Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak rozpoznać anglika po przekładce?


leon85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym zakupić Renault Scenic II 1.9dci z 2003roku. Mam już na oku jeden ładny wizualnie egzemplarz ale z tego co zaobserwowałem licznik wyświetlany jest w milach i boje się, że auto jest po przekładce z anglika.

Po czym mogę rozpoznać, że to anglik? Czy licznik w milach może mi to sugerować?

 

Pozdrawiam, z góry dziękuje za zainteresowanie i odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykład właśnie licznik w milach. Mało kto wie jak zmienić wyświetlanie mili na kilometry (tu na forum jest gdzieś to opisane jak wykonać). Drugi sposób, spisać VIN i do serwisu, powinni powiedzieć na jaki rynek był wyprodukowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://bez-wypadkowe.net/showthread.php/716-Renault-Megane-II-Scenic-II-Po-czym-poznasz-quot-anglika-quot

Oczywiście konsola w Sceniolu jest inna ale START STOP i slot karty też jest odwrotnie jak w europejskiej wersji. To samo dotyczy przycisku centralnego zamka i awaryjnych obok biegów.

Co do wycieraczek to Sceniole angielskie mają takie jak europejska wersja.

http://otomoto.pl/renault-grand-scenic-anglik-grand-scenic-automat-C21165051.html

http://otomoto.pl/renault-scenic-1-9dci-anglik-C21197589.html

Jak przekładka jest dobrze zrobiona, z wykorzystaniem części z rozebranego europejczyka, to trudno będzie to wyłowić, bez dokładnego oglądania przegrody pomiędzy kabiną a silnikiem.

Najprościej i najbardziej pewnie to sprawdzenie specyfikacji auta, po numerze VIN w ASO.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej to po tym że kierownica jest po prawej stronie ale jeśli przekładka była zrobiona to niekiedy po wycieraczkach,przednich lampach,licznika w milach i np.po tym że przycisk start/stop jest po prawej stronie.

Ale najlepiej to spisać VIN i po jechać do serwisu Renault żeby to sprawdzili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenika II po dobrej przekładce może być trudno rozpoznać (po naprawdę dobrej jak ktoś nie oszczędzał na częściach). Wycieraczki beda jak w wersji europejskiej (nie ma wersji z leżącymi w lewo), lampy będą europejskie itp. Ale jak trafi się na partacza lub oszczędnego to zwrócić uwagę mogą:

-licznik w milach (mph),

-bębenek zamka pod osłonką w drzwiach pasażera,

-sterowanie wszystkimi szybami i lusterkami w drzwiach pasażera (lub dziura po joysticku lusterek),

-regulacja wysokości (zależnie od wersji wyposażenia) i podparcia lędźwiowego w fotelu pasażera (powinno być w kierowcy),

-różne inne szczegóły.

 

Wspomniane elementy przy dobrze pomyślanej przekładce powinny być wymienione tylko komu przy szykowaniu auta do handlu będzie się chciało ponosić takie koszty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też w bardzo prosty sposób np. po wycieraczkach,bo są ustawione w drugą stronę

 

Tylko że Sceniki na rynek angielski mają wycieraczki po tej samej stronie co wersje na rynek europejski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Scenic II w wersji lewostronnej ma rowniez otwieranie maski po lewej stronie.

 

Jako ciekawostkę mogę dorzucić moje spostrzeżenia z konstrukcji Scenica I oraz II na rynek lewostronny.

 

Scenic I byl bardzo dobrze przygotowany, zarówno serwo, jak i otwieranie pokrywy silnika miał po stronie kierowcy. Wycieraczki również miały ośki po prawej stronie.

 

Scenic II to takie pojście na skróty. Serwo po lewej z dłuim walkiem hamulca noznego (chociaż to mogło być spowodowane brakiem miejsca w komorze silnika), otwieranie klapy po lewej i wycieraczki - porazka. Kiedy leje (a glownie leje) to w ostatniej fazie ruchu lewa wycieraczka wychlapuje duzo wody dokladnie przed twarz kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!