Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Halogeny - montaż


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mój Scenic III nie posiada fabrycznie zainstalowanych halogenów. Chciałbym założyć to udogodnienie do mojego auta. Halogeny są dostępne, można je kupić, natomiast mój zespolony przełącznik (manetki) nie posiadają możliwości przełączania świateł przeciwmgłowych przednich, tylko tył. Tutaj moje pytania:

1. Czy zmieniać manetki (dość wysoki koszt)

2. Czy zamontować jakiś włącznik do nich, tylko czy wszystko będzie grało, tzn. czy pojawią się kontrolki od włączonych halogenów na liczniku, etc.?

3. Niektórzy montują halogeny pod jeden włącznik, razem z tyłem, co według mnie jest niezgodne z przepisami.

 

Co koledzy radzicie? Najbardziej przekonuje mnie opcja numer 1. Przełożenie manetek.

Czekam na rady.

 

Aha i jeszcze jedno pytanie. Czy halogony i instalacja pod zderzak do Scenica III jest taka sama co do Megane III i Fluence?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez szakal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po montażu najprawdopodobniej będziesz musiał aktywować halogeny clipem, jak ma to miejsce w megane / scenic II.

Rób jak w oryginale, najwygodniejsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Halogeny zamontowałem, manetki również, ale okazało się, że jest ogromny problem. Mianowicie wybrałem się do ASO, aby aktywować halogeny. Elektryk z Renault podłączył się CLIPem i oznajmił, że nie da się aktywować tej funkcji w SCENIC/MEGANE/LAGUNA III (poprzednie wersje nie było z tym problemu). Producent nie przewidział czegoś takiego do tych aut, które nie miały halogenów zamontowanych fabrycznie. CLIP na podstawie VIN łączy się z serverem Renault France. Normalnie lipa !!! Elektryk powiedział, że jest możliwe jest zaczytanie konfiguracji do komputera kabiny z innego auta na podstawie VIN. No niby fajnie, ale to auto musi być o takiej samej konfiguracji co moje i tu kolejny zonk. Mój Scenic III to wersja Authentique, czyli najbiedniejsza i zacząłem szukac takich aut na Allegro i tu znów problem. Są, ale w bogatszych wersjach. Elektryk wspominał, że nie można ładować softu od bogatej wersji, bo np: ja mam klimatyzację ręczną a inne Climatronic i może mi przestać działać klima ręczna. Dalej stwierdzono, że jeżeli już uda mi się aktywować to auto, to kiedyś w przyszłości jakbym się podłączał w ASO to mi zaczytają config z auta bez halogenów i znów się wyłączą. Trochę nie do końca wierze w to wszystko. Auto ma na liczniku kontrolkę do halogenów, w zderzaku były zaślepki, no a za zderzakiem była kostka i kabel wyprowadzony pod halogeny, są wszelkie bezpieczniki. Gdyby nie przewidział tego producent, to tego by nie było moim zdaniem, no ale zawsze mogę się mylić. Według mnie to update softu auta. Zastanawiam się jak to inaczej podłączyć, skoro tak się nie da. Może ktoś ma jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym co Ci powiedzieli w serwisie jest trochę prawdy i sensu, ale myślę (tu zaczyna się moja teoria), że gdyby wrzucić konfigurację od bogatszej wersji i WYŁĄCZYĆ funkcje, których nie masz to powinno to zadziałać. Jeśli po porównaniu numerów BSI Twojego i bogatszych wersji okaże się, że są te same to raczej powinien się taki manewr udać. Jest to jednak czysta teoria. Renówka widać skomplikowała sprawę w megankach, scenicach i lagunach III, nie wszystko jest już takie proste, a każde podłączenie auta pod clipa jest odnotowywane. Co gorsze często trzeba się łączyć z bazą on-line, o czym wyżej wspomniałeś.

Spróbuj jeszcze zapytać w innym serwisie, albo kogoś kto ma clipa i robił sceniki III.

 

A inny sposób to własnoręczna instalacja, kable, przekaźnik + podłączenie, żeby przód się włączał dopiero po zapaleniu tylnych przeciwmgielnych i już. Tu może być problem, bo kontrolka na liczniku pewnie idzie po can-ie i trzeba by kombinować coś z licznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do innych ASO w Poznaniu. Tylko w jednym udało mi się porozmawiać z elektrykiem. Stwierdził, że boi się podmieniać soft i kazał mi czekać na rozwiązanie tego innego elektryka z ASO, co próbował mi w piątek aktywować halogeny. Będę szukał VINu o podobnej wersji, a także czekam na to co powie Renault Polska, bo elektryk ma się kontaktować w tej sprawie. Nadal ciężko mi to zrozumieć, że nie można rozbudować wersji auta, a taki podzespół jak halogeny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny problem w moim senicu III 1,5 dci też chce założyc halogeny kupiłem już nawet cała instalacje pod zderzak manetke tyle że za jednym razem chce jeszcze podmienic klime zwykłą na klimatronika zwykły wyświetlacz na ten tft i chciałbym złożyc nawigacje

prosze o podpowiedz czy jest szansa powodzenia jeden ze znajomych wymienił instalacje pod kokpitem założył nagrzewnice panel dołożył jeszcze kilka elementów (tylne szyby elektryczne) i mówi że ruszyło bez podpinania kompa co wy na to???

zakupiłem już cały zestaw instalacje nagrzewnice cała nawigacje z licznikiem tylko nie wiem czy uch i komputer poradzi sobie tzn czy ma tam wgrane programi i trzeba by tylko je aktywowac clipem??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś się dzwoniłem do ASO. Wysłali zdjęcie z zapisu komputera do renault Polska. Mam czekać do środy czy coś drgnie w mojej sprawie. Co do twoich podmian licznika i climatronica to nie umiem podpowiedzieć. Ja na razie mam problem z halogenami. Dam znać co odpowie Renault Polska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytałem w serwisie odnosnie licznika i climatronika i powiedzieli ze bez uch sie nie obejdzie ale znajomy na 100 % stwierdził ze wymienił tylko instalacje podłączył elementy i ruszyło samo (robił to blacharz nie elektonik)nie podłaczał nawet komputera wiec wydaje mi sie ze nie zawsze jest problem z uch mam nadzieje ze u mnie też ruszy bez problemu spróbuje co mi tam

tak w ogóle to mója bryczka jest jeszcze u lakiernika składają ostatecznie też miałem wersje bez halogenów które dokupiłem z instalacją pod zderzak przy zakładaniu mają poszukac kostki i zobaczymy ale robie jak oryginał manetka to tylo 150 zł wiec warto spróbowac

jak bedziesz miał informacje to prosze o nią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co powiedzieli coś w tym serwisie?????????????????

ciekawi mnie ta teoria ze nie mozna aktywowac halogenów skoro instalacja jest u mnie tez kostka była wystarczyło tylko wpiąc nowy kabelek który łaczy halogeny z instalacja silnika

w nastepnym tygodniu jade do elektryka zobacze co powie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś otrzymałem odpowiedź z ASO w Poznaniu. Plik z konfiguracją mojego auta został wysłany w poniedziałek do Renault Polska. Tam "nielegalnie" został przemodyfikowany (dziś przysłano do ASO)i zostałem zaproszony na poniedziałek w celu sprawdzenia czy da się aktywować czy nie. Nielegalny bo Renault France nie udostępnia oficjalnie konfiguracji dla auta Megane/Scenic/Laguna III i Fluence. Jest w Warszawie "ktoś w Renault Polska" i przerabia, różne pliki. Z tego co mi powiedziano to jestem pierwszy w Polsce, który zakłada halogeny do Scenica III i pierwszy raz modyfikują plik do tego auta i pod tą konfigurację. Takie rzeczy są możliwe, wiem bo jestem informatykiem i też robię różne "tricks" bez zgody producenta :) Dam znać w poniedziałek. Mam nadzieję, że się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki prosze przy okazji zapytac jak z zamianą klimy na klimatronik przy okazji wymiana licznika z najzwyklejszego na kolorowy i dołożenie nawigacji i czujników deszczu i zmierzchu

troche tych modyfikacji jest ale warto spróbowac

prosiłbym tez o nr w razie czego do tego kogos z renault

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numeru nie mam i nie będę miał, bo jak wspominałem to mało legalne. Elektryk z ASO wysyła do Renault Polska, tam to przerabiają i odsyłają. Zapytać się zapytam jak to z tymi innymi przeróbkami by było.

 

Dodano: 19 gru 2011 - 23:11

Halogeny aktywowane. Świecą i są widoczne na tablicy licznika :) Jak to wyglądało. Został zmodyfikowany z całego oprogramowania mojego auta, tylko plik z zespołem wyposażenia kabiny (oczywiście na podstawie mojego VINu). Plik został nadpisany. Z elektrykiem w ASO zrobiliśmy test i nawet kiedy CLIP robi auto konfigurację lub ściąga dane z servera Renault France to auto tylko zmienia mi język na francuski (ale to szczegół bo można za pomocę klipa zmienić na polski. Oczywiście zabieg przeróbki pliku był nielegalny, więc zapłaciłem za podłączeniem CILPem do kasy i symboliczne 100 zł "za pliczek", ale już pod stołem.

 

darekf81 pytałem w twojej sprawie:

- halogeny to tak jak ja, trzeba modyfikować plik pod twoje auto

- licznik jak się przełoży to trzeba go aktywować (znów modyfikacja pliku)

- czujniki deszczu i zmierzchu to samo

- co do climatronica to powiedział mi, że Scenic III ma więcej tych czujników pod klimę automatyczną, niż poprzednie wersje sceniców i on sam bałby się podjąć tego. Auto z klima ręczną podobno nie ma montowanych czujników do temperatury.

 

Niestety nowe generacje aut Renault nie pozwalają na modyfikację oprogramowania. Sam za każdym razem patrzyłem w komputer mojego samochodu i widziałem co można i co nie, kiedy elektryk w ASO próbował aktywowac halogeny. Po zmianie pliku pojawiła się opcja halogenów.

 

Niestety elektryk powiedział, że te precedery nie są legalno - oficjalne, dlatego jeśli ktoś chciałby zabawy z tymi przeróbkami to mogę podać namiar na ASO w Poznaniu, które ma tego elektryka co się bawi takimi modyfikacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tylko tyle. To jest patologia, żeby do nowego auta trzeba było dawać komuś w łapę, jak chce się zamontować halogeny. No szok. Tym bardziej, że jak ktoś byłby teraz upierdliwy, to tracisz gwarancję na komputer w razie W...

Pzdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!