Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

właśnie wczoraj urwał mi sie tylny prawy amorek. standardowo pękł na tłoku tuz przed uchwytem mocującym górny punkt.

Miałem dylemat wybrać gazowe NK czy KYB, poczytałem na forum i wybór padł na KYB (Just a gas) nie wiem dobre czy nie zawsze kupowałem exel-g i super cena 122pln za szt /tył a w innych sklepach chcieli mnie zedrzeć na 203 pln z kyb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po wnikliwej lekturze tego postu oraz kilkunastu innych dziś zabrałem się za wymianę tylnych amorków w mojej Megi. Spotkała mnie podobna do opisanej tu sytuacja z pękniętym amortyzatorem :-x Sprawa jak widać czysto podręcznikowa dla tego modelu :(

I o ile udało mi się wymienić jeden nieuszkodzony o tyle pęknięty pozostał na swoim miejscu.

Zabawę rozpocząłem od uszkodzonego. Niestety po tym, jak górne mocowanie puściło mój zapał ostygł. Dół ani drgnął. Posprzątałem i zająłem się stroną drugą. Tutaj obyło się bez przeszkód, zarówno dół jak i góra odkręciła się dobrowolnie.

Chciałbym tutaj wspomnieć, że prace odbywały się pod chmurką, przed domem. Bez najazdów, podjazdów, specjalnych kluczy. Spośród tej wyliczanki zabrakło jedynie odpowiedniego klucza. Dół mocowania z prawej tylnej strony to ciężki orzech do zgryzienia. Kluczem trzeba ciągnąć od dołu do góry.

Niestety poległem. Poszukam kogoś z warsztatem i kluczem do poluzowania tej jednej, jedynej "śrubki" :-P Można by rzec: 50 (pro) Cent sukcesu :)

P.S. Zakładam Recordy ze względu na cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś niedziela więc odpada poszukiwanie mechanika. Jutro po pracy zajadę na chwilę do pobliskiego warsztatu i poproszę o pomoc. W końcu to tylko jedna śruba.

Gdyby odkręciła się ta od strony złamanego teleskopu to było by lżej na sercu a tak...

Jednak po tych wszystkich dramatycznych chwilach spędzonych przy rozkręcaniu i skręcaniu tej Renówki przynajmniej wiem, że ten samochód jest tak prosty do naprawy jak przysłowiowa budowa cepa. Niestety już do obsługi cepa jest wymagana tężyzna fizyczna. Do naprawy Megane też... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Tym razem same dobre nowiny. Śrubę poluzował mechanik (podnośnik+klucz z przedłużką=sukces), więc resztą zająłem się sam. Wymiana ok.10 min. To się nazywa express. Robak dzięki za podpowiedź. Niestety nie mam obecnie luźnego płynu. Co do klucza? Zakupiłem nasadkę 1/2 cala na 21, z czego dolne mocowanie na 6-o kąt a górne na 12-tke. Korzystałem z klucza do kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich! Proszę Was o radę-poszukuję do meganki II ph1 1.9dci kombi 03 amortyzatorów przód. Przeglądając oferty w necie i najbliższych sklepach spotkałem się z opisem modelu autka jedynie do 2003 roku. Jeśli możecie to odpiszcie czy do megi II ph1 pasują amorki z megi I ph2.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki Lewy!! :) Mam jeszcze pytanko kupić gazowe czy olejowe. Czytałem na forum że na gazówkach bardzo trzęsie a w mojej okolicy przeważają dziurkowate szlaki utwardzone. Czy nie ma znaczenia jaki amorek tylko określa ich wytrzymałość. Co wybrać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam! Mam pytanie odnośnie amortyzatorów tylnych, przypuszczam, że najlepszym rozwiązaniem byłyby Kayaba gazowe (ale są drogie), moje pytanie jest takie czy amorki GH gazowe mogą stanowić dla drogich Kayaba alternatywę, czy szkoda pieniędzy. Napiszcie jeśli mieliście okazję jeździć na GH albo słyszeliście opinie na ich temat

 

Przeniosłem do istniejącego tematu.

Skorzystaj również z opcji :mrgreen: gdyż temat amortyzatorów był poruszany nie jeden raz - - lepper_pl

np. http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=5090&...ht=amortyzatory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, aby nie zakładać kolejnego tematu to podłączę się do tego.

Siadł mi lewy tylny amortyzator, czeka mnie wymiana, a jak już wymieniać, to wymieniać obydwa (te które obecnie mam na tyle są gazowe).

Mam mały dylemat, bo nie wiem jakie amortyzatory zakupić, dopytywałem w sklepie o ceny i przedstawia się to tak:

 

Kayaba (olejowe) - ok. 125 zł (szt.),

MONROE (gazowe) - ok. 250 zł (szt.),

 

Chciałem kupić gazowe, bo czytając różne opinie na forum wychodzi na to, że są lepsze, ale ze względu na to, że są one dwa razy droższe niż olejowe, to myślałem o zakupie tych drugich.

 

Jednak przeglądając dziś allegro natknąłem się na aukcję, na której są amorki Kayaba (gazowe) w cenie (121,00).

 

Podaję link do aukcji: http://moto.allegro.pl/item425334435_amort...aba_gazowe.html

 

Chciałbym poznać wasze opinie na temat tych amortyzatorów, bo jak na gazowe amorki, to wydaje mi się, że są w przystępnej cenie, więc... Kayaba olejowe, czy gazowe z powyższej aukcji? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej qpie mam Kayaba gazowe do coupe, jestem bardzo zadowolony bo są "odpowiednio" twarde (bardziej niż seria). Ale do htb jest inny model Kayaba. U mojej siostry w htb 1.6 wsadzone są Recordy gazowe (na próbę) i też całkiem nieźle się spisują. Jestem z nich zadowolony, dobrze tłumią i nie stukają, nie dobijają itp. Bilsteiny miałem w clio i tam był z nimi problem bo źle pracują pod kątem i stukają przez to. Monroe nie znam.

 

Wziąłbym Kayaba na twoim miejscu. Jak chcesz twardziej to możesz spróbować z amorkami od coupe (powinny pasować ale głowy nie dam - masz inną belkę niż ja)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!