Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pukanie w kole od pasażera Renault scenic


Rekomendowane odpowiedzi

Może tak być, ale zapomniałem na początku napisać. Pukać może też guma na stabilizatorze lub łożysko McPersona.

Pukać też mogą klocki, może gdzieś być luz.

Trochę ubogo napisałeś jak ruszasz tym kołem stąd domysły.

Generalnie. Koło powinno być "sztywne". Jeżeli złapiesz koło w pionie (12-6 jak na zegarze) Nie powinno być żadnych ruchów odchylając koło od jego płaszczyzny. Jeżeli są, szukaj na sworzniu wahacza i/lub tulejach wahacza.

Jeżeli złapiesz koło w poziomie (9-3) to również nie powinno być luzów, oczywiście w tym położeniu koło się skręca, więc trzeba to umiejętnie zrobić. Wszelkie puki i stuki są tu do obadania bo wszystko widać. Zwykle są na gałce drążka kierowniczego lub na samym drążku.

Powyższe wykonuje się na podnośniku, oczywiście

Najlepiej pojechać na szarpaki, albo samemu wejść pod auto i za pomocą breszki próbować samemu zdiagnozować co go boli.

Jeżeli puka i strzela przy kręceniu kierownicą, na postoju, to na bank łożysko McPersona(90%) lub drążki i gałki (10%).

Wszelkie wpadnięcie w poprzeczną nierówność i odczuwalne jest pukniecie, również na kierownicy, w 80% gumy stabilizatora, 10% drążki i gałki układu hamulcowego. 5% amortyzator, 5% hamulce, zaciski i klocki.

Nie zapomniałem o sworzniu i silentblokach wahacza, ale one zwykle diagnozowane są bardzo szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedź "Przemo".Ja sprawdzałem koło ruszając w położeniu (9-15).I wtedy wyczuwałem luz.A jeszcze mam takie pytanko czy jakby był luz na maglownicy to też by pukało i by był wyczuwany luz? Bo sprawdzałem i jest lekki luz na drążku kierowniczym.Gałkę wymieniałem parę miesięcy temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Miałem też taki problem, zwłaszcza przy ruszaniu, miałem luz na półosi, delikatnie pukała, przeglądałem całe zawieszenie, wymieniłem wszystkie 3 poduszki silnika aż w końcu sprawdziłem na kanale, kolega ruszał delikatnie a ja stałem pod samochodem i patrzałem i przy ruszaniu półoś ok.2-3mm wysuwała się w stronę piasty i to powodowało stuknięcie. Na początku myślałem, że to sworzeń lub gumy wahacza ale w końcu znalazłem :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!