Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

A ja wkleję, jako ciekawostkę opinię kogoś, kto na olejach na pewno się zna lepiej niż ktokolwiek na tym forum....

 

 

Henk de Groot zna się na rzeczy. Przez lata był dyrektorem holenderskiego oddziału Castrola. Dlatego kiedy powiedział, że "nowe oleje szkodzą silnikom", wybuchła afera.

 

Oto argumentacja de Groota:

Olej w silniku w bardzo szybkim czasie robi się czarny od cząstek sadzy. Te cząsteczki sadzy (węgla) mają wyśmienite właściwości smarownicze i powodują, że rozgrzany olej lepiej spełnia swoje funkcje także są właśnie korzystne dla pracy i osiągów silnika. Wymiana oleju to olbrzymie marnotrawstwo i wielkie obciążenie dla naszego środowiska naturalnego a także pogorszenie osiągów silnika. Według doświadczeń pana de Groot samochód po wymianie oleju ma gorsze osiągi i większe spalanie.

 

De Groot nazwał czołowych producentów "mafią wymieniaczy olejów". Stwierdził, że właściciele samochodów są niepotrzebnie wpędzani w koszty, bo serwisy zmuszają ich do wymiany oleju w określonym czasie.

 

Wrażenie zrobiły też takie słowa:

 

Przejechałem już swoim samochodem 350 000 km bez wymiany oleju. Oszczędziłem na tym swój portfel i środowisko naturalne. Moja żona jeździ samochodem bez wymiany oleju już 20 lat.

 

W tym czasie de Groot z żoną jedynie uzupełniali ubytki.

 

Nie twierdzę, że zrobię w swoim aucie jak de Groot, ale uśmiech pojawia mi się na twarzy gdy przeglądam te wszystkie gorące komentarze jaki olej wybrać i głosy trwogi, gdy ktoś zapomniał zmienić olej i przejechał 300 km więcej. Nie tak dawno oleje producenci Renault zalecali wymieniać co 10 tys km, obecnie co 30 tys km. Pojawia się pytanie. Czy tak bardzo podniosła się technologia produkcji olejów czy technologia silników ?? odpowiedz na oba pytania jest taka sama NIE. Nadal produkowana są udane silniki choćby 1,6 16 V którego historia sięga już 20 lat i nadal produkowane są oleje o tych samych parametrach co 20 lat temu.

Nie tylko moim zdaniem, to czy wlejesz 0w40 czy 5w40 czy elf czy mobil czy tez castrol, niewiele zmieni dla twojego silnika, nie przeżyje on znacząco więcej. Żywotność samochodu oraz wprowadzanie coraz nowszych modeli oraz norm emisji spalin i tak wymusi na każdym z nas żeby auto wymienić na nowsze bądź zezłomować, nawet jak będzie jeszcze sprawne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w silniku w bardzo szybkim

czasie robi się czarny od cząstek sadzy.

W dieslu tak, w benzynie powinien być czysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, tak jest w teorii. W praktyce po przejechaniu kilometra olej w doładowanym dieslu jest już czarny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważ że tłustym drukiem masz w instrukcji zalecany olej na bazie PAO' date=' a lejesz na bazie HC - czy faktycznie stosujesz się do zaleceń producenta?

[/quote']

 

słuszna uwaga ale skoro oleum synthese już nie ma...to pozostaje wiara w "uczciwość i rzetelność" :P firmy Total

 

[ Dodano: 2010-07-15, 10:46 ]

K2 TEXAR 5W-40 ULTRA' date=' K2 TEXAR 0W-30, Lotos Quazar 5w40 - też spełniaja tę normę, a raczej postarały sie o aprobatę Renaulta.[/quote']

 

A widziałeś cenę za Lotos Quazar? :mrgreen: na stacji lotosu było ok. 230 zł hehehehehehe

 

[ Dodano: 2010-07-15, 10:48 ]

Olej w silniku w bardzo szybkim

czasie robi się czarny od cząstek sadzy.

W dieslu tak' date=' w benzynie powinien być czysty.[/quote']

 

zacytuję informacje ze strony shell:

 

Czy kolor oleju ma jakieś znaczenie?

Kolor świeżego oleju silnikowego jest parametrem nieistotnym dla użytkownika. Jego zabarwienie zależy od rodzaju zastosowanego oleju bazowego i ilości oraz rodzaju dodatków uszlachetniających. Barwa oleju pracującego w silniku jest zależna od jego typu (benzyna, Diesel), od rodzaju stosowanego paliwa i jakości użytego oleju.

1. Olej w silniku Diesla musi być czarny, gdyż w procesie spalania oleju napędowego zawsze powstaje sadza. Dobry olej szybko dysperguje sadzę i oczywiście zabarwia się na czarno.

2. Olej w silniku z bezpośrednim wtryskiem benzyny (GDI) również szybko zabarwia się na czarno, gdyż spalanie uwarstwionej mieszanki benzyny z powietrzem (bardzo bogatej przy świecach zapłonowych) jest źródłem dużej ilości czarnych produktów rozkładu benzyny.

3. W silniku benzynowym olej przyjmuje ciemne zabarwienie wskutek zwiększajacej się z przebiegiem zawartości produktów rozkładu benzyny i olejów silnikowych gorszej jakości.

4. W przypadku stosowania gazu LPG olej może być zupełnie jasny (gdyż gaz nie rozkłada się w czasie zapłonu mieszanki na czarne produkty).

 

Jaka jest różnica między olejem syntetycznym i mineralnym?

Oleje mineralne otrzymywane są w procesie destylacji ropy naftowej

Oleje syntetyczne powstają w procesach syntezy z surowców lub półproduktów otrzymywanych także z ropy naftowej. Są dziesiątki tysięcy syntetyków, ale praktyczne zastosowanie w motoryzacji znalazły głównie syntetyczne węglowodory np. Shell "XHVI"

 

Dzięki swojej strukturze chemicznej syntetyki pozwalają na pracę w ekstremalnie niskich lub wysokich temperaturach oraz w urządzeniach pracujących w szerokim zakresie temperatur. Syntetyki są bardziej odporne na procesy utleniania, stabilniejsze w wysokich temperaturach umożliwiając wydłużenie przebiegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę nic powiedzieć o K2, nie użytkowałem. Mnie się kojarzy firma raczej z kosmetyką samochodową. Wydaje mi się, że do opracowania oleju samochodowego potrzebne są odpowiednie laboratoria no i doświadczenie jakie ma z pewnością koncern Lotos czy nawet Orlen. Byc może ten K2 to tak naprawdę olej typu tesco, czy coś podobnego konfekcjonowane w baniaki z nalepką K2. Trudno coś powiedzieć, ja aż tak bardzo w oszczędnościach nie idę... Jestem raczej umiarkowanym oszczędzaczem :mrgreen: , np. planowałem kupno shell 5W40 w cenie 165-190 zł ale w Tesco była promocja - 109 zł za elfa excellium 5W40. Wybrałem elfa...to znaczy raczej nie zszedłbym z olejem silnikowym poniżej oleju marki Lotos...

 

pozdr

 

pepto

 

[ Dodano: 2010-07-22, 13:20 ]

Przykładowo taki producent jak Liqui-Moly na swojej stronie oleje dzieli na 4 kategorie:

- mineralne

- półsyntetyczne

- technologia syntetyczna

- w pełni syntetyczne

 

Niby tak, tyle, że na stronie dokładnie opisują co to jest technologia syntetyczna, półsyntetyczna i mneralna - tzn. z czego się składa. A w opisie syntetyczne już nie jest tak różowo - napisali tylko o doskonałych walorach takich produktów...hehehehehhe

 

Na dodatek, z wyszukiwarki Liqui-Moly wg. modelu samochodu wynika, iż dedykowane oleje do scenica I i II to właśnie oleje w technologii syntetycznej-HC.

 

Coraz bardziej mam wrażenie, że tzw. oleje syntetyczne (100%PAO) to w tej chwili raczej zabiegi marketingowe....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

Zbliża się wymiana oleju w mojej megance.

Jest jeden problem bo nie wiem czym ja zalać.

2 lata temu serwis renault zalał ją elfem 5w40 syntetyk l, a w zeszłym roku poprzedni właściciel wlał mobila 15w40, czyli mineralny!

Teraz bede musial zalac 15w40 bo innego wyjscia nie mam, ale jaki olej doradzacie ?

Elf , mobil czy cos innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsze minerały raczej nie pozostawiają tak szybko osadów i nagaru jak oleje sprzed lat. Mają też dość dużo środków myjących. Przez jedna zmianę (15-20tys km?) wielkiej krzywdy silnikowi ten olej raczej nie zrobił. Osobiście przeszedłbym jednak na co najmniej półsyntetyk lub ew. syntetyk z małą liczbą zasadową TBN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tylko co ja bym zrobił. Kupiłbym najtańszego syntetyka z Allegro typu np. K2. Po zalaniu sprawdzałbym często stan oleju. Jeśli zacznie ubywać, szybka zmiana na klasę niższy. Jeśli OK, lałbym dalej olej syntetyczny.

Nic jednak nie pisałeś o przebiegu tego auta. Ile przez ten rok przejechał na tym mineralnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!