Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z obrotami nierówna praca silnika(nie uszczelki)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich to mój pierwszy wpis.Posiadam Maganke 1phl 16.16v r 2001 przerobiłem już uszczelki kolektora i o-ring przepustnicy obroty wróciły do normalnego stanu lub "prawie" normalnego .Teraz pracuje dużo lepiej ale pojawia się kolejny problem ,mianowicie silnik po uruchomieniu na zimno "łapie ok 1000-1100 obr pracuje bez drgań wraz ze wzrostem temp. obroty spadają niby wszystko OK ale czasem "łapie właśnie te 1000-1100" i nagle po paru sekundach spadają na chwile do 500 wyraznie szarpie aby za chwilke wrócić do poprzedniej wartości ,czasem minimalnie falują ok 50-100obr.Po nagrzaniu i wyłączeniu procesu "ssania" obroty utrzymują ok 750obr troche potrafią falować 50-100 obr jednak czasem "niestety nie ma reguły" spadają do ciut poniżej 500 silnik jakby przygasa i po chwili jest znów OK .Pracy silnika niestety towarzyszy wyrazne jakby "kopanie" mocniejsze czasem słabsze krótkie szarpnięcia nie chce sugerować skutków ale jakby wypadały zapłony , przy wydechu też wyrazne słychać przerywanie troche jak ciche strzelanie .Podczas przyspieszania też czasem czuć minimalny spadek mocy wrażenie jakby coś "trzymalo" Wymieniłem w/w uszczelki więc nieszczelność raczej wykluczam,wymieniany był też impulsator(problemy z odpalaniem) lecz to było już dość dawno,podmieniałem cewki,wyczyściłem silnik krokowy,wymieniłem oringi na czujnikach podciśnienia i temp pow.dol.Świece też .Komputer nie wskazuje błędów.Zastanawiam się czy to może być sonda ,zawieszający się silniczek ale to "kopanie" zbiło mnie z tropu .Skutki uszkodzenie innych drobnych podzespołów są mi nieznane. Spalanie po wymianie uszczelek wróciło do normy nie jest zbyt duże ok 7 miasto trasa nawet 5.8.Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000 - 1100 rpm to normalne obroty na zimnym silniku, mogę być jeszcze wyższe o 100-200 rpm, przy ujemnej temp. i rozładowanym akumulatorze.

Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym o-ring na silniczku krokowym, zdjął i wyczyścił wszystkie wtyczki czujników, i spryskał płynem kontaktowym. Sprawdź też uszczelkę na czujniku temp. zasysanego powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Dzięki za zainteresowanie, co do obrotów to wiem ,że są OK.O-ring na silniczku i jego obudowie wymieniłem , czujnik temp.pow. uszczelniłem podczas wymiany uszczelek kolektora.Styków faktycznie wszystkich nie czyściłem.Szukałem na forum ale bez skutku danych pomiarowych (rezystancja etc.) czujników.Może Ktoś wie gdzie znajdę?Pozdrawiam Hubert.

 

Dodano: 31 paź 2011 - 11:44

Mała poprawka dane pomiarowe znalazłem:)

 

Dodano: 27 lis 2011 - 11:03

Witam. Jednak to była nieszczelność..... uszczelki zakładałem nowe wszystko dokładnie poskładałem ,nic się nie podwinęło a jednak nie było szczelne .Objawy były jak wyżej napisałem ,jednak z czasem pojawiały się problemy z obrotami przy starcie na zimno,mianowicie gdy silnik "załapywał" obroty rosły do ok 1000 , pózniej spadały do ok 500 ,silnik trząsł się pracując bardzo nierówno i po chwili obroty osiągały właściwą wartość ok 1000-1100.Po nagrzaniu silnik czasem pracował równo ,czasem nie.Pracy towarzyszyło wyrazne szarpanie jakby wypadanie zapłonów (słyszalne również przy wydechu). Spaliny przekraczały granice "dobrego smaku". .Silniczek krokowy bardzo hałasował "efekt zgrzytania". Spadała też czasem skuteczność hamulców, i to właśnie naprowadziło mnie na trop:).Zdjąłem pudło rezonansowe na dolocie i przytkałem dolot kawałkiem gumy, silnik dalej pracował bez wyraznej zmiany zachowania,następnie odłączyłem przewód podciśnieniowy wspomagania oraz przewód zaworu pochłaniacza i zaślepiłem otwory,znowu zatkałem dolot i też nic się nie zmieniło.Zdjąłem znowu kolektor , gniazda uszczelek jak i same uszczelki posmarowałem dodatkowo płynnym uszczelniaczem, szczególnie trzeba zwrócić uwage na uszczelke kanału obejściowego pomiędzy kolektorem a pokrywą "odmy" tam właśnie była nieszczelność.Stare uszczelki były u mnie tak twarde ,że na skutek drgań wytarły na pow. przylegania wgłębienia ,które były właśnie przyczyną nieszczelności mimo , że założyłem pózniej nowe.Oczywiście po pierwszej wymianie uszczelek problem "wysokich" obrotów na zimno zniknął i wszystko było "prawie" OK.... Po wszystkim spaliny w normie ,no i .... zapomniałem już ,że Renia może tak fajnie chodzić :)Pozdrawiam Wszystkich.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!