Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem


chico

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Moje pytanie dotyczy scenica 2 , mam problem z odpalaniem samochodu kiedy jest zimny , muszę wtedy lekko dodać gazu , przy czym jak jest ciepły odpala na dotyk . Przeczyszczona została przepustnica , oraz został podłączony do komputera na którym wystąpiły dwa błędy - df083 - df 109. Ważną informacją jest również fakt że w okresie letnim odpala bez problemu , natomiast zimą zaczynają się kłopoty. Samochód przeszedł niedawno przegląd i wykryto usterek a spaliny były w normie . Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,świece i cewki sprawdzone ,czujnik wałka jeszcze nie przeczyszczony ale znajomy mechanik ma obawy o sondę lambde odczytane zostały błędy i wykasowane i powiedział że jak sytuacja z nieodpaleniem się powtórzy to ponownie odczytać błędy i jak się powtórzą te same kody czyli lambda do wymiany, co robić.Jak ma ktoś jakieś porady to chętnie skorzystam.A i zapomniałem teraz trochę więcej pali w mieście koło 10 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Akumulator zachowuje się dobrze kręci normalnie jest w miarę nowy.

 

Dodano: 03 gru 2011 - 12:05

teraz dodatkowo wzrosło spalanie , pali koło 11,6 litra na setke .Popytałem i podobno sonda lambda do wymiany ,czy to pewna informacja

 

Dodano: 03 gru 2011 - 12:08

Przepustnica została przeczyszczona teraz pali normalnie tylko wiecej pali .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

na czymś takim się nie sprawdza mocy rozruchowej. widać tam jeno napięcie na akumulatorze pod obciążeniem.

do "wyciągnięcia" prądu rozruchowego trzeba by mieć taki amperomierz do 1 kA, oczywiście szeregowo włączony w obwód rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do "wyciągnięcia" prądu rozruchowego trzeba by mieć taki amperomierz do 1 kA, oczywiście szeregowo włączony w obwód rozruchu.

A o cęgach Dietza kolega słyszał? Nie potrzeba nic podłączać tylko zakłada się je na przewód i odczytuje wartość prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto dzisiaj stosuje amperomierze o takich wartościach pomiaru :) . Do pomiaru natężenia prądu o dużych wartościach stosuje się boczniki amperomierzy. Zasada ich działania polega na pomiarze spadku napięcia na specjalnym przewodniku wpiętym w obwód wysokoprądowy.

Cęgi Dietza są idealne do pomiaru prądu przemiennego, przy stałym nie działają. Wymyślono taki przyrząd do prądu stałego ale wykorzystuje inną zasadę pomiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cęgi Dietza są idealne do pomiaru prądu przemiennego, przy stałym nie działają.

I tutaj kolega się myli. Proponuję poszukać dokładniej bo są i nawet mam w pracy cęgi które mogą mierzyć natężenie prądu do 1500A DC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koleś ze sklepu motoryzacyjnego sprawdził mi akumulator jakimś kosmicznym urządzeniem. Stwierdził, że akumulator jest dobry.

Ja stawiam na nieszczelną ręczną gruszkę do paliwa, tą gumową. Zamówiłem już nową, ale nie wiem czy brać sie samemu za jej wymianę, bo przewody przy niej są bardzo sztywne i kiepskie jest do nich dojście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o cęgach Dietza kolega słyszał? Nie potrzeba nic podłączać tylko zakłada się je na przewód i odczytuje wartość prądu.
oj oj - kolega słyszał, ale sedno sprawy - tamten przyrząd, który wskazałeś nie posłuży do zbadania prądu :)

 

Kto dzisiaj stosuje amperomierze o takich wartościach pomiaru
choćby w lokomotywach są :)

 

Ja stawiam na nieszczelną ręczną gruszkę do paliwa, tą gumową. Zamówiłem już nową
pewnie sama gruszka nie jest nieszczelna, tylko zaworki zwrotne nie trzymają. można było taki jeden zaworek pomiędzy filtr a pompę założyć i ten sam efekt miałbyś, pewnie 3x taniej. Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choćby w lokomotywach są :)

Chyba sobie jaja robisz :) Wyobrażasz sobie kabel o grubości 3 cm doprowadzony do kabiny by pokazać jaki prąd pobierają silniki trakcyjne. I to pod napięciem 3kv?.

Pisząc "Kto dzisiaj stosuje amperomierze o takich wartościach pomiaru" miałem na myśli amperomierze wpięte szeregowo w obwód prądowy.

Tak się składa, że wykonuję zawód maszynisty i wiem jak jest rozwiązany pomiar natężenia prądu na wszelakiej maści lokomotywach i elektrowozach. Wszędzie są zastosowane boczniki amperomierzy. Do kabiny dochodą cienkie kabelki i zasilają de facto woltomierze pełniące rolę amperomierzy :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!