Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II 2005r montaż ESP/ASR


Rekomendowane odpowiedzi

witam,

posiadam Scenica II 2005r 1.5DCI, nie wiem jaka to wersja wg oznaczeń producenta, ale autko posiada klimatronik, tempomat, silnik 105KM, ale nie mam kontroli trakcji;

moje pytanie brzmi: czy ktoś już próbował dołożyć do scenika/meganki ESP/ASR, z jakimi kosztami się to wiąże i jakie podzespoły należałoby wymienić/dołożyć.

 

p.s.

Nawet jeśli jest to nieopłacalne, nieekonomiczne i nieetyczne, to chciałbym się dowiedzieć jakich modyfikacji sprzętowych i softowych taka czynność wymaga (kupując nowe autko jest możliwość dokupienia wspomnianych systemów do każdego autka) :)

 

Pozdrawiam Wojtek.

Edytowane przez emwu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EPS to elektryczne wspomaganie kierownicy. rozumiem, że chodzi Ci o ESP czyli kontrolę trakcji. też tego nie mam i mocno zastanawiałem się nad domontowaniem, ale osoba, która by to robiła/konfigurowała odradziła mi to właśnie ze względu na koszty urządzeń i robocizny.

w układzie ABS z ESP zamontowane są:

- zespół siłownika wspomagania układu hamulcowego - to raczej mamy,

- zespółu elektropompy - w układzie z EBS to moduł 46-ścieżkowy, a bez EBS moduł jest 26-ścieżkowy. czyli to trzeba wymienić,

- czujnik kąta koła kierownicy zintegrowany z układem kierowniczym ze wspomaganiem elektrycznym - to chyba mamy,

- zespolony czujnik prędkości obrotu wokół własnej osi i przyspieszenia poprzecznego - tego nie mamy,

- cztery czujniki prędkości koła - o ile to czujniki od ABS, to mamy,

- przycisk odłączenia funkcji systemu kontroli toru jazdy - tego nie mamy.

 

do tego dochodzi oczywiście konfiguracja CLIPem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za szybką odpowiedź i poprawienie mojego błędu :)

 

wychodzi z tego że wiele podzespołów potrzebnych już mamy zamontowane w samochodzie,

przeglądając aukcje na popularnym serwisie internetowym można znaleźć:

- pompa abs + esp około 200/500zl

- czujnik abs/esp około 100/200zl

- włącznik myślę że max 40zl

- podłączenie i konfiguracja z CLIP'em myślę że nie więcej jak 200zl

- wiązki przewodów chyba są,

- nie wiem czego szukać odnośnie układu EBS?

 

jeśli to 'wszystko' i dochodzi tylko montaż to sprawa nie wydaje się 'zbyt' skomplikowana,

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

 

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez emwu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie jestem na etapie ustalania ile kabli potrzeba, bo podobno nie wszystkie wiązki są. i tu jest szkopół, bo wiadomo jak dodana elektronika się zachowuje.

 

generalnie nie bardzo chce się ktoś w to bawić, ale caly czas pomału drążę temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wydaje się niezbyt skomplikowana, przynajmniej dla kolegi MenIB z forum Seata Leon'a :)

 

poniżej link do jego tutoriala łatwo dostępnego w internecie:

http://chomikuj.pl/raf07/Dokumenty+-+Pomoce+naukowe+-+Technika/Budowa+samochod*c3*b3w/_Inne/Monta*c5*bc+ESP+do+Seata+Leona,327299923.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Przeglądałem niedawno temat na forum laguny (trzeba być zarejestrowanym):

http://renaultlaguna.pl/forum/topic/46711-laguna-dynamique-bez-esp/page__p__670378__hl__+czujnik%20+skr%EAtu__fromsearch__1

http://renaultlaguna.pl/forum/topic/61657-czy-da-sie-dolozyc-esp-bo-fabrycznie-nie-ma/page__st__20

 

Są tam koledzy, którzy w Lagunie założyli. Różnice jakie widzę między Laguną a Megane/Scenic to:

1. W M/S wspomaganie elektryczne, więc już z czujnikiem skrętu kierownicy. Nie trzeba montować.

2. W L wymieniają pompę hamulcową (tę przy serwie wspomagania hamowania) na taką z czujnikiem ciśnienia (chyba?). Patrząc na Allegro wydaje mi się, że w M/S tego nie ma. Do wyjaśnienia (Dialogys?).

 

Pozostaje więc wymiana/montaż:

1. Pomy ABS na ABS/ESP

2. Czujnik przyspieszenia (ESP)

3. Wyłącznik

 

Pytanie jak z wiązką kabli (do pomp(y) i czujnika)? Pewnie zależnie od wersji wyposażenia (E1/E2/E3) - do odczytania z naklejki na słupku. Im wyżej tym lepiej, bo auto lepiej wyposażone / lepiej przygotowane do wyposażenia. Ja mam niestety E1 i żeby zamontować tempomat/ogrzewanie elektryczne kabiny, wszystkie kable musiałem sam poprowadzić.....

 

W razie czego służę CLIPem we Wrocławiu.

pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na innym forum dostałem takie odpowiedzi:

1) Do wymiany kompletny modulator ze sterownikiem, reszta to już detaliki i trochę kabli. O ile pamiętam to wiązka pod G-sensor już jest

2) Jak Mareczku wywleczesz modulator ze sterownikiem to reszte ci podepnę i skonfiguruje. Na moje pytanie gdzie się znajduje padła odpowiedź: Jak ci powiem że w d..pie to się wcale nie pomyle.

Jest upchany w głęgoko prawym rogu za silnikiem.

Dojście do niego masakryczne. To informacja od gościa, który akurat w Scenikach siedzi na codzień i "letko wie co mówi" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany moduł ABS nad przekładnia kierowniczą po stronie pasażera,zamontowanie czujnika pod fotelem kierowcy,zamontowanie włącznika obok włącznika tempomatu. Wymiana instalacji elektrycznej lub dołożenie do istniejącej.Zmiana konfiguracji Clipem.Co jakiś czas na eledrogo gościu wystawia taki komplet: pompa ESP,czujnik,włącznik,instalacja.za 1000zł.

post-3001-0-78218300-1323365429_thumb.jpg

post-3001-0-37072100-1323365457_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Renault Scenic II 2004 Privilege Lux 1.9 dCi 115 E3

Witam, i jak idą prace nad doposażeniem auta w esp/asr ?

Ciekawy jestem dokąd prowadzą te kable od czujnika który znajduje się pod fotelem kierowcy chciałbym poszukać może są gdzies głebiej.

Pod zaślepką włacznika asr mam wolną wtyczke z 5 przewodami wiec może i ta od w/w czujnika tez jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Czy udało się komuś dodać ASR do auta z samym ABSem ?

 

Mam jeszcze wątpliwość czy trzeba wymieniać pompę przy serwo ?

I druga sprawa czy aktywacja sama uda się przez sam CLIP czy coś jeszcze trzeba podłączać ? Czy jest ktoś kto będzie umiał aktywować ASR po montażu? Mogę podjechać oczywiście i zapłacić :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

panowie jak prace nad dołożeniem esp bo jestem zdecydowany zakładać jak wpadnie parę groszy

czy ktoś może podać jakiś nr pompy abs/esp i nr sensora

 

Dodano: 06 gru 2015 - 15:21

nikt nie pomoże w podaniu nr części ?

Edytowane przez jarcun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenic II link

Możesz sam pogrzebać w opisach i numerach, może dojdziesz który to.

Jeżeli trzeba je wymienić to najlepiej jak kupisz od takiego SCII przeznaczonego na części z zamontowanym tym seryjnie.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

 

Przepraszam że odgrzewam kotleta ale tydzień temu zamontowałem sobie cały zestaw ABS/ESP czyli:

-pompa ABS/ESP,

-czujnik przyspieszenia kątowego i obrotu wokół własnej osi,

-wyłącznik ESP

-kompletne wiązki przewodów z wtykami

-przewody hydrauliczne między pompą hamulcową a pompą ABS(przy ESP są większej średnicy)

 

Problem w tym, że nie mam pojęcia czy da się teraz to wgl uruchomić, działa mi tylko ABS i system nagłego hamowania(czyli to co miałem). Deska rozdzielcza nie wyświetla żadnych błędów. Czy istnieje możliwość konfiguracji systemu ESP w tym aucie narzędziem diagnostycznym CLIP? Podejmował się ktoś kiedyś tego? 

 

Pozdrawiam.

 

Ps. 

Zapomniałem dodać, że auto to Megane II z 2005 roku.

Edytowane przez bobeks
Uzupełnienie informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!