyba wziąć 50-tke

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie chyba nie będę ryzykował z 45Ah i wezmę 50Ah.

Jako że kasy mam mało na zakup, a wymagam w sumie aby przetrwał okres gwarancyjny czyli 2 lata więc do wyboru mam NordStar 50Ah wyprodukowany przez polskiego Sznajdera oraz również 50Ah Fireball wyprodukowany przez ukraińską Westę. Kiedyś miałem akumulator Forse też produkcji Westy- działał 5 lat znakomicie.

Który z dwóch powyższych bralibyście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie się zastanawiam czy brać coś najgorszego o parametrach 50Ah, a też nie wiadomo czy nie będzie miało np. faktycznie 30Ah (robiono testy 74Ah i tam t najtańsze miały faktycznie nawet po 42Ah zamiast deklarowanych 74Ah), czy może kupić markową Vartę, Boscha czy nawet Centrę o parametrach 45Ah 400A. W końcu oryginalnie chyba podobny akumulator był seryjnie montowany, a przecież ostatnio nie ma już u nas zimy o dużej minusowej temperaturze. A taka Centra deklaruje 44Ah jako jeden z odpowiednich akumulatorów do tego modelu.

A jeszcze pytanie, nie wiem czy powoli nie siada w alternatorze regulator napięcia- przez 2 lata jak parę razy mierzono to ładuje prądem 13,8V- niby jest to takie minimum z tego co czytałem, ale czy w tym wypadku sprawdzi się bardziej akumulator o mniejszej liczbie amperogodzin czy większej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W dniu 20.12.2015 o 12:24, onifer napisał(a):

przez 2 lata jak parę razy mierzono to ładuje prądem 13,8V

i tak ma być. To francuskie auto i jak będzie potrzebować mocy to samo zwiększy napięcie ładowania. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli raczej krzywdy sobie nie zrobię jak załaduję taką Vartę Black 45Ah 400A? OK dzięki za pomoc.

 

Reasumując mam do wyboru :

 

1. Varta Black 45Ah 400A- 149 zł

2. Bosch S3 45Ah 400A- 155 zł

3. Nordstar 50Ah 420A- 139 zł (produkcja Sznajder)

4. Jenox Classic 50Ah 470A- 164 zł

5. Jenox Gold 46Ah 470A- 160 zł

6. Fireball 50Ah 420A- 169 zł (produkcja Westa)

 

i bądź tu mądry.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!