Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

witaj olo2001.

Ja także długo namyślałem się na temat oleju.Jego marki i lepkości pod kątem 1,6 16V + LPG.Po zorientowaniu sie w kosztach doszedłem do wniosku,że nie ma co cudować.Zalałem elfa 5w40 excellium LDX.Doradzę,że na allegro jest od zatrzęsienia tego typu oleju.Wybieraj jednak tą lepkość w baniaku 5 l.Jest to oryginalny na Europę zachodnią.Do Nas przychodzą w 4 litrach i niestety z tą lepkością jest różnie

 

Lej ,a będziesz zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!!!! Co do oleju. Zauważyłem ze moja megane 1.4 RN od ostatniej wymiany zaczęła sporo brać oleju( jakiś niecały litr wczesniej praktycznie dolewek nie bylo) dodam ze przebieg to 147tys z tego co wyczytalem powinienem przejsc na polsyntetyk tak?? Dodam ze lany byl ELF EXELLIUM 5W/30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam dołączę się i zapytam. Kupiłem megi 1,9dti niby ma 160000 i nie mam pojęcia na jakim oleju chodzi? Czy jakby w razie miał mineralny i wleje półsyntetyk to będzie wszystko ok czy nie bardzo tak zrobić :mrgreen:

Przepraszam pominąłem jedno zero już poprawiłem. :roll:

 

pozdrawiam

 

BILU32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Niedawno kupiłem Renault Megane II dci 120KM, rok prod 2003 przebieg 152 000 km, wiem, że silnik od przebiegu 146 000 pracuje na oleju ELF Competittion STI 10W40. Niestety nie wiem na jakim auto jeździło wcześniej, wobec czego moje pytanie: czy mogę teraz wrócić do oleju 100% syntetycznego?, bodajże taki właśnie olej jest zalecany przez producenta. Takie oto pytanie zadałem specjalistom z TOTAL POLSKA Sp. z o.o. Oto odpowiedź:

ELF Competittion STI 10W40 to minimalna zalecana jakość do tego silnika. Jeżeli tylko poprzedni właściciel przestrzegał przebiegów pomiędzy wymianami z odpowiednich warunkach eksploatacyjnych to nie ma problemu aby przejść na syntetyk. Wł. myjące pół czy syn oleju są bardzo podobne, jeżeli pół nie wymył to cały syn też nie ruszy. A jeżeli silnik czysty to tym bardziej przechodzić wolno. Jeżeli już to polecam ELF Excellium LDX 5W40.

Co o tym myślicie?

Tak wogóle to mój pierwszy post i pierwsza Megi więc witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ja tez mam megi 1.5 dci 105km i nie wiem jaki był ale pewnie syntetyc przy 155 tys km myślę tak dlatego ze miałem berlingo od nowości kupiony w Polsce i 200 tys km nabite i ciągle ten olej wlany. dopiero tak po 200 można sie zastanawiać jak bierze olej to półsyntetyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cze. mam maly problem. dwa miesiace temu kupilem meganke 1.4 16v 2000r. nie wiem jaki olej wlac do silnika i po jakim przebiegu. na ostaniej faktorze z maja 2008 z salonu reno jest napisane ze byl wlany elf evolution sxr 5w40 przy przebiegu 89 000. przejechalem autem 2000 km i nie wiem czy mam juz zmieniac ten olej czy jeszcze za wczesnie. wyjazd na wakacje juz wkrotce

 

[ Dodano: 2009-06-25, 01:28 ]

troche juz pozno i poplatalem sie troche z tym przebiegiem. przy ostatniej wymianie oleju elf evolution sxr 5w40 auto mialo przejechane 89 000 km teraz ma 100 000 km. prosze o podpowiedz po jakim przebiegu wymienic olej.

 

[ Dodano: 2009-06-25, 01:29 ]

data ostatniej wymiany 05.2008

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!