Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Swap-225-Pomoc


aro541

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników mam prośbę o pomoc mam swoja meganke mk2 1.6 16v i chce zrobic swapa na silnik z meganki 225 2.0 16v znalazłem silnik an ebayu

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260874938490

Moje prośba to aby wypowiedzial się ktoś kto juz takie coś robil albo zna sie na rzeczy co jeszcze trzeba do calej przeróbki ??? Moja meganka to 2004 a silnik to 2005 góry dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ciach] to wyglada ze cały samochód bede musial zmienić:) a elektryka konieczna to raczej podobne roczniki ??? wydech już wymieniony od 225. co do zawieszenia myślałem o obniżeniu, układ chłodzenia da się załatwić ;) ale czy ta skrzynia biegów konieczna ?? no w sumie ja mam tylko 5 biegową a 225 mają 6 wiec trochę lipa

 

/0cool: pomimo że wykropkowane, proszę nie stosować takiego słownictwa.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy ta skrzynia biegów konieczna ??

W tej chwili masz 110KM i 152Nm, jak zrobisz przekładkę to będziesz miał 225KM i 250 Nm.

Skrzynia może i wytrzyma, ale pytanie jak długo?

Trzeba praktycznie wszystko przełożyć, łącznie tylnymi hamulcami i nie wiem czy nie z całym tylnym zawieszeniem, trzeba by to dokładne obejrzeć.

Od razu uprzedzam komentarze, jak się robi takie auto, to się go robi tak żeby było bezpieczne, a nie tylko po to żeby dobrze wyglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze sprzęgło, półosie, nawet głupie zegary... Nie dam głowy, czy w nadwoziu nie trzeba by pododawać jakichś rozpórek, usztywnić budy, bo przy forsownej jeździe większe siły działają na kadłub.

Byłaby też pewnie rzeźba z klimatyzacją, nagrzewnicą, bo te rzeczy też są napędzane z silnika - pewnie trzeba by przełożyć całe moduły z 225.

Jeśli ten silnik jest sprzedawany bez osprzętu, to ilość rzeczy do dokupienia przeraża. Od akumulatora, przez rozrusznik, różne pompy (wody, wspomagania kierownicy, hamulców), po różne przewody, rurki i dziesiątki innych pierdół. Szukając tych rzeczy na wyrywki wydasz drugie tyle, co na silnik.

 

Oczywiście nikt ci nie zagwarantuje, że to w ogóle zadziała.

 

W praktyce taniej i bezpieczniej kupić używaną RSkę niż robić taki swap. Co prawda kupując używane auto sportowe masz niemal gwarancję, że będzie zmęczone i po przejściach, bo wiadomo, że tym się nie jeździ w niedziele po bułki. Ale nawet powypadkową RSkę będzie ci łatwiej porządnie naprawić, niż zrobić swap z takim silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie kupić Rs to nie problem ,problemem jest to że mieszkam w Irlandi i tu strasznie duże ubespieczenie jest za sportowe auta wiec tak myślałem zeby wrzycić silniczek od rski do swojego i ciągle placic ubespieczenie jak za 1.6 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest legalne w Irlandii? U nas taka modyfikacja raczej wymagałaby specjalnych badań technicznych i wpisu do dowodu rejestracyjnego jako przeróbka. Jeśli by się zataiło przed ubezpieczycielem, a potem miało wypadek gdzie to by wyszło na jaw, to problemy murowane. I każde badanie techniczne to byłaby ruletka, czy się diagnosta nie połapie, że sprawdza inne auto, niż ma w dowodzie.

 

BTW policz sobie, czy koszty takiego kompleksowego przeszczepu z modyfikacją połowy auta by nie wyszły gorzej, niż droższe ubezpieczenie przez te kilka lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest legalne kumpel ma golfa mk1 z silnikiem od correado i bez problemu przechodzi przeglądy nawet ostatnio gościu się śmiał ze niezle cacko ma pod maska, co do ubezpieczenia to racja nie zgłaszał tego No i płaci jak za 1,6 ale jak by miał wypadek to wtedy lipa bo mu mogą nie wypłacić to racja No ale od 3 lat płaci prawie ze nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj sobie warunki ubezpieczenia to sam zrezygnujesz.Na szybko powiem Ci że w razie wypadku firma ubezpieczeniowa jeżeli tylko odkryje jakąkolwiek nieprawidłowość w danych to napewno odmówi Ci pokrycia szkód które zrobiłeś.Mało tego,poszkodowany wystąpi na drogę sądową i sorki ale bedziesz "robił" na to do końca życia.Bo takie łowienie jeleni jest tu bardzo popularne.Ide o zakład że taki delikwent przedstawi całe tomy zaświadczeń lekarskich o całkowitej niezdolności do pracy.Ale decyzja i tak bedzie Twoja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale w czym panowie widzicie wy problem , chce chłopak niech robi. Ma taka możliwość i jest to zupełnie legalne. Silnik od jakiegoś czasu jest częścią wymienną i można go wymienić na jakikolwiek inny , nawet można z diesla benzyne zrobić i to legalnie . Po swapie - wydział komunikacji, diagnosta, przeliczenie składek ubezpieczeniowych i jest po problemie. 2 sprawa trzeba zapytać się o koszty takiego zabiegu . W Polsce dużo się mówi mało się robi więc jest to kolejny temat w stylu co by było gdyby. Taka robota to nie koszt 1-2 tyś złotych wiec chłopak zaraz wymięknie a temat poleci do kosza - bo to któryś z kolei.

 

a 3 sprawa mam wrazenie ze te forum staje się zbiorowiskiem dziadów i emerytów którzy jeżdzą na działkę i odstawiają swoje auto pod plandekę - każdy pomysłto, coś innego niż seryjny samochód to hejting hejting hejting - no ale w internecie każdy może.

 

Zamiast wytłumaczyć chłopakowi, że bez worka pieniędzy nie da się tego zrobić to gadka tylko o wypadkach lekarzach i płaceniu odszkodowań.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!