Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

no i już się czegoś dowiedziałem, w takim razie zamiast do elfa odwiedzę dwa sklepy jeden neutralny i jeden dystrybutor motula.

<_<

 

EDYTA:

no i w bagażniku wylądował Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 z płukanka tej samej firmy. Za jakiś czas napisze czy było warto.

Edytowane przez d3bian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, mam pytanie dotyczące oleju. W lutym tego roku kupiłem z Niemiec Megane I z 97 roku 1.6 8v, na liczniku było 161 tys km, jednak dowiedziałem się ze licznik conięto o jakieś 40 tys. Czyli jakieś 200tys by miał. Obecnie zrobiłem nim 6 tys km. Kupijąc sprawdziłem olej i wyglądał na niedawno wlany (bardzo czysty, prawie jak nowy) tak samo filter oleju. Chciałbym się dowiedzieć jaki olej powinienem wlać przy wymianie albo jako na dolewanie bo żadnej informacji przy silniku czy w dokumentach nie było. Dodam ze jest niewielki wyciek z silnika bo miska olejowa jest wilgotna a dla pewności umyłem silnik i wydaje się ze delikatnie leje się z góry filtra albo uszczelki pod głowicą zaraz nad filtrem, cieżko konkretnie stwierdzić przez kolektor wylotowy. Jak kupowałem go to na szabelce był stan mniej niż 3/4 a teraz jest troche weicej niż 1/4 wiec ubytki oleju nie są duże i warunki pomiarów nie były identyczne. Rozrząd wymieniony, pozostałe filtry też, codziennie na tygodniu robię dwa odcinki po 60km na trasie średnio 80-90kph. Jaki olej wybrać, jakiej firmy i co ile powinienem wymieniać olej. Domyślam się ze za granicąnie jeżdził na byle czym i prawdopodobnie na półsyntetyku i taki chciałbym wlać. Silnik pracuje dobrze, założyłem gaz skewencję i zrobiłem już 5 tys na niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

W mojej Megance 1.4 16v (przebieg obecnie 83 tys.) po zakupie w maju zmieniłem olej z Castrola Magnateca 5W40 na którym to jeździł poprzedni właściciel na Lotos Traffic Pro 5w40. Uznałem, że posiada specyfikację Renault toteż wystarczy. I niby wszystko jest ok, nie ubyło podczas zrobionych 5tys.km ani grama oleju na bagnecie, ale zauważyłem że jednak silnik jest trochę głośny jak na benzyniaka, szczególnie podczas postoju na biegu jałowym coś tak terkocze spod maski jakby to był diesel a nie benzyniak. Czy to może być sprawa oleju?

Nigdzie nie mogę znaleźć czy ten Lotos Traffic Pro jest w pełni syntetyczny, czy hydrokrakowany, ale pewnie to drugie. Możecie polecić jakiś dobry w 100% syntetyczny olej z najtańszych z możliwych? 150 zł nie dam za olej, ale tak do 120-130zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Będę wymieniał uszczelkę pod głowicą w sceniku 1.6 8V K7M 1997r. Nie wiem jaki olej zalać po naprawie, żeby się "wypłukał". Jakie są Wasze doświadczenia?

Autko kupiłem niedawno z niemiec z przebiegiem niecałe 130kkm. Szczerze, nie wiem jakim olejem był zalany. Jaki olej finalnie mu zaaplikować?

Ok, doczytałem, że producent zaleca olej do tego silnika 10w40. To nie pomyłka? Przecież to półsyntetyk.

Edytowane przez pc114
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odkręca się przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Jest potrzebny kwadrat, najlepiej kupić klucz tylko do tego celu niż kombinować z grzechotką i potem ją czyścić :mrgreen:

Sam używam takiego, 2 kwadraty 8 i 10mm: http://domtechniczny24.pl/bilder/klucz-8-10-mm-do-korkow-oleju.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dobrze odkręcałem w lewo

<><><><><><><><><><>><><><><>

ale było tak mocno przykręcone że klamke od drzwi zepsułem

<><><><><><><><><><>><><><><>

kupiłem klucz sprawdzimy czy da rade

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Koledzy Koleżanki czy ktoś jeździł, jeździ na oleju Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W-40??

Będę niedługo wymieniał oil i tak się zastanawiam czy nie wlać może czegoś innego może lepszego dla 1.6 16v K4M-700.

Obecnie mam wlany Elf Excellium LDX 5w40 jeszcze ten ze starej serii, ten nowy Evolution 900 NF jakiś podejrzanie tani jest... nie jestem pewien czy to ten sam olej?

Niby w rozmowie z Total Polska mówiono mi że jest to ten sam olej tylko zmienili opakowanie i nazwę, ale dlaczego jest tańszy nie powiedzieli. Aprobaty Renault tez już nie dostał.

Dostałem namiar na jakiegoś inżyniera technologa z Total, który miał mi powiedzieć szczegółowo z jakich baz są robione które to full syntetyki a które hc itp. ale jeszcze nie miałem czasu zadzwonić pogadać. Święta i takie tam :)

 

Zastanawiałem się też nad Evolution SXR 5w40,lub Valvoline Synpower, Motul 8100 x-cess i tym LM co wyżej napisałem oczywiście, ma ktoś konkretne porównanie, doświadczenie który lepszy dla tych naszych silników?

 

A czy ktoś testowal, badź jeździ na oleju LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 i mógł by się podzielić opinią na temat tego oleju?

Edytowane przez Barył
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Cześć,

z racji tego, że jest to mój pierwszy post na forum chciałem wszystkich gorąco przywitać i życzyć Wesołych i rodzinnych świąt :)

Chciałbym się Was doradzić w kwestii wymiany oleju. Grzebałem od dwóch dni w internecie na ten temat ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Kupiłem niedawno Megane I (2002r.) benzyna 1,4 16V. Olej był wymieniony 5 000 km temu (w listopadzie 2014r.) Patrząc na bagnet wystarczy tylko trochę dolać. i tu pytanie:

Czy dolać czy mimo wszystko wymienić filtr i olej? Dodam, że silnik ładnie pracuje i nie mam na dzień dzisiejszy żadnych zastrzeżeń.

Jeśli wystarczy dolać to co? Pod maską jest informacja, że był to Castrol 10W40. Tylko pytanie teraz który. Według zaleceń producenta samochodu powinno to być 10W40 ACEA A3/B3.

Jeśli chodzi o Castrol to najbliższy temu olej znalazłem tylko Castrol GTX 10W40 A3/B4. Czy mogę dolać taki olej?

 

ACEA A3/B3 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej, przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych samochodów osobowych o wysokich charakterystykach pracy, oraz silnikach wysokoprężnych lekkich samochodów ciężarowych i/ lub przedłużonych przedziałach czasu wymiany oleju tam, gdzie podane jest to przez producentów silników i/ lub silnikach wykorzystujących przez cały rok oleje o niskim stopniu lepkości i/ lub dla silników o ciężkich warunków pracy, zgodnie z zaleceniami producenta silnika.

ACEA A3/B4 - Stabilny, utrzymujący właściwości olej do stosowania w silnikach benzynowych i silnikach wysokoprężnych o bezpośrednim wtrysku (common rail) o wysokich charakterystykach pracy, jednak odpowiedni również dla zastosowań opisanych w punkcie A3/B3. Oleje klasy A3/B4 mogą być stosowane na dłuższe interwały wymiany - (wydłużony przebieg).

 

Po w/w opisie wychodziłoby, że przeznaczenie B3 a B4 jest całkiem inne. Czy w takim razie mogę dolać olej innej firmy?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego od razu mówię daruj sobie Castrola to jest syf, jeśli Twoje autko ma faktycznie 118000 przejechane jak masz napisane to 10w40 jest pomyłką dla tego silnika.

Radził bym Ci zalać dobry prawdziwy syntetyk 5W40 np: Amsoil, Liqui Moly Synthoil High Tech, Penrite, po taniości Shell Helix Ultra, to tak na szybko, czynność tą należało by poprzedzić użyciem płukanki.

Jeśli 10W40 masz w silniku od dawna, to wypłukanie syfu jaki zostawia po sobie ten olej będzie wymagało użycia dodatkowych specyfików.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki za tak szybką odpowiedź. Jestem zielony jeśli chodzi o olej dlatego posłucham Twojej rady. Szkoda, że to kolejna sprawa którą muszę się zając zaraz po kupnie samochodu. Myślałem, że przynajmniej to będę miał z głowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz autko w fajnym stanie to warto o nie zadbać i używac produktów/części dobrej jakości, a nie będziesz miał z nim problemów. Wysłałem Ci na PW, ciekawą lekturę, warto z niej skorzystać.

Gdybys miał pytania pisz śmiało pw czy na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!