Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

Rezultat przy niższej cenie niż 100% PAO otrzymuje się finalnie lepszy produkt.

LDX nie jest 100% PAO.

Więc? NIe jest syntetykiem, ale jest od niego lepszy czy gorszy?

 

Pomyśl sam - czy olej na bazie mineralnej (czy tam nazwijmy go 'technologią syntetyczną' - wiadomo o co chodzi) z dodatkami syntetycznymi może być lepszy od oleju wyłącznie syntetycznego? Już nic więcej nie chce mi się podawać 'na tacy', niech każdy wyciągnie własne wnioski i przemyślenia. To co kolega skopiował z wiadomości otrzymanej od Elfa skomentuje tylko tak - skoro olej na bazie mineralnej jest nazywany 100% syntetycznym, to jak można dalej ufać Elfowi w tym do czego nas przekonuje?

 

Przykładowo taki producent jak Liqui-Moly na swojej stronie oleje dzieli na 4 kategorie:

- mineralne

- półsyntetyczne

- technologia syntetyczna

- w pełni syntetyczne

 

Mobil oleje w pełni syntetyczne nazywa Mobilem 1 - jeśli jest Mobil bez tej jedynki (np. Mobil 5W40) to jest to olej w technologii syntetycznej. To są przykłady uczciwego podejścia do klienta.

 

Aha - Elf 0W30 Fulltech jest olejem na bazie PAO - czyli w pełni syntetycznej bazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro olej na bazie mineralnej jest nazywany 100% syntetycznym, to jak można dalej ufać Elfowi w tym do czego nas przekonuje?
A który jest tak opisany??? Ja widzę w opisie LDXa i NFa "ELF Synthetic Technology".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robak zgadza się - to olej na bazie mineralnej poddanej hydrocrackingowi. Jeśli chcesz mieć podobny parametrami olej jak ten i też od Elfa ale lepszy, to 0W30 Full-tech będzie ok.

 

Lewy nie wiem czy tylko mi się wydaje, czy ciągle starasz się mnie atakować w swoich postach? Wchodzę na stronę Elfa i pierwsze zdanie:

 

"ELF EXCELLIUM LDX 5W40 jest najnowocześniejszym, syntetycznym olejem silnikowym zestawionym ze specjalnie wyselekcjonowanych bazowych olejów syntetycznych i dodatków uszlachetniających."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy nie wiem czy tylko mi się wydaje, czy ciągle starasz się mnie atakować w swoich postach?
Owszem, wydaje CI się. Na etykiecie LDXa jest napisane "ELF Synthetic Technology". Na stronie Totala, faktycznie jest "SYNTETYCZNY OLEJ DO SILNIKÓW BENZYNOWYCH I DIESLA", natomiast dopiero ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W30 ma tam opis 100 % SYNTETYCZNY OLEJ SILNIKOWY DO SILNIKÓW BENZYNOWYCH I DIESLA. JAk sadzę, kluczowym jest tu dopisek 100%... w opisie oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, nie mam butelki tego oleju, więc nie wiem - bazuje na stronie internetowej na której zastosowano hasło marketingowe w postaci 'olej syntetyczny'. W takim razie wychodzi na to że kluczowy (dla świadomego klienta Elfa) jest dopisek 100% syntetyczny. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie wychodzi na to że kluczowy (dla świadomego klienta Elfa) jest dopisek 100% syntetyczny.
Wygląda na to, że nie tylko ELFa. Mobil, Motul, Total/Elf, Castrol i inni, maja w ofercie zarówno oleje 100% syntetyczne jak i na swój własny sposób opisywane oleje produkowane w "technologi syntetycznej".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezultat przy niższej cenie niż 100% PAO otrzymuje się finalnie lepszy produkt.

LDX nie jest 100% PAO.

Więc? NIe jest syntetykiem, ale jest od niego lepszy czy gorszy?

 

Z kontekstu wypowiedzi przedstawiciela Total Polska wynika, że 100% PAO to przestarzała technologia. Co może być prawdą - shell 5W40 też jest bazą syntetyczną rozpuszczoną w oleju mineralnym. Być może 5W40 nigdy nie były 100%PAO.

 

Ja osobiście tak się nie nakręcam, jesli w książce serwisowej mojego scenica jest tłustym drukiem napisane elf synthese 5W40 to taki olej stosuję ;-). Obecnie jedyny olej Elf o lepkości 5W40 to excellium LDX, a czy on ma 100% PAO czy jest HC lub czymś podobnym...mam to gdzieś. z pewnością nie zaleję grata olejem o innej lepkości niż zalecana tylko po to aby mieć 100% PAO.

 

Czytałem kiedyś wyniki testów przeprowadzonych w USA - przez 3 lata (lub 5, nie pamiętam) zalane były taxi olejem syntetycznym i taxi z olejem mineralnym. Wyniki badań wykazały, że po przerowadzeniu oględzin obu grup testowanych nie było różnicy w zużyciu podzespołów silnika...

 

o ile pamiętam to PAO to też nie jest jakaś kosmiczna technologia i też bazuje na mineralnym oleju..... poddanym jakiemuś tam procesowi....

 

pozdr

 

pepto

 

[ Dodano: 2010-07-14, 18:59 ]

Robak zgadza się - to olej na bazie mineralnej poddanej hydrocrackingowi. Jeśli chcesz mieć podobny parametrami olej jak ten i też od Elfa ale lepszy, to 0W30 Full-tech będzie ok.

 

A ja nie jestem przekonany, czy olej o nizszej lepkości niż zalecany przez konstruktorów, w moim przypadku 5W40, zrobi "lepiej" mojemu silnikowi ;-)

 

pozdr

 

pepto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kontekstu wypowiedzi przedstawiciela Total Polska wynika, że 100% PAO to przestarzała technologia. Co może być prawdą - shell 5W40 też jest bazą syntetyczną rozpuszczoną w oleju mineralnym. Być może 5W40 nigdy nie były 100%PAO.

 

Olejów z tego co się dowiedziałem raczej nie robi się na jednym rodzaju bazy - są to mieszaniny różnych składników. Chodzi tylko o to że co jest głównym składnikiem oleju. To tak jak oleje półsyntetyczne - to są oleje mineralne z niewielkim dodatkiem bazy syntetycznej. Tutaj podobnie - są oleje na bazie PAO z niewielkim dodatkiem innych baz, a są na bazie HC z niewielkim dodatkiem bazy IV i V. PAO nie jest raczej przestarzałą bazą - wszystkie najnowocześniejsze oleje 0W20, 0W30, 0W40 są na bazie PAO bo z tego co zauważyłem 5W40 to jest maksymalna 'rozpiętość' lepkości oleju dla technologii HC. Wszystkie 0W.. albo np. 5W50, 10W60 są na bazie w pełni syntetycznej.

 

Ja osobiście tak się nie nakręcam, jesli w książce serwisowej mojego scenica jest tłustym drukiem napisane elf synthese 5W40 to taki olej stosuję ;-). Obecnie jedyny olej Elf o lepkości 5W40 to excellium LDX, a czy on ma 100% PAO czy jest HC lub czymś podobnym...mam to gdzieś. z pewnością nie zaleję grata olejem o innej lepkości niż zalecana tylko po to aby mieć 100% PAO.

 

Są oleje 5W40 na bazie w pełni syntetycznej - a zauważ że tłustym drukiem masz w instrukcji zalecany olej na bazie PAO, a lejesz na bazie HC - czy faktycznie stosujesz się do zaleceń producenta?

 

 

Czytałem kiedyś wyniki testów przeprowadzonych w USA - przez 3 lata (lub 5, nie pamiętam) zalane były taxi olejem syntetycznym i taxi z olejem mineralnym. Wyniki badań wykazały, że po przerowadzeniu oględzin obu grup testowanych nie było różnicy w zużyciu podzespołów silnika...

A ja czytałem test Mobila i silnik BMW zalano mineralnym a drugi syntetycznym i była znacząca różnica.

 

Z tego co czytam oleje 5W40 Valvoline, Liqui-Moly i Motula są w 100% syntetyczne. Również Mobil1 0W40 - dolna lepkość może być niższa niż zaleca producent.

 

Generalnie temat jest bardzo trudny i jest co drążyć jeśli kogoś to interesuje. Wszystko co piszę wyraża moje prywatne zdanie i to co do tej pory się dowiedziałem. Znalazłem ciekawy amerykański artykuł o nowych trendach w produkcji olejów, i HC wcale nie jest tak przekreślany - ma kilka zalet stawiających go ponad PAO, ale wciąż w wielu dziedzinach z nim przegrywa. Jak przebrnę przez te kilka stron to postaram się streścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!