Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup auta.


TTaM

Rekomendowane odpowiedzi

Co to za straszne pierdzenie w ogóle jest ;d Jaka cena by nie była, to diesel zawsze spali znacznie mniej i tego się nie obejdzie,a co za tym idzie, będzie wiele tańszy w użytkowaniu.

 

Spoglądanie na roczne przebiegi nie ma kompletnie sensu w przypadku kupowania używanego auta. Cena między dieslem a beną jest wtedy nieduża.

 

Odnośnie nowych aut, to koncerny będą musiały stopniowo obniżać cenę nowych diesli, jeżeli spadnie popyt na nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę planowaną podwyżkę ceny ropy od stycznia 2012 roku to te mniejsze spalanie może jednak nie dać mniejszych kosztów związanych z tankowaniem niż przy benzynie. Poza tym przy benzynie zostaje jeszcze możliwość założenia instalacji gazowej i wtedy jeździ sie dużo taniej. Przy 18 tyś rocznie zwróci się ona po ok. 15 miesiącach, nawet przy ewentualnej podwyżce akcyzy w 2015 roku to i tak zdąży się tn koszt zwrócić z nawiązką.

Druga rzecz jest taka, że za 15 tyś. da się znaleźć ładną benzynkę, a z ładnym dieslem może być problem. To tylko tyle lub aż tyle.

Wybór należy i tak do zainteresowanego. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostają jeszcze krótkie odcinki dieslem . Jak masz do pracy 3km to raczej warto benzynę szkoda diesla męczyć. Przed zakupem miałem też mały dylemat czy diesel czy benz ale moje opinie ostatecznie rozwiał kolega który jest doradcą serwisowym w Renault. Bynajmniej ja mam około 3-4 km do pracy w jedną stronę a mój roczny przebieg około 12000-15000. Jeżdzę od paru lat renówkami wcześniej lagunki i sceniki. Przerabiałem 2.0 F3R ośmio zaworowy. 1.8 16V F4P 2.0 16 V F4R i 1.6 6V obecnie. Ten motor jest najoszczędniejszy i sprawdza się w cyklu miasto 80% trasa 20%

 

Dodano: 12 lis 2011 - 07:38

A czy ja gdzieś napisałem, że to dyskwalifikuje ten silnik??

Do tych 500zł jednak jeszcze musisz doliczyć koszt wymiany rozrządu, a to już podnosi cenę. To jednak też nie problem,

należało by jednak o tym wspomnieć, że jest to możliwe skoro wylicza się potencjalne możliwe usterki diesli. Ja mam dwa, z poprzednim to już 3 i jak na razie zero problemów z nimi.

Dla tego przeciwstawiam sie upowszechnianiu teorii spiskowych, że tak jest zawsze i zaproponowałem przeglądnąć forum pod względem usterkowości silników i dowiedzieć się jaka jest prawda i jaki silnik na co częściej choruje.

Takie wpisy i problemy juz pomijam:

http://megane.com.pl/topic/814-problem-z-silnikiem-w-megane-ii-16-16v-2003/page__view__findpost__p__267059

 

Żeby każdy miał problem tylko z cewką i ze świecami to byłoby super :D . Tu nie chodzi o teorie spiskowe tylko głównie zastanowienie się , czy przy krótkich przebiegach diesel się opłaca. Tym bardziej ,że koszt zakupu i stanu technicznego w relatywnej cenie przemawia na korzyść benzyny pod warunkiem oczywiście brania po uwagę dalszej eksploatacji w sensie kilometrów do przelatania. To chyba normalne.

 

Myślę też że nie chodzi tu o wklejanie linków bo ja takie wpisy też pomijam

http://megane.com.pl/topic/34476-turbosprezarka-megane-classic-2002/page__p__266943__hl__%2Bturbina+%2Bpad%C5%82a__fromsearch__1#entry266943

Edytowane przez Metys79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu musisz szukać. Jak się znajdzie fajny diesel to spoko. Ale jednak diesle cieszą się większą popularnością wśród aut z rybku wtórnego, wobec czego można znaleźć fajne egzemplarze w benzynie, w lepszej cenie. Dlatego ja bym się kierował w stronę benzyny, ale diesla bym nie pomijał. Po prostu szukaj benzyny i diesla, a jak znajdziesz fajny egzemplarz to sprawdź go dokładnie.

A ryzyka ewentualnej usterki nie możesz wykluczyć ani w przypadku benzyny, ani diesla.

Edytowane przez tekade
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. OD lipca jestem posiadaczem Megane II z 2002 (rejestracja 2003) 1.9 DCI 120km (130tyś km) od 1 właściciela FRA (dokumentacja) 100% niebity i jestem pozytywnie zaskoczony, pełen komfort jazdy, wyposażenie full opcja z brązowym kolorem tapicerki oraz półskóra siedzenia (brązowa). Auto kupiłem za 15tyś w tym wszystkie paski i płyny wymienione - koszt 2tyś i jestem max zadowolony. Auto pali w tym momencie 6.4L z komputera - a w lecie z klima 5.5L - trasa 20% miasto 80% czasu jazdy. Przyspieszenie dobre i jest czym jechać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że KZFR to koszt ok. 500zł, to jest rzecz która notorycznie się psuje?

No raczej nie zgodziłbym się, że notorycznie się psuje. Trzeba częściej wymienia olej (co 15 tyś. km) i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam i diesla i benzynki, zobaczymy.

 

Dzisiaj przeglądając otomoto trafiłem na taki egzemplarz :D

To radyjko wygląda nieciekawie, ale to tam szczegół.

Tak poza tym wydaję sie całkiem ok, w przebieg trudno uwierzyć, ale zadzwonię jutro i się zapytam o jakieś książki serwisowe czy coś.

http://otomoto.pl/renault-megane-diesel-klima-bezwypadkowy-C21710715.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje zaślepki klamki, uszkodzona tylnia wycieraczka (urywa się guma). Auto do zdjęć umyte i jeszcze za dobrze nie wyschło. Nie ma bocznych poduszek, widać to po piktogramie na przedniej szybie. Brakuje zdjęć komory silnika.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, te smugi na przedniej szybie nie wyglądają dobrze. Aż trudno uwierzyć, że można tak zapuścić szybę, gdyby to były rzeczywiście rysy. Szczeliny między maską a zderzakiem i błotnikami rzadko bywały idealne (nawet w nowych autach), więc nie ma się od razu co do tego uprzedzać. Generalnie ze zdjęć samochód robi wrażenie nie sfatygowanego (zakłdając, że szyba przednia nie jest jednak zorana). W wersji luxe dynamique przednie poduszki boczne były w standardzie. Jak podają w ogłozeniu cena jest do negocjacji, więc po dokładnym obejrzeniu sprawdź ile są w stanie opuścić. Samochody z tego rocznika, z tym wyposażeniem i przebiebiem Infoekspert wycenia na ok. 17000 zł. Oczywiście jest to cena teoretyczna, ale masz punkt odniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!