Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie bezpiecznie minimalne obroty do jazdy?


airbites

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jakie zakres obroty minimalne Megane może jechać z silnikiem 1.6? Omijając zużyte sprzęgło u mnie przy 1900 obr/min na 4 biegu wolno rozpędza się.

Dodam ze przy dodawaniu gazu słyszę takie hmm szum?

 

A teraz z innej beczki czy da zrobić żeby moment max był na niskich obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1) Zmień przyzwyczajenia i zacznij przyspieszać od 2500-2750 rpm. Przy 1900 rpm, żeby przyspieszyć należy zmienić bieg na niższy i dopiero przyspieszyć. Te silniki bardzo lubią wysokie obroty.

Ad2) Nie ma takiej opcji to nie diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze piszesz, że masz sprzęgło do wymiany to je wymień a dopiero potem zajmij się testowaniem auta. Jak się sprzędło ślizga to moc jaką daje silnik nie jest w pełni wykorzystana i idzie w straty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale mechanicy mówia zeby jeszcze poczekał z wymiana nawet w ASO tak samo powiedzieli i czekać do wiosny.

Jutro nagram kamerka jazdy rano dźwięk i obroty.

 

Zapomniałem spytać czy to normalnie ze pedał hamulca rusza się na boki? I da ustawić pedał gazu wyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedału gazu nie da się ustawić wyżej ponieważ jest elektryczny.

 

Dodano: 19 gru 2011 - 20:10

I po co się będziesz męczył z tym sprzęgłem do wiosny. Jeżeli się ślizga to znaczy że jest do wymiany. Koniec i kropka. W megance nie da się go od tak podciągnąć ponieważ sterowanie jest hydrauliczne. A co do prędkości to masz tak że silnik wchodzi na obroty szybko a prędkość w km/h rośnie wolno. Po prostu w ten sposób marnujesz paliwo. I może się na wiosnę okazać, że trzeba będzie wymienić także koło zamachowe bo będzie przegrzane. A w odpowiednim czasie wystarczyłoby wymienić tarczę, docisk i wysprzęglik.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koło zamachowe? nie wiedziałem ze w 1.6 16V jest koło zamachowe...

 

dodam ze na 5 biegu przy 90 km/h pokazuje około 2600-2700 obr/min a przy 3 tys. obr/min jest około 102 km/h.

 

OD jakiego modelu pasuje sprzęgło, docisk i wyprzeglik? Od megane III pasuje? I jakiej firmy unikać?

 

Dodano: 19 gru 2011 - 20:24

Po prostu w ten sposób marnujesz paliwo.

w mieście spalił około 6.4 litra na 100 km a w/g komp 6.5 l.rezerwa zapaliła jak zostało 11 litrów w baku. na komputerze pokazał ze spalił 51 litrów a na stacji prawie 50 litrów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gdzie ty szukasz dziury w całym?? Jak by mia auto tyle paliło po mieście to bym się cieszył. A co dźwięku to sprawdź czy nie zasysa gdzieś lewego powietrza. Można także sprawdzić stan cewek i wymienić świece zapłonowe.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie szukam w celu zużycia paliwa, tylko o bezpieczne obroty minimalne.

 

I no byłem zdziwiony ze powoli kręcił na obroty wysokich.

 

Świece zapłonowe były wymienione przy 120 tys. km. a cewki zapłonowe? Hmm na książki serwisowej nie pisze czy był kiedykolwiek wymienione...

 

Jutro porobię zdjęcie pod maska silnika i wstawię wideo podczas jazdy.

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiedziałem ze w 1.6 16V jest koło zamachowe...

:) Kolego każdy silnik w samochodzie, nie ważnie jaki model i producent ma takie koło. :)

były wymienione przy 120 tys. km.

przeszło 30 kkm, warto wymienić, koszt niewielki a efekt może być duży.

Jeżeli sprzęgło się ślizga to je wymień.

Kiedy wymieniałeś filtr powietrza i filtr paliwa? Oczywiście jeżeli go masz bo nie wszystkie MII miały filtr na baku. Niektóre wersje filtr paliwa mają zintegrowany z pompą paliwa.

Cewek nie ruszaj, jeżeli masz inne niż SAGEM-y, wystarczy je ładnie wytrzeć.

OD jakiego modelu pasuje sprzęgło, docisk i wyprzeglik?

Od Twojego, nie kombinuj!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kiedy wymieniałeś filtr powietrza i filtr paliwa? Oczywiście jeżeli go masz bo nie wszystkie MII miały filtr na baku. Niektóre wersje filtr paliwa mają zintegrowany z pompą paliwa.

W/g książki filtr powietrza wymieniono na początku października tego roku czyli jakiś 5 tys. km wcześniej. A Filtr paliwa nie był wymieniony nigdy. A jak sprawdzić filtr na baku? bo na tym forum czytałem ze gdzie pod nakoła tylne ...

 

Cewek nie ruszaj, jeżeli masz inne niż SAGEM-y, wystarczy je ładnie wytrzeć.

 

Ale wyjąc można żeby dowiedzieć ko jest producentem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 5 biegu jadą spokojnie już od 45km/h-50km/h co odpowiada prędkości obrotowej ok. 1200 obr/min silnika (warunek prosty odcinek drogi z niedużym ruchem samochodów, przyspieszanie auta poprzez redukcję biegów.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co niby te filmiki mają przedstawiać? Cały ten temat jest dobry :)

 

Kolega wyżej co zaleca jeżdżenie przy 1200 rpm chyba przebija wszystko - a potem będzie płacz że silnik do remontu i że Renault to gówno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!