Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stłuczka


drive

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam do Was pytanie, na ile Wy wycenilibyście naprawę tego:

73269141.jpg

48972685.jpg

31690511.jpg

56570788.jpg

 

Pytam ponieważ miałem stłuczkę nie z mojej winy i PZU wyceniło tę szkodę na 520zł.

U góry przy "oknie" powstało lekkie odkształcenie od uderzenia, a niżej jak widać wgniecenie i zdarcie lakieru.

Edytowane przez drive
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok a wiesz może czy oni nie powinni czasem zakładać że będę chciał to naprawić w jakimś ASO czy coś w tym stylu gdzie jest dużo drożej niż np. u zwykłego mechanika z podwórka :)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do aso albo do warsztatu z dobra opinią i zrób to bezgotówkowo, wielkich pieniędzy z tego nie będzie. Jak chcesz znaleźć jeszcze jakiś grosz to zrzuć zderzak i sprawdź czy mocowanie zderzaka jest całe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ostatnie pytanie, czy jeżeli zrobię to wszystko w jakimś warsztacie i wystawią oni rachunek który będzie większy od tego co mi zaproponowali (zgodziłem się na formę odszkodowania gotówką płatne na konto) to pokryją tą różnicę?

Edytowane przez drive
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodziłem się na nią bo tak sugerował mi ten rzeczoznawca.. Mydlił mi oczy mówiąc ze to da się wyklepać za małe pieniądze a powinienem dostać około 1000-1500zł:) Po czym wysłał wycenę na kwotę 520zł..

Edytowane przez drive
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się dokładnie na tym nie znam, ale jak przedstawisz rachunek na wyżsża kwotę naprawy niż wypłacona przez ubezpieczyciela to różnicę dopłacą, tylko wiadomo, w ramach zdrowego rozsądku. Jak nie jesteś zadowolony z wyceny to możesz pisać odwołanie, ale wtedy najlepiej jest mieć jakiś kwitek z wyceną warsztatu, powinno tam być napisane jaki jest koszt naprawy.

 

Poczekaj jeszcze, pojawią się tu osoby oblatane w tych tematach, sam korzystałem z ich pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana przedniego zderzaka i błotnika według PZU 1200zł w Twingo a w rzeczywistości koszt całkowity 3500 zł. I tyle zapłacili właścicielowi warsztatu. Części były nowe z ASO. Jak masz jeszcze możliwość to bierz bezgotówkowo. A rzeczoznawcy dostają prowizje od każdego tysiąca jakie nie będzie musiało towarzystwo wypłacać, czyli zależy im jak na najmniejszym odszkodowaniu dla poszkodowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy tu fandzolicie? [ci od tego, że PZU więcej nie wypłaci]??

Jak doniesiesz rachunek - to PZU pokruje różnicę.

A co to jest "naprawa bezgotówkowa". Nic więcej poza tym co kolega ma teraz. Jedynie PZU przelewa pieniądze prosto do warsztatu jedynie z pominięciem poszkodowanego. Nic więcej. Potocznie większośc mylnie uważa, że przy takiej naprawie bezgotówkoej występuje jakis stosunek prawny między warsztatem a ubezpieczycielem (nazwijmy go PZU).

A tak naprwadę właściciel pojazdu zleca naprawę warsztatowi. Jest to umow między właścicielem a warsztatem. PZU nie ma nic do tego. Ono jedynie przelewa pieniądze prosto do warsztatu zamiast PZU--->właściciel pojazdu--> warsztat. Pieniądze tylko idą do warsztatu krótszą drogą. PZU jest obojętne czy wypłaci właścicielowi samochodu czy warsztatowi.

Potem taki jeden z drugim się dziwi, że musi płacić za naprawę jak np. PZU odmówi uznania szkody. Takim mniej rozgarniętym się wydaje, że warsztat zawiera jaką sumowę z PZU i to między siebie załatwiają. A może się powtórzę - właściciel przychodzi i ZLECA naprawę, za którą trzeba zapłacić: jak nie z ubezpieczenia to ze swojej kieszeni. Juz kilku durni widziałem na TVN Turbo w RPORTcie, że "łuni dali bezgotówkwo" i warsztat im nie chce wydać pojazdu jak nie zapłacą. To przecież nie PZU zawarło umowę (zlecenie) na naprawe pojazdu i nic im do tego. Najczęsciej to jest jak warsztat (specjalnie by złapać klienta) zaczyna naprawę zanim jest potwierdzenie uznania roszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima chyba nie naprawiałeś w opcji bezgotówkowej auta. Jeżeli bierzesz tą opcję to przenosisz wszelkie prawa na warsztat i oni załatwiają sprawy z ubezpieczycielem. I nie obchodzi ciebie roboczogodzina w warsztacie. A tak jak doniesiesz rachunek to zaczną robić problemy, że roboczogodzina za droga i nie zapłacą tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczcie kalkulacje naprawy jaką dostałem od rzeczoznawcy za tę szkodę robioną programem AUDATEX:

rzeczoznawca1.jpg

rzeczoznawca2.jpg

Czy można że tak powiem się tu do czegoś przyczepić:)? Jutro pojadę do znajomego mechanika i zapytam go jakie według niego będą koszta naprawy. Chociaż wątpię że zmieszczę się w kwocie 520zł:)

Zastanawia mnie jeszcze jedno, na ostatniej stronie jest taki podpunkt "przygotowanie do lakierowania uznano w poprzednich szkodach i numery dwóch szkód" czy jest możliwość sprawdzenia tych szkód, co się stało itp? (jestem właścicielem meganki niecały rok i nie miałem żadnych szkód)

Edytowane przez drive
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima chyba nie naprawiałeś w opcji bezgotówkowej auta. Jeżeli bierzesz tą opcję to przenosisz wszelkie prawa na warsztat i oni załatwiają sprawy z ubezpieczycielem. I nie obchodzi ciebie roboczogodzina w warsztacie. A tak jak doniesiesz rachunek to zaczną robić problemy, że roboczogodzina za droga i nie zapłacą tyle.

Akurat naprawiałem. I żadnych praw nie przenosisz. Warsztat działa w Twoim imieniu jako pełnomocnik. Ty upoważniasz PZU do przelania pieniędzy za naprawę. Ale ciągle stosunek roszczeniowy jest na linii właściciel pojazdu-PZU. Warsztat - tak jak i ja jakbys chcial - załatwia ZZA CIEBIE i DLA CIEBIE papierologię związaną ze szkodą. Nie DLA SIEBIE. Ma w tym tylko taki interes, żeby związac ze sobą klienta. Jeżeli PZU odmówi wypłaty świadczenia, a warsztat na poczet tej szkody zacznie naprawę - to zą ta naprawę warsztat będzie chciał pieniędzy od właściciela pojazdu, a nie od PZU. To, że warsztat zacznie robić zanim będzie decyzja jest błędem właściciela bo może się potem nie wypłacić. Dlatego ja robiłem szkodę złożyłem pismo, aby nie zaczynali robót zanim nie dostanę z generali potwietrdzenia uznania roszczenia.

To co Tobie się wydaje - jest błędnym potocznym rozumowaniem idei bezgotówkowych napraw.

I tak sie wydaje, że to działa bo 99,999 napraw idzie gładko. Ale czasami się zdarzy, że ubezpieczyciel staje okoniem i jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!