Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zwiększone spalanie po regeneracji turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Mimo, że od roku już nie jeżdżę M to podzielę się z wami moim przypadkiem :) .

U mnie nie było regeneracji turbinki a "jedynie" remont silnika po obróceniu panewki. :)

Po wszystkim okazało się, że autko pali sporo więcej niż przed remontem. Nie pamiętam już wartości ale było to w okolicy właśnie 2-3l. Szczególnie wkurzające był wzrost spalania w tak zwanych trasach...miasto-wiadomo, różnie bywa.

hymmen, test przelewowy był zrobiony i....nic się nie wyjaśniło-było ok. W moich postach dotyczących remontu można znaleźć jeszcze kilka innych elementów, które już po całej robocie były wymieniane.

Niestety nikt nie był w stanie mi wyjaśnić zwiększenia zużycia paliwa ani znaleźć przyczyny.

:-) P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na spalanie jest wiele czynników tak naprawdę. Zaciski, opony, przepływomierz, dolot, moc turbosprężarki, wtryskiwacze, paliwo, filtr paliwa, filtr powietrza i jeszcze troszkę. Samochody z układem CR nie wiem czy panowie wiecie najczęściej z filtrami cząstek stałych mają dodatkowe wtryśnięcie paliwa ko komory spalania i wcale nie po to aby podnieść moc tylko po to, aby paliwo trafiło do katalizatora i filtra cząstek stałych aby tam się wypalić i dogrzać filtr. I to jest dodatek który powoduje zwiększenie spalania.

 

A co do przyczyny nagłego większego spalania o 2-3 litry hmm u mnie np takowanie ma sie ni jak do wskazań komputera spokojnie o litr mniej, ale jak chcesz sprawdzić wtryskiwacze warto rano sprawdzić czy silnik stuka bo jak juz stuka podczas rozgrzanego silnika to wtryski dają ciała. Jak masz podwyższony stan oleju to też może być wina wtryskiwaczy. Po takich awariach jak silnik daje sobie sam gazu do oporu powinno sie sprawdzić ciśnienie na cylindrach bo jak jest słabe moze nie być az tak wyczówalne w jeździe, ale moze miec już coś do czynienia ze spalaniem bo silnik nie spala tak dobrze paliwa jak powinien.

 

A tak na przyszłość silnik trzeba gasić na biegu trzymając hamulec bo takie obroty mają swoje kąsekwencje, które dopiero mogą wyjść z czasem lub przy złej a raczej olewczej diagnostyce samochodu (silnika).

 

A co do paliwa orlen proponuje omijać mają dużo biokomponentów, a mieszanka na zime nie daje rady i uszkadza wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony sprawdzone, koła kręcą się jak głupie- znaczy się tutaj wszystko gra.

 

AKTUALIZACJA:

turbina padła :) po wymianie napiszę, czy coś się zmieni na lepsze (prócz tego, że turbina będzie działać :) )

Edytowane przez AirAjti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Połączono.

 

Witam, kolego widzę, że to już temat dość leciwy, ale doszedłeś co było przyczyną, że więcej palił po wymianie tej turbiny ?

 

Witam, mam problem ze scenikiem 1.9 dci 120km, po wymianie turbo samochód więcej spala o 2 l, niby to nie dużo, ale samochód jest moim narzędziem pracy i dziennie robię średnio 350km i przy takim przebiegu to już robi sporą kwotę. Kiedyś miałem lagunę z tym samym motorem i po wymianie turbo nie miałem takich problemów. Czy przyczyną może być źle wyregulowana turbina? Samochód zapala normalnie, ale delikatnie puszcza siwy dymek, po kilku minutach w środku delikatnie czuć przepalony olej. Kata wyciąłem, miska wyczyszczona miesiąc temu przy wymianie panewek. Z góry dziękuję i pozdrawiam

 

Dodano: 07 kwi 2015 - 21:06

Dodam, że turbo wymieniłem ponieważ powoli zaczynało puszczać olej w intercooler, na 10000km musiałem dolać 1,5l oleju

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!