Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Megane 1.6 benzyna. Z tego co widzę z rozpiski, miałem do niej od początku lany olej Elf Competition STI 10W40. Mam 120k przebiegu, jaki olej lać teraz? Dalej 10W40? To raz, a dwa - ile oleju powinienem kupić do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jakiej rozpiski widzisz że 10W40?

 

Mam auto poleasingowe, do którego dostałem długą listę rzeczy, które były wymieniane/naprawiane (wszystko w ASO). We wszystkich punktach "wymiana oleju" mam 10W40.

 

Aha, no i dzięki za podanie potrzebnej ilości oleju :)

Edytowane przez namelessone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam auto poleasingowe, do którego dostałem długą listę rzeczy, które były wymieniane/naprawiane (wszystko w ASO). We wszystkich punktach "wymiana oleju" mam 10W40.

 

Bez sensu. Przy takim przebiegu i od nowości powinno się lać pełen syntetyk. Ja w 10 letniej fabii nie myślę o zmianie na olej półsyntetyczny. Możesz zadzwonić do tego serwisu i zapytać o co kaman.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informuję kolegów, że od 2 miesięcy jeżdżę na syntetyku Elf Excellium 5w40. Wcześniej miałem półsyntetyk i problemy z turbiną. Teraz zmieniłem na syntetyk. Nic się nie dzieje. Autko lepiej jeździ i zero problemów. Mogę teraz z autopsji potwierdzić, że nawet z moim przebiegiem (przy zmianie 226 tys) można przejść na syntetyk i nic się nie dzieje a nawet poprawia. Nadmieniam, że na półsyntetyku przejechałem ok. 50 tys. Pozdrawiam

Edytowane przez wopa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tymi normami na olejach, jakie są wymagania w Renault? Instrukcja nie mówi nic o normach. Chcę zalać Castrol 5W40, ale w sklepie widziałem ten olej z normą C3, a to ponoć olej "do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych". Jaka powinna być norma? A3/B4 czy może A1/B2? A3/B4 to ponoć wyższa jakość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

czym zalewaliście swoje silniki bo z tego co się rozglądałem (pobieżnie) po ofercie Elf'a to jestem skazany tylko na EVOLUTION SXR 5W40... Proszę również o podanie nr oryginalnego filtra oleju bo nigdzie nie mogę się doszukać :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

A mi gościu w serwisie do megane I ph2 1.9dti 80km wlał Olej "Mobil Super 2000 X1 10W40".

Gościu mnie zapewnił, że jest to wysokiej klasy olej i że niczym się nie różni od tego samego oleju tylko "Diesel".

Co wy o tym myślicie?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C3 to norma czystości oleju dla diesli z filtrem cząsteczek stałych (FAP). Tobie wystarczy zwykły olej, tak jak piszesz A3/B4. Oleje A1 czy A5 są olejami oszczędzającymi paliwo, ale za to słabiej chronią silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html tu jest prawie wszystko o olejach,oraz porównanie wielu marek, zwróćcie uwagę na taki parametr jak wskaźnik lepkości oleju -im wyższy tym lepiej, ponieważ olej może dobrze pracować w szerszym zakresie temperatur.

Między syntetykiem 0W40 czy 5W40 a półsyntetykiem 10W40 nie ma aż tak strasznej różnicy i nie ma co panikować, ochrona silnika jest na b.dobrym poziomie jeśli tylko poziom oleju nawet tego z nienajwyższej półki jest w normie oraz pamiętamy o okresowej wymianie -wystarczy poczytać co znaczą cyferki w nazwie olejów, ktoś napisał, że przy przebiegu 226tyś przeszedł z półsyntetyka czy z mineralnego na pełny syntetyk i "nic się nie stało"

Edytowane przez marr29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słów kilka dotyczących wymiany.

Przed przystąpieniem do wymiany oleju,należy zakupić odpowiedni olej,osobiście od pewnego czasu kupuje jedynie Castrola 10W40 półsyntetyk,(można lać Elf'a lub inny olej jak kto woli )oraz filtr,ostatnio miałem Filtrona OP 643,teraz zakupiłem orginalny filtr .

dsc00184na.jpg

dsc00199gf.jpg

Wymiany oleju najlepiej dokonać gdy silnik jest dobrze nagrzany,mi udało się to zrobić po 50 kilometrowej trasie ,więc olej był dość gorący i łatwiej ściekł z miski olejowej.

1.Wjeżdzamy na kanał ,podkładamy naczynie pod korek spustowy miski olejowej i odkręcamy korek . Do odkręcenia potrzeba będzie nasadka kwadratowa 8 mm,albo klucz o takim zakończeniu .

1658015184.jpg

wykręcamy korek i spuszczamy olej,trzeba uwazać by się nie poparzyć !

dsc00206f.jpgdsc00207ku.jpg

2.Zabieramy się do wykręcenia filtru olejowego,do tego pomocny jest klucz taśmowy ,albo łańcuchowy,co kto ma pod ręką,ewentualnie można starym wkrętakiem przebić filtr i tak odkręcić 8-)

dsc00209fd.jpg

dsc00208uq.jpg

3.Gdy olej już ścieknie ,zakręcamy korek w misce olejowej,dobrze jest od czasu do czasu dać nowy korek

4.Miejsce montażu nowego filtra należy szmatką oczyścić,uszczelkę nowego filtra należy posmarować świeźym olejem i wkręcić nowy filtr.

dsc00212la.jpg

dsc00211hr.jpg

Gdy już mamy wkręcony filtr i korek w misce olejowej ,wszelkie zabrudzenia spowodowane wyciekiem starego oleju należy wyczyścić,bedzie nam łatwiej dostrzec póżniej ewentualne nieszczelności czy to na filtrze,czy korku .

5. Odkręcamy korek z pokrywy zaworów i zalewamy nowy olej ,najlepiej stopniowo i kontrolować poziom na bagnecie ,lepiej pózniej trochę dolać do właściwego stanu jak przelać ponad stan .Właciwy poziom oscyluje między min/max wskazanym na bagnecie .

dsc00213nu.jpg

Gdy już zalejemy olej ,uruchamiamy silnik ,by trochę popracował i sprawdzamy czy nigdzie niema wycieków ,jeśli wszystko jest wporządku cieszymy się ,że wymiana poszła gładko .Do wymiany potrzebne mi było ok.3,5 l oleju,także z 4 l bańki trochę jeszcze zostało .Dobrze jest co jakiś czas kontrolować stan oleju by mieć pewność,że poziom jego jest prawidłowy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!