Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Obecnie ciężko pali na zimnym


golddg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem szczęśliwym (raczej nieszczęśliwym) posiadaczem megane II 1.5 dCi 2004r. Chciałbym opisać moją historię z tym autem i aktualnych problemach oraz moich pomysłach które już się wyczerpały czytając inne tematy o odpalaniu. Autko super jeździło aż do 130tyś km i wyskoczylł komunikat o wtryskach. Pojawiał się tak przez miesiąć więc pojechałem do serwisu żeby podpieli do clipa i zobaczyli co jest. Okazało się że wtryski leją. Zdecydowałem się na regenerację wtrysków, po regenracji i zamontowaniu ich pojechałem wymienić filtr paliwa i cała przygoda zaczęła się od jego wymiany. Na drugi dzień auto stanęło na drodze i za żadne skarby nie chciało odpalić, przewody paliwowe były puste, grucha nic nie pompowała, również pusta. Sholowałem do warsztatu gdzie powiedzieli że to filtr się rozszczelnił bo jakiś wadliwy i założyli inny. Wszystko działało z tym że czy zimny czy ciepły silnik odpalał za 1 razem ale bardzo długo kręcił rozrusznik, stwierdziłem, że spoko odpala za 1 to nie ma problemu. Po 2 mesiącach zaczął odpalać za 2-3 razem aż podczas jazy zgasł silnik i znów nie chciał odpalić (przewody paliwowe puste były). Na hol i do warsztatu, tam zaciągneli paliwo i powiedzieli, że jakiś syf musiał dostać się w przewody i się zapchały. Na 2 dzień auto znów podczas jazdy stanęło, znowu na hol i spowrotem do mechanika, stwierdzili że to problem zaworka zwrotnego w gruszce i zamontowali za gruszką zaworek zrotny i powiedzieli, że teraz powinno być ok. Na zajutrz sytuacja znowu ta sama, znowu hol, znowu ta gęba mechanika. Okazało się, że od pompy paliwa idą duże boble powietrza, które gromadzą się przed gruszką i w pewnym momencie tyle ich jest, że przepychają zaworek zwrotny i cofają całe paliwo, po czym silnik gaśnie. Mechanik wpadł na pomysł żeby rozgraniczyć przedowy paliwowe które spotykają się w filtrze ponieważ z przewodów które cofają paliwo do baku lecą te bąbelki powietrza i przez to że się łączą w filtrze z przewodami które doprowadzają paliwo, zapowietrzają je. Teraz zrobił tak że przedów paliwowy doprowadzający paliwo idzie do filtra z filtra do pompy, a przedowy które odprowadzają nie lecą już z pompy do filtra tylko są połączone i bezpośrednio do baku leci, tam gdzieś jeszcze założył drugi zaworek zwrotny za pompą. Wszystko jest teraz spoko na ciepłym silniku autko odpala na dotyk, nie ma ani grama bombelków w przewodach, z tym że jeżeli silnik jest zimny odpala za 2-4 razem. Dodam jeszcze, że akumulator jest nowy, świece żarowe sprawdzone grzeją wszystkie oraz nowy jest przekźnik świec żarowych. Proszę o pomoc co może być przyczyną, że na zimnym ciężko go odpalić.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy, że wtryski lały? Lały do cylindrów czy przepuszczały przelewem? Jak sprawy wygląda obecnie? Robiłeś próbę przelewową?

Skoro zapowietrzał się układ paliwowy to może teraz też zapowietrza się ale jedynie na odcinku filtr paliwa-pompa wtryskowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

wszystkie wtryski zostały zregenerwoane, a dwa z nich przepuszczały za dużo paliwa, także to napewno nie są wtryski, na odcinku filtr paliwa-pompa wtryskowa nie zapowietrzał się, tylko na odcinku pompa-filtr paliwa (przewodami odprowadzającymi nadmiar paliwa) a potem do gruszki leciały, dlatego z teraz te przewody zostały rozgraniczone i już paliwo się nie cofa.

Sprawdź co w regulaminie w temacie cytatów napisano

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kilka wskazówek:

1. sprawdź czy wężyki przelewowe (czarne przy wtryskiwaczach) są szczelne. Zdejmij końcówkę przelewu przy pompie, zatkaj otwór przy pompie, z przelewu puść do jakiegoś pojemnika. Obserwuj czy z pompy idą pęcherze powietrza. Jeżeli tylko paliwo to znaczy że musisz wymienić wężyk przelewowy.

2. jeżeli gruszka jest kopnięta to albo ją wymień, albo załóż dwa zaworki zwrotne - jednej przed, a drugi za gruszką bo inaczej i tak ona nie działa. Jeżeli już to zrobisz to w takiej konfiguracji jaką masz (a więc wąż z filtra podpięty do pompy, a z pompy do zbiornika paliwa) to gruszka podczas pompowania powinna robić się twarda (bo paliwo idzie tylko przez pompę). Mimo to ciśnienie jakie ona wytworzy spowoduje, że z pompy na przelewie będzie delikatnie kapać paliwo (przynajmniej u mnie tak jest). Dzięki temu możesz sprawdzić czy nie masz zapowietrzonej pompy, a ona sama niestety się nie odpowietrzy. Nie wiem czy to pomoże w rozruchu ale na pewno nie zaszkodzi.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. sprawdź czy wężyki przelewowe (czarne przy wtryskiwaczach) są szczelne. Zdejmij końcówkę przelewu przy pompie, zatkaj otwór przy pompie, z przelewu puść do jakiegoś pojemnika. Obserwuj czy z pompy idą pęcherze powietrza. Jeżeli tylko paliwo to znaczy że musisz wymienić wężyk przelewowy.

 

Z pompy na odprowadzeniu nadmiaru paliwa idą bąble powietrza, dlatego ten przewód został podpięty do baku z wyłączeniem filtra żeby tam się nie przenosił te bąble powietrza tylko do baku

 

jeżeli gruszka jest kopnięta to albo ją wymień, albo załóż dwa zaworki zwrotne - jednej przed, a drugi za gruszką bo inaczej i tak ona nie działa.

 

Przed gruszką (jak idzie wężyk doprowadzający z baku) jest zamontowany zaworek zwrotny u gruszka działą już normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro zaworek jest przed gruszką (patrząc od strony baku) to ok.

Natomiast jeżeli chodzi o przelew to przy pompie schodzą się 2 źródła - jedno z przelewów wtryskiwaczy, i jedno z nadmiaru z pompy (to trójnik wychodzący z pompy do którego masz podłączony przewód idący do baku). W opisie chodziło mi o wężyk od przelewów wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie sprawdził bym jeszcze raz świece żarowe. Najlepiej je wykręć i sprawdź każdą podłączając pod akumulator.

Dodatkowo trzeba by sprawdzić na zimno i na ciepło ciśnienie na szynie wtrysku.

Edytowane przez lamer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie sprawdził bym jeszcze raz świece żarowe. Najlepiej je wykręć i sprawdź każdą podłączając pod akumulator.

 

dokładnie tak były sprawdzane

 

Dodatkowo trzeba by sprawdzić na zimno i na ciepło ciśnienie na szynie wtrysku.

 

jak sprawdzić takie ciśnienie? da się samemu? czy lepiej do mechanika jechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze że mechanik sprawdzał wszystkie przewody paliwowe i powiedział, że są szczelne. Teraz jak przewody paliwowe odprowadzające nadmiar paliwa są podłączone z pominięciem filtra paliwa, autko nie gaśnie podczas jazdy. A podczas odpalania z zimnego jak już silnik odpali wskazówka obrotów delikatnie drży pomiędzy 900 a 1000

Edytowane przez golddg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być wiele. Ale dla świętego spokoju zrób próbę przelewową. Ludzie opisywali wiele przypadków złej regeneracji wtrysków delphi. Poza tym skoro podały przy stosunkowo niewielkim przebiegu to pytanie czy została wyeliminowana przyczyna ich uszkodzenia? Może pompa się łuszczy i w baku masz opiłki?

 

Tak mi jeszcze przyszło na myśl: czy przy naprawie wtryskiwaczy założono nowe podkładki?

Edytowane przez lamer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie wtryskiwacze zostały wyczyszczone, a w dwóch wymienione zaworki, mam gdzieś wykresy jak działają wszystkie 4, także wydaje mi się że zrobione to było profesjonalnie i do samych wtryskiwaczów nie ma co się przyczepiać. Jeżeli chodzi o opiłki to nie mam już pierwszego filtra z którego mógłbym to sprawdzić (może jest jakaś inna metoda niż sprawdzenie czy w filtrze są opiłki?).

 

Tak podkładki były nowe, ale wtryskiwacze nie zostały zakodowane ponieważ były to te same i wkładane był na te same miejsca (gościu powiedział że nie trzeba kodować jeżeli to są te same)

Edytowane przez golddg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!