Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Moja Instalacja LPG - TECH


adbaca

Rekomendowane odpowiedzi

Po 5 miesiącach użytkowania (04.10.2011) Megany postanowiłem założyć gaz. Opinii było wiele polecenia instalacji też co nie miara.

Ogólnie dużo osób polecało BRC Sequent 24 - cena około 2,5tys, BRC & PD - cena około 3,2tyś. W moim wypadku po rozmowie

z osobami które maja instalacje STAG stwierdziałem że po co wydawać 1tyś wiecej skoro nie odczuje tego jako zwykły śmiertelnik.

Pojechałem do gazownika o ten zaproponował mi komputer tech 504, wtryskiwacz REG, reduktor SHARK, butla Bormech w koło 59litrów, dyszki 1.9.

I tak się to wszystko zaczęło, zaprowadziłem samochód wieczorem na następny dzień auto miało być gotowe.

Przyjeżdżam po południu auto nie gotowe okazuje się ze założył butle 55 litrów niby nic ale zmarnowane miejsce w kole pomimo tego że

umówiona była 59l. Poskładał do kupy wszystko następnego dnia ale podczas kalibracji auto bardzo źle przechodziło auto kalibracje,

podczas przełączania szarpało silnikiem męczyło się itp ale jak to gazownik wiedział co przestawić co powiedzieć laikowi wtedy żeby

wydawało mi się ze jest ok. Pojechałem zatankować gaz do samochodu nagle człowiek który tankował że ulatnia się gaz pod autem podczas tankowania, okazało się że źle była zakręcona baryłka na przewodzie miedzianym doprowadzającym tankowany gaz do zbiornika. Pojeździłem trochę w samochodzie śmierdziało gazem, niektórzy mówią że tak ma być no ale skoro zapłaciłem za to 2,3tys to raczej mnie nie obchodzi to że gdzieś u kogoś śmierdzi u mnie ma nie śmierdzieć. Pojechałem do niego okazało się że pękła listwa taki pindolek co się wkręca dyszki(połowa gazu podczas jazy leciała w kosmos) wymienił listwę tu już na Valteka (takiego czerwonego na stronie TECHA jest w komplecie)Gazu już nie było czuć praktycznie nic w samochodzie ale pod maska dalej był wyczuwalny - okazało się że słabo dokręcona rurka przy reduktorze, auto dalej nie mogło przejść kalibracji prawidłowo. Okazało się że pomylił przewody na kolejności wtrysków (znalazł to bez problemu żadnego doskonale wiedział gdzie szukać) Od tego momentu auto przechodzi auto kalibracje bez problemu. Kiedyś zauważyłem jak otworzyłem klapę że rurka ciśnieniowa jest niezałożona, taka gumowa miedzy silnikiem a akumulatorem jest taki duży trójnik gumowy (widocznie nie zauważył jak i inne życzy.

Wreszcie po usunięciu wszystkich bubli które zrobił można było śmigać autem na gaz-ie. Auto na początku paliło 11litrów wtedy benzyna to była porażka w porównaniu do gazu auto latało jak zwariowane no ale to troszkę za dużo. Po następnej regulacji jazda 80-90 trasa auto paliło 8,6 gazu jak deptałem to 10,5 wiec tragedii nie ma.

Ale pojawił się następny problem butla 55 litrów 80% z niej to 44 a nie jak u mnie max ile wchodziło to 38litrów okazało się że "przód" butli było 4cm niżej niż przód i mam przyczynę odrazu gazownik skapnął się sam o tym jak zacząłem mu jęczeć.

W załączniku scriny z programu .

Moim zdaniem nie wiem czy jakaś inna instalacja mimo wszystko by sobie radziła jak TECH jeśli jest tyle bubli. Obecnie cały czas jest regulacja.

post-32360-0-06503700-1321899230_thumb.jpg

post-32360-0-28711700-1321899241_thumb.jpg

post-32360-0-45427200-1321899251_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupa błędów gazownika.

Niestety nie ogarniam Techa, ale kalibracja była robiona chyba tylko na postoju.

Jakoś nie jestem za BRC, ale w tym przypadku przy 200 zł różnicy, to była to wątpliwa oszczędność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tragedia... 2300 zł za instalację z Valtekami czerwonymi....Podaj namiary na tego gazownika. Możesz ostrzec innych przed tym druciarzem. Trzeba było dołożyć 200 zł i założyć BRC SQ24 z nieśmiertelnymi wtryskami albo pełnego Staga na wtryskach Hana, a tak masz Valteki i okrojonego Staga pod nazwą Tech. Oszczędzać po założeniu instalacji a nie przed...

Edytowane przez sylwekdm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niezły fachman skoro rozwalił regi wkręcając dysze, nawet mi się to nie udało :) Swoją drogą wymienił Ci całkiem dobrą listwę na sporo gorszą.

I te niedokręcone przewody, to normalnie dla prokuratora się nadaje, chociaż to nic nowego u naszych fachofców (to samo miałem).

 

Też techa nie ogarniam ale coś widać, że strojenie z tzw. dupy. W ogóle było jakieś strojenie w trasie ?

 

Jakoś nie jestem za BRC, ale w tym przypadku przy 200 zł różnicy, to była to wątpliwa oszczędność.

Obawiam się, ze przy tym fachofcu niezależnie co by założyć to efekt był by podobny, znaczy problemy.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś czas temu spotkałem człowieka który zakładał instalacje LPG pod Częstochową w bardzo znanym miejscu i obleganym, tam z kolei tak założyli reduktor z płyn chłodzący zleciał i to nie raz bo kilka razy więc nie wiem już co myśleć o tych pseudo fachowcach ale jak widać na moim przykładzie jeśli ktoś przeczyta to co napisałem dużo się dowie o tym na co zwrócić uwagę podczas zakładania instalacji.

Druga sprawa żeby to wszystko wiedział co wiem teraz by było znaczniej lepiej a tak czas pokaże co i jak.

Kolektor raczej nie był ściągany, fotki zrobię przy okazji

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie kazał bym to gazmenowi zdemontować. Tech nie jest gorszą wersją staga, wręcz przeciwnie możliwości ma podobne do softu 8 w stagu, którego jeszcze w wersji finalnej nie było, a sam algorytm wydaje się lepiej wyliczać ustawienia niż stag. Valtek nie daje rady z tym silnikiem (zastanawiam się czy istnieje taki silnik z którym daje radę), o czym świadczy już komunikat o otwartych wtryskach, wystrojony jest w miejscu więc kiedyś odczujesz skutki ubogiej mieszanki (popatrz w którą stronę przeginają się słupki (na "-")). Valteki out, załóż hanki, popraw nawierty (właściwie niech gazmen to robi) i heja w trasę ustawić go.

Apropo BRC wtryski faktycznie znoszą bez zająknięcia nasz zasyfiony gaz, ale w życiu nie widziałem BRC zamontowanego zgodnie ze sztuką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego :)

 

LPG-Forum

 

Na tym forum rozmawiasz bezpośrednio z producentem i gwarantuje Ci że jak założył tam posta to Twój problem zostanie rozwiązany :)

 

Pozdrawiam

 

/0cool: poprawione linkowanie.

Edytowane przez 0cool
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro jadę do gazownika żeby wypoziomował zbiornik i zastanawiam sie nad błędami które wyskoczyły wtedy.

Pełne otwarcie wtryskiwacza gazowego - tzn że są zbyt małe dysze??

za niskie ciśnienie gazu przed włączeniem elektrozaworu - z tego co doczytałem to poludzku nieszczelna instalacja, wydaje mi się że to wina listwy

obroty zanikły przy włączonej stacyjce - z dokumentacji tech wynika że pomylone są kabelki

Proszę o wypowiedz na to co wyżej napisałem.

 

Mapy się kiedyś pokrywały, suwak wtedy był na końcu zielonego obszaru Megana paliła 11litrów i chodziła lepiej niż na benzynie :]

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełne otwarcie wtryskiwacza gazowego - tzn że są zbyt małe dysze??

za niskie ciśnienie gazu przed włączeniem elektrozaworu - z tego co doczytałem to poludzku nieszczelna instalacja, wydaje mi się że to wina listwy

obroty zanikły przy włączonej stacyjce - z dokumentacji tech wynika że pomylone są kabelki

Proszę o wypowiedz na to co wyżej napisałem.

1. Dysze mogą być zbyt małe

2. Instalacja może być nieszczelna

3. Napięcie stacyjki, może być podłączone w złym miejscu

 

Jeżeli po wizycie u instalatora jakieś problemy zostaną, proszę napisać [email protected] to pomożemy je rozwiązać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie dysz powiedział że auto będzie więcej paliło koło 11-12 jeśli będą zwiększone, dlatego lepiej zostawić te co są. Auto mi pali około 8l w trasie przy jeździe 80-90 wiec sie nie mądruje bo sie nie znam. Bardziej mnie martwią pozostałe dwa błędy. W wypowiedzi LPG TECH sporo jest "może" :} ale jak to z gazem może będzie dobrze może nie :) Dziękuje za zainteresowanie moim tematem, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto zakłada wtryskiwacze z dyszami, ja wiem, że cena gra rolę, ale lepij raz, a porządnie. O tym spalaniu, co to ma do dysz! To kwestia regulacji. Ciekaw jestem jak z takim spalaniem szybko wykończysz silnik, a potem będzie, że gaz zniszczył silnik, a bezpoßrednio Twój gazownik. Może i "może" jest wiele w wypowiedzi Techa, ale musisz się pogodzić, że chłopaki mają ogromną wiedzę i podają Ci wiele możliwości na dany temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się tak wydaje z tymi dyszami że to bardziej od regulacji zależy. Teoretycznie błędy zostały usunięte zobaczymy co dalej będzie jak auto się będzie zachowywało.

To kwestia regulacji. Ciekaw jestem jak z takim spalaniem szybko wykończysz silnik

Nie mam odniesienie dlatego pytam - ile Marek pali Twoje auto, przykładowo tak jadąc 80-90jak ja jestem zmuszony jeździć??

Apropo LPG TECH rozumiem i szanuje wypowiedz.

Niedługo wrzucę scriny z programu jak się zachowuje auto. pozdrawiam

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko porównywać nasze silniki, mój podobno słynie z paliwożerności, aczkolwiek pali mniej niż 1,6 w meganie cc :). Jadąć 90km/h na 6 to spalanie z kompa będzie wynosiło koło 5-6 l. Nie masz w profilu uzupełnione skąd jesteś, może ktoś z forum lpg bardziej ogarnięty niż gazownik ci pomoże. Jeżeli chcesz mieć spokój musiałbyś doinwestować z 400 na wtryskiwacze, chociaż na regach właśnie tamta 1,6 lata, a nawierty robił chyba niewidomy.

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!