Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaślepka/zatyczka w progu


.Pawel

Rekomendowane odpowiedzi

Mój dylemat jest następujący. Brakuje w mojej Megi u dołu w progu takiej plastikowej/gumowej zaślepki (długości około 6x2cm), mam ją, ale się nie trzyma i wypada, więc jeździ w schowku. Nie wiem na ile jest ona istotna, ale idzie zima i wydaje mi się, że wlatująca w próg słona woda to nic fajnego. Macie jakieś porady, co z tym zrobić? Czymś przykleić, zatkać, olać?

 

Chodzi o takie coś:

img4407gx.jpg

img4406g.jpg

Edytowane przez .Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jeden element tej uszczelki, do tego jest jeszcze taka ramka gumowa, którą wkłada się w próg, w tym na zdjęciu się tylko usztywnia.

Ja to specjalnie wywaliłem, bo do progu dostawała się woda i chlupotała, więc to tez nie jest dobre dla blachy.

 

Wodę wylałem, później zaślepiłem otwór, a przez czujnik zamknięcia drzwi wlałem olej. Po jakimś czasie go wylałem, bo znowu dostała się woda i znów chlupało :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wodę wylałem, później zaślepiłem otwór, a przez czujnik zamknięcia drzwi wlałem olej. Po jakimś czasie go wylałem, bo znowu dostała się woda i znów chlupało

A skąd się tam moze dostawać woda i dlaczego tam pozostaje, przeciez są tam kanały spływowe. Mnie ta zaślepka wypadła i zanim się zorientowałem trochę mi błota do progu nawrzucało i wdała się korozja. Wyczyściłem to i teraz mam to zaślepione, ale będę musiał tam zajrzeć, czy faktycznie się tam woda nie zbiera - na razie nic tam nie chlupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem, skąd się wzięła tam woda. Tak czy siak, jak nie ma tam zaslepki to wszystko wypływa na bieżąco i nic nie chlupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sceniolu starszym, ubiegłej zimy też to przypadkowo wydłubałem, z przymarzniętym śniegiem w nadkolu.

Zaślepkę taką można zakupić w ASO.

Jeśli dobrze ją na fakturze odszukałem, to jej numer to: 7703074272, a koszt 1,35+ VAT

faktura z dnia 26.01.2011

Obecnie w Sceniolu starszym, po naprawach blacharskich, mam jeszcze plastikowe nadkola tylne założone i ta zaślepka jest niewidoczna, a woda ścieka po plastiku .

http://moto.allegro.pl/renault-scenic-i-97-03-tylne-nowe-lewe-prawe-i1930459852.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopałem temat i mam pytanko. To co widze to zaślepka z progu. Taka sama jak u mnie. W zeszłym roku moja się zmęczyła i wsadziłem coś innego. Na razie siedzi.

Mam pytanie co do zaślepek spod auta, z okolic tuż pod nogami kierowcy i pasażera z przodu. Są tam po dwie większe z każdej strony plus jedna mniejsza. Może w scenikach i megankach jest podobnie. Wiecie jaki to numer fabryczny? Zauważyłem, że jedna mi wyleciała a na tych co jest nic nie widze. Mogę zaślepić czymś innym, ale może znajdę oryginał. Jak wejde na kanał to ewentualnie pstrykne zdjęcie i będziecie wiedzieli o co mi dokładnie chodzi.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) czy tak trudno przeczytać post powyżej Twojego?

Masz wszystko co potrzebujesz.

Są tam po dwie większe z każdej strony plus jedna mniejsza.

One są identyczne, takie same w Megankach i Scenikach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo, nie zrozumieliśmy się. To moja wina bo zapytanie umieściłem w temacie dotyczącym zaślepki progu. Mnie chodzi o zaślepkę pod spodem auta, ale nie z progów. Jak spojrzeć to wypada dokładnie pod nogami pasażera albo kierowcy(zależnie od strony) Jest owalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kształtem pasuje do 1 albo 12. Dwójka to raczej odpada.

 

Z lewej strony: zewnętrzna od progu ma około 5 cm średnicy a wewnętrzna 4 cm,

Z prawej strony: zewnętrzna od progu ma około 5 cm średnicy a wewnętrzna właśnie zaginęła.

Wewnętrzna 4 cm ma po środku dziurke, pewnie do odpływu wody. Zewnętrzna 5 cm takiej dziurki nie posiada.

Między 4 cm i 5 cm była jeszcze jakaś duża ale to zaślepiłem we własnym zakresie(dorobiłem kawał aluminiowej blachy, silikon i śrubki).

post-37973-0-34422300-1366565457_thumb.jpg

post-37973-0-68578600-1366565276_thumb.jpg

W kolejności: pierwsze zdjęcie z lewej, drugie z prawej. Nie wiem co było w miejscu dorobionej zaślepki, ale jest solidnie. Czy w środkowej ma być dziurka czy nie? Jak ma być to zrobie. :)

Co macie w miejscu środkowej? Coś większego niż 5 cm? Nie będę zmieniał tego co jest ale pytam z ciekawości.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dzięki Przemo. To już coś.

 

Dodano: 02 paź 2013 - 00:24

Odkopie temacik. Zaślepka której poszukiwał Pawel składa się z ramki i gumki uwiecznionej na zdjęciu. Znalazłem na złomie ramkę(moje niestety uległy rozkładowi i został tylko środek). To co znalazłem na złomie pochodzi ze starszej wersji meganki i oryginalnie nie posiada środka czyli tego ze zdjęcia Pawla. Pomyślałem, że wsadze moje środki do nowych ramek. Na to pójdzie troche baranka, pewnie odrobina lakieru.

A skąd się tam moze dostawać woda i dlaczego tam pozostaje, przeciez są tam kanały spływowe.

Właśnie, w którym miejscu są dokładnie owe kanały spływowe? Wiem, ze przez kanał od centrala wszystko leci w dół a co dalej?

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

nr 29 czy to zaślepka na mocowanie amortyzatora, które się łaczy z rozpórką jeśli tak to mógłbym prosić o nr katalogowy oraz czy posiada ktoś takie ?

 

 

znalazłem takie jesli ktoś chce to nr ori to 7700417217 po 104zł w serwisie...

Edytowane przez SQuter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!