Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1.6 wolno rozpedza się


airbites

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od kilku dni mam Megane II ph2. i nie wiem czy to problem z autem ale mam wrażenie ze wolno rozpędza się aż tiry mnie wyprzedzają bez problemu. bo jeździłem innym autem ale słabszym silnikiem i chętnie kręcił na wysokie obroty...

 

A druga czy to normalnie ze jak puszcze sprzęgło( nie do końca) bez dodawania gazu auto z trudnością rusza ale szarpie ze zaraz mial zgasnąć bo z innymi autami jedzie płynnie jak puszczam sprzęgło bez dodawania gazu. Co może być zużyte?

 

a trzecia sprawa na biegu jałowym kontrolki czy wyświetlacz czasami lekko mruga a jak włączę światła wnętrze do czytania to widać ze mruga światło, a jak dodam trochę gazu to przestają mrugać.

 

Dodano: 21 lis 2011 - 18:41

Nikt nie wie czemu wolno rozpędza się?

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Byłem u mechanika, i twierdził ze sprzegło bierze na koncu puszczania sprzęgla. i taki efekt ze słabo rozpedza się auto. Czy to prawda? I chciałbym dowiedzieć czy lepiej kupić regenerowany sprzęgło czy nowe? I gdzie w poznaniu lepiej oddać do wymiany sprzęgła?

I czy sprzęgło od Megane III pasuje do Megane II? bo wiem ze od megane I nie pasuje do megane II?

 

Dodano: 05 lut 2012 - 23:44

Przeglądałem w tym dziale usterki dotyczące silnika 1.6. I mam pytanie takie:

1. Gdzie jest zawór EGR w tym silniku?

2. W przypadku uszkodzenia mapsensora(jeszcze nie jest sprawdzone), można zamontować czujnik od innego samochodu np. od Fiata?

3. Czy to normalnie, że przy włączonym ogrzewaniu i dmuchawy(na samym dmuchawy bez ogrzewania nie sprawdziłem) czuć nieprzyjemne różne zapachy typu spaliny czy paliwa podczas jazdy?

4. Dziś wyjeżdżając od dziewczyny z drogi bocznej na ulicy wjechałem w dziurę (przy ok. 20-30 km/h) i silnik zgasł. Odpalił za drugim razem i dobrze że na drodze nikt nie jechał. Jaka przyczyna, że zgasł silnik po wjechaniu w dziurę na drodze?

5. Nie wiem czy napisałem wcześniej, ale u mnie np. przy cofaniu niezależnie czy na pół sprzęgle czy dodam gazu trochę to światła tylne lekko przygasają czyli świecą słabiej i przód tez ale mniej. Jak auto stoi to świecą mocniej i widać jak światła delikatnie mruga.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9

 

0cool

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1) nie ma

Ad2) Jeżeli ma takie same parametry elektryczne i połączysz go szczelnie z kolektorem

Ad3) Nie, sprawdź czy gdzieś nie ma nieszczelności na układzie wydechowym, szczególnie przy samym silniku.

Ad4) :)

Ad5) To może być wszystko, od padającego regulatora napięcia po zaśniedziałe wtyczki

 

Przypominam, że powyższe pytania mają się nijak do tematu wątku, a potem jest płacz, że nie można nic znaleźć na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis kontrolowałem pedał gazu i zauważyłem jak wcisnę do momentu oporu(w połowy gazu) i po przekroczeniu takiej opory czyli głębiej deptany to auto od razu szybciej reaguje auto a przed oporem mułowaty bardziej niż fiat 126.

I pytanie czy to jest prawidłowe reakcje gazu?

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy śmierdzi spalinami kiedy auto stoi to sprawdź świece.

W aucie kolegi były luźne :)

Silnikiem trzepało, nie miał mocy i śmierdzało w środku.

Po wstawieniu nowych jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece zapłonowe założyłem nowe tylko 1 i 3 otwór takie dziwne bo jeszcze mogę kręcić a opr takie słabe niż w 2 czy 4 świecy. tylko nie robiłem na silę bo balem ze urwie świece a otwory na świece 2 i 4 były ok. Dodam że nie mam klucza dynamometrycznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mapsensor luźno siedzi w kolektorze

Powinien być zamontowany sztywno, nie może "łapać" lewego powierza. W sersisówkach jest zalecenie, że po zdjęciu czujnika z kolektora należy zamontować go z nową uszczelką. Uprzedzam pytanie nie wiem gdzie można kupić uszczelkę, szukałem w Dialogysie, ale ta część nie występuje osobno, ja wydłubałem na szrocie z bezpańskiego kolektora, razem z czujnikiem i jest lepiej :).

 

Dodano: 08 lut 2012 - 19:01

Acha, świece zawsze zakręcam do oporu, i potem jeszcze 1/4 obrotu. Najtrudniej to mi wytłumaczyć to "do oporu" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!