Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

scenic 2001 1,6 16v Problem z obrotami na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Scenica 2001r 1,6 16v benzyna bez gazu :) od jakiegoś czasu mam problem z obrotami na zimnym silniku.Odpala ładnie ale obroty to 5000. Czasami zapala sie kontrolka akumulatora(za male ładowanie)czasami również sam sobie poradzi i po sekundzie pomalutku same obroty rosną lub trzeba go przytrzymać parę sekund na gazie aż się zagrzeje i jest ok

Na kompie wyszło ze mam sondę ta za katalizatorem do wymiany wymieniłam ja, również czujnik temperatury cieczy,świece.Na komputerze innego błędu nie pokazuje.

Jeśli ktoś wie co to może być proszę o pomoc będę bardzo wdzięczna :)

Edytowane przez dorka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleżanko, 500 rpm i 1000 rpm, w tych silnikach jest odcięcie przy bodaj 6750 rpm więc nie mam mowy o uzyskaniu 10000 rpm.

Polecam sprawdzić i wyczyścić przepustnicę i silniczek krokowy, przy okazji zwrócić uwagę na uszczelki przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak patrzysz od przodu auta na silnik to krokowiec jest z lewej strony przepustnicy, na jej górze.

Niestety ale Koleżanka dorka o ile dobrze pamiętam ma umiejscowioną przepustnicę z prawej strony silnika, jak w M/S II.

Co nie zmienia, że tam też w jakiś sposób musi być sterowana przepustnica. Niestety nie miałem jeszcze przyjemności z taką przepustnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawi się maganecoupe02 to potwierdzi albo zaprzeczy, nie ma o co kopii kruszyć. :)

Co nie zmienia przypuszczenia, że coś dzieje się z regulacją obrotów na biegu jałowym. Tu bym upatrywał problemu.

 

PS

Sprawdził bym przy okazji cewki, a szczególnie gniazda. Czy czasem nie dostała się tam wilgoć, objawy są podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica jest elektryczna na 100% potencjometr gazu działa na tej samej zasadzie co w dCi, czyli idzie kawałek linki do potencjometra i dalej wiązka elektryczna.

Już próbowałem coś robić z tym autem, clip pokazywał błąd sondy lambda, po wykasowaniu przez jakiś czas było ok, później znów to samo. Po wymianie sondy na nową znowu to samo się dzieje, tylko, że błędu nie ma.

W aucie był zamontowany tempomat, sterowany podciśnieniowo. Osobiście go wyjąłem i zostało wszystko przywrócone do stanu fabrycznego. Z tego co pamiętam, po odłączeniu siłownika tempomatu i zostawieniu otwartego przewodu do serwa, obroty trzymał dobre, no ale przecież tak zostać nie może. Może to kogoś naprowadzi, bo mi pomysły też się kończą.

Odpięcie pochłaniacza par paliwa nic nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyszczone przez meganecoupe02 z moja pomocą asysty hehe świece(gniazda) cewki.Troszkę 2 gniazda zabrudzone i lekki osad oleju(niewielki) ale to chyba nie od tego bo dalej to samo się dzieje po wyczyszczeniu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda miejsce gdzie zazwyczaj jest tradycyjny silniczek krokowy :)

imag0727znz.jpg

 

Czy ktoś czyścił kiedyś elektroniczną przepustnicę?

 

Po odpięciu wtyczki od przepustnicy silnik utrzymuje stałe obroty na poziomie 2000-21000obr/min. Wywala wtedy błąd usterki elektronicznej oraz ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin sprawdź w jakim stanie jest uszczelka pod czujnikiem podciśnienia. To ten czujnik na pierwszym planie.

Przepustnicę czyściłem u siebie, ale standardową. Dostaniesz się do niej po zdjęciu plastików podszybia. Przypuszczam że jej wymontowanie jest identyczne jak w manualu na plikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawdzimy ten czujnik.

Do przepustnicy nie będe się dotykać, bo nie ma warunków, żeby to rozkrecić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wymieniony rozrząd-paski rolki pompa.Widać było po starych częściach że wymiana została zrobiona w dobrym czasie!!!

Myślałam że skończy się problem z gaśnięciem gdyż każdemu zabrakło pomysłu jaka może być tego przyczyna.

Znajomy-sąsiad pracował w salonie Renault i podpowiedział że przy rozrządzie jest <<rolka-kolo>> ale nie ta do paska od rozrządu jakaś inna że kosztuje tyle samo co rozrząd w komplecie i może odpowiadać za gaśniecie na zimnym silniku.Przy wymianie rozrządu nie widziałam takiej rolki-kola coś co by to przypominało.Może ktoś z was wie o co chodzi i wytłumaczył by mi i miała bym informacje z którą mogę pojechać do mechanika.

Pozdrawiam

Dorota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!