Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czunik położenia lewarka skrzyni biegów.


Adek4100

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś czasu moja Megane przestała odpalać w kombinacji (bieg neutralny + hamulec) po jakimś czasie zauważyłem że nie ma też świateł cofania, no więc zabrałem się za czytanie forum, znalazłem mnóstwo informacji na ten temat - Czujnik !!

Było by wszystko fajnie gdybym po dzisiejszej wizycie w kanale go znalazł, niestety.

Pod podstawą akumulatora znajduję się jakiś czujnik z 2 przewodami, więc to nie to, szukałem więc dalej z drugiej strony przy łączeniu drążków zmiany biegów ze skrzyni tez jest czujnik, znów 2 pinowy. Na forum znalazłem jakąs instrukcję w PDF-ie, czujnik pokazany był nad półosią, u mnie go nie ma ... Przejrzałem dosłownie całą skrzynie, wywnioskowałem że muszę być naprawdę ślepy albo go tam nie ma :)

 

Mój silnik to 1.9 DCi samochód z 2004r przed FL.

Ktoś poda lokalizację tego czujnika ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ponownie po długim czasie.

Jakoś jeździłem tak bez tego światła ale dzisiaj mnie natchnęło zeby sie za niego zabrać.

Byłem w ASO, stwierdzili ze czujnik jest ok, a uszkodzony został komputer "UCH".

U mnie czujnik jest jednak 2 pinowy i co najlepsze nie jest to jeden czujnik lecz 2 odseparowane czujniki.

- Jeden pod podstawa akumulatora (ten służy do włączania światła wstecznego - opor praktycznie zerowy)

- Drugi własnie po lewej stronie. Widac go po zdemontowaniu lewego koła. Również jest 2 pinowy z przejsciem okolo 120ohm, przejscie pojawia sie gdy wrzucony jest luz.

 

Zdecydowałem się że nei bede naprawiał komputera. W serwisie wymiana okolo 2 tys zł :)

Planuję zrobić nowy układ "na krótko" wykorzystując w tym wypadku przekaźnik. + po zapłonie przez bezpiecznik do czujnika, wyjscie z czujnika na przekaźnik, z przekaźnika już wiadomo na światła.

 

Co myślicie o tym rozwiązaniu? bedę stratny na tyle ze samochod dalej nie bedzie odpalac w w.w kombinacji, lecz zaoszczędzę tym sposobem około 600zł (używka UCH) lub tez parę stówek na jego naprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to znaczy że zepsuły się dwa czujniki jednocześnie?. Skoro czujnik wstecznego jest dobry to czemu nie masz świateł cofania?

swiatła cofania idą ze skrzynki pod maską.Sprawdz sobie tak:

kostka PPM2 - pin 6 wyjście +12V z bezpiecznika do czujnika cofania i martwego punktu

pin 9 wejście z czujnika cofania (+12V po włączeniu biegu)

kostka PPH2 - pin 9 wyjście +12V do lamp (po właczeniu biegu)

kostka PEM - pin 6 wejście z czujnika martwego punktu (+12V na luzie)

Edytowane przez Nel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sęk w tym że nie dochodzi żadne napięcie do czujnika, czujniki obwodowo sprawne.

Już zrobiłem tak jak opisałem wyżej, +12 na czujnik idzie po zapłonie z czujnika na przekaźnik jako sterujący, światła pod przekaźnik, wszystko na bezpieczniku 7,5A.

 

Skoro w tej chwili wszystko działa to znaczy że panowie z ASO mieli racje i uszkodzony jest komp UCH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Podłączę się pod temat, żeby nie zakładać nowego. Pojawił mi się problem z hamulcem postojowym. Pomimo ustawienia na opcję automatyczną, nie odpuszcza sam przy ruszaniu do przodu. Przy ruszaniu do tyłu, problem nie występuje. Po podłączeniu do Clipa i kombinowaniu kolega meganecoupe02 odkrył, że przy wrzuceniu biegu wstecznego komputer widzi tę czynność i pojawia się w Clipie informacja, że bieg jest poza neutralnym. Niestety przy wrzucaniu innych biegów ten komunikat wyskakuje na ułamek sekundy i znów pokazuje, że jest bieg neutralny, pomimo tego, że jest to nieprawda. Kombinowaliśmy z manewrowaniem lewarkiem, żeby spróbować znaleźć moment, w którym komputer na stałe będzie pokazywał, że bieg jest zapięty, ale nie udało się nam to. I teraz moje pytanie, co to może być, że samochód nie widzi innych biegów niż wsteczny (przy innych widzi, ale tylko na ułamek sekundy)? Podejrzewamy czujnik położenia lewarka. Tylko gdzie szukać takie czujnika w Scenicu?

Edytowane przez sFiatowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki. Choć dziś wszystko działało jak powinno. Raz tylko nie zwolnił się automatycznie hamulec postojowy przy jeździe do przodu, a kilkadziesiąt razy było ok. Muszę zajrzeć do tego czujnika, bo może traci styki.

Edytowane przez sFiatowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Nie będe zakładał nowego wątku. Podczas wbijania biegu wstecznego świeci się na chwilę światło cofania i gaśnie. Po mocniejszym dociśnięciu drążka działa światło, tak samo wycieraczka automatyczna też działa wtedy. Teraz, narazie teoretycznie, wychodzi że to kwestia czujnika tak? Jeszcze do niego nie zaglądałem ale czy warto od razu w ciemno zamówić czy może to kwestia nie wiem, wykręcenia go i np przetarcia albo co? Czy mur beton to czujnik ? I czy org czy zamiennik będzie lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!