Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zwiększone spalanie


mohito

Rekomendowane odpowiedzi

Od ostatniego tankowania zauważyłem że wzrosło spalanie.

O zgrozo o 2L/100km (dane z komputera auta)

Zwykle średnie wahało się w granicach 8.0-8.5 a w tym momencie mam 10l.

Po tankowaniu ok 2 tyg temu zrobili mi diagnostykę komputerową auta i usunęli błędy.

Z tego co widziałem komputer nie był oryginalnym Renault tylko jakimś zielonym niemieckim pudłem. Nazwy nie pamiętam. Dla mnie ważne było, że za darmo.

Serwisant powiedział że jest za niskie napięcie z alternatora i że obowiązkowo trzeba przeczyścić wszystkie styki bo w zimę będą problemy.

Kilka dni później zauważyłem jakby wzrost mocy. Miałem problemy z mułowatościa auta.

Z braku czasu dopiero ostatnio zainteresowałem się tym tak na poważnie.

 

Obroty na biegu jałowym wzrosły do prawie 1000obr/min z ok 800

Spalanie skoczyło do 10l/100km (dane z komputera auta)

Subiektywnie odczuwam wzrost mocy auta.

 

Silnik 1.6 16v benzyna

rocznik 2003

przebieg >120.000

3 miesiące temu wymieniony rozrząd, rolki, pompa wody, KZFR

 

Wie ktoś co może być przyczyną?

Tankuje na tej samej stacji od dawna, nie zmieniałem opon, nie używam klimy.

Dziś dostanę kabel to podłączę ją do laptopa. Może tak na marginesie powiecie czym najlepiej samemu zdiagnozować auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko teoria, ale podobno gdy KZFR jest uszkodzone (nie działa w ogóle - nie wiem czy to możliwe w megi, bo koło musiałoby się jakoś zablokować), to następuje:

- spadek mocy

- spadek spalania

Czyli brak zmiennych faz. Przynajmniej tak jest w Alfach ze zmiennymi fazami, nie slyszałem nigdy czy to jest możliwe w Meganie.

 

Zatem może wcześniej nie działało Ci KZFR? W przypadku silnika 1.6 zmienne fazy dodają trochę momentu obrotowego i ~13KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się temperatura się za oknem zmieniła. I dlatego obroty mogą się trzymać dłużej na 1000obr/min. Ewentualnie masz uszkodzony termostat i cały czas jeździsz na dużym obiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!