Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zwiększone spalanie po regeneracji turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem moje autko w maju Jest to Megane II Grandtour 1,9 DCI 120KM z 2005r. Praktycznie zaraz po kupnie musiałem wyczyścić zawór EGR - dużo nie kosztowało i po tym zabiegu Meganka śmigała jak marzenie. Spalanie śr do 6L/100km w mieście, na trasie ok 5L. Później we wrześniu zdarzył się mały wypadek z turbiną - auto weszło na wysokie obroty i nie mogłem wyłączyć silnika - wysokie obroty, wysoka temperatura silnika, pełno dymu na zewnątrz i wewnątrz i ogólna masakra - ludzie którzy się zatrzymywali myśleli że mi się samochód pali. Silnik w końcu po 2-3 minutach sam się wyłączył i dalej - już na lawecie - pojechał do warsztatu. W warsztacie powiedzieli że: "pękł wał w turbinie co spowodowało że turbina brała olej z silnika i wrzucała go z powrotem do niego gdzie był spalany co mogło spowodować zatarcie silnika w momencie wyciągnięcia z niego całego oleju" . Silnik jakimś cudem się uratował - został wyczyszczony, turbina została zregenerowana, wymienili tez jakieś przewody dolotowe.

Wszystko byłoby ok - bo silnik i turbina znowu pracują jak należy - gdyby nie większe spalanie. Nie chodzi tu o 0,5L bo to bym olał, zwalając na opony zimowe, niższą temperaturę itp. Aktualnie autko pali mi ponad 8L w mieście i prawie 7L w trasie tak więc jest to różnica 2L - sporo jak dla mnie.

Mechanik stwierdził że raczej nie ma to wiele wspólnego z tym co robili. Tyle że jakiś powód być musi.

Czy miał ktoś może coś podobnego albo czy ktoś wie czym to mogłoby być spowodowane lub czy da się to w jakiś sposób ustawić?

Edytowane przez as202
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to powiem ci kolego że miałeś bardzo ekonomiczne auto. Spalanie śr. do 6L/100km w mieście przy tym silniku. No, no. Miąłeś chyba wtedy coś komputer walnięty, albo jeździłeś po tym mieście samą obwodnicą. A teraz widzisz, wszystko naprawione i spalanie masz normalne. Nie ma się czego czepiać. Obecne spalanie masz prawie w normie, poza tą trasą. Ale tu znaczenie ma wiele czynników. Klima dochodzi, rodzaj trasy, opony, prędkość itd...

Mój pali w tych warunkach 9L/100km - same miasto, krótkie odcinki, często nie dogrzany silnik i nie chce mniej, niestety.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo muszę przyznać że ekonomiczne faktycznie BYŁO i spalanie też było takie jak podałem. A pisząc "miasto" miałem dokładnie to na mysli. Generalnie od maja do września auto przejechało ok 8 tys km i w tym czasie średnie spalanie ani razu nie przekroczyło mi 6,6L - a do 6,6 doszło może z 2 razy i było to faktycznie długie stanie w korkach. Heh dlatego teraz chciałbym do tego wrócić - w końcu te 2L to zawsze dyszka na 100km zaoszczędzona :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto weszło na wysokie obroty i nie mogłem wyłączyć silnika - wysokie obroty, wysoka temperatura silnika, pełno dymu na zewnątrz i wewnątrz i ogólna masakra - ludzie którzy się zatrzymywali myśleli że mi się samochód pali. Silnik w końcu po 2-3 minutach sam się wyłączył i dalej - już na lawecie - pojechał do warsztatu.

as202 ja miałem identyczną sytuację jak Twoja :) Do mojego przypadku nawet została wezwana straż i zablokowali całą drogę, a po odłączeniu aku i oględzinach auta puścili ruch wahadłowo. I co najlepsze że u mnie również po regeneracji turbiny i wymianie odmy powiększył się apetyt na paliwo o jakieś 2litry. Przed tą przygodą zdążyłem wyjeździć dwa pełne baki i spalanie oscylowało w granicach do 6,5l/100km w trybie mieszanym, a teraz średnia wychodzi 8,3l/100km, choćbym nie wiem jakie metody ecodrivingu stosował :/ Coś musi być na rzeczy hymmen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam znajomy oddał mi megane 1.9 dci 2004, jedyny haczyk to to że stało sie znią dokładnie to samo. Próbuje autko teraz naprawić.

nie chce odpalić ale rozrusznik kręci bardzo dobrze i kopci na biało i śmierdzi paliwem z wydechu, bardzo mu mało brakuje do odpalenia. Czy to możliwe że zostały uszkodzone wtryski i leją cały czas paliwo do cylindra. Może wasze wtryski też padły i dlatego wam wiecej pali? Może wie ktoś jakie ciśnie powinno być na cylindrach? Czytałem na forum o takim zaworku na odmie, mała czarna plastikowa puszeczka u mnie z membranki nic nie zostało czy to faktycznie od tego się zaczęło puszczało olej silnikowy na wlot powietrza itd? Mam nadzieje że silnik nie jest zatarty, turbiną chce sie zająć po odpaleniu auta jeśli to możliwe. Możecie dać wiecej szczegółów z czym sie wiązało doprowadzenie waszych meganek do życia po takim doznaniu. Mam ograniczony budżet i muszę większość napraw zrobić sam po za tym mechanicy lubią wymienieć części na nowe nawet gdy nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam spalanie na poziomie 7-9 l/100 km, więc chyba takie jest w tych autach, może po prostu przed wymianą komputer zaniża spalanie (ustawione przez producenta), a jak wchodzi nowy sprzęcik, to kasuje dane :) takie sobie manipulowanie danymi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Meganka II 1.9dCi tez zaczela duzo palic w miescie... 9,5-10,5 litrow przy muskaniu gazu to duze przegiecie. Zauwazylem tez dziwne zachowanie wskazan komputera- otoz przy rozpedzaniu od 0 do 50-60 km/h spalanie pokazuje 16l i to jestem w stanie zrozumiec. Wrzucam 4 bieg (muskam gaz i trzymam stala predkosc, ulica plaska w sensie ani pod gore ani z gorki) i komputer bardzo powoli pokazuje coraz mniejsze spalanie. Najpierw 12, 11, 10... i tak powoli powoli (z 6-9sekund) i dochodzi do normalnego poziomu tych 5 litrow. Nie wiem co jest grane. W trasie tez jakby wiecej pali- 110km/h pokazuje 6.5-7 litra gdzie zawsze bylo 5.5 i mniej :/

 

Co do tego spalania- to jest tak ze nagle wzroslo to spalanie. Samochod zaczal brac olej (okazalo sie, ze separator odmy szlag trafil). Zostalo to wymiemione i wyglada na to ze ubywanie oleju przestalo wystepowac.

Niedawno wymienilismy rozrzad, a zanim mechanik postawil diagnoze dot. spalania to sprawdzal uszczelniacze zaworow i turbine. Mniej wiecej od tamtej pory cos dziwnie wyje przy przyspieszaniu (na postoju cisza). Wydaje mi sie, ze moze to byc nieszczelny dolot (ale przed turbina, bo moc jest). Czy to mozliwe, zeby przez nieszczelny dolot przed turbina tak wzroslo spalanie paliwa?

Jesli chodzi o komputer to nic nie bylo ruszane, zawsze zawyzal spalanie paliwa o drobne 0,2-3 l/100km wiec bardzo mnie to cieszylo :)

 

Filtr powietrza nowy, oleju i paliwa w sumie tez. Paliwo ze stacji BLISKA, a ostatnio na probe nawet BP Ultimate, Shell V-Power Diesel i orlenowska Verva- wskazania caly czas te same :-)

 

I jeszcze jedno pytanko, jakie oznaczenie ma silnik 1.9dCi 120KM ???

 

Czy gdyby którys wtrysk lal paliwo, to bylby o tym komunikat na zegarach?

Edytowane przez AirAjti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmieszy mnie trochę ciągłe poruszanie tematu spalania. Jasne, że wcześniej ten temat był rzadziej maglowany, a teraz przy obecnych cenach paliw każdy chce, żeby jego auto spalało tyle co komarek i drapie się po dłowie co tu zrobić, żeby było mniej. Przy obecnym zagęszczeniu ruchu w miastach, ciągłych korkach, (w końcu teraz prawie każdy ma samochód) pokonywaniu krótkich dystansów i zarazem nie dogrzanym silniku spalanie wzrasta. Jeszcze parę lat wcześniej ruch uliczny był dużo mniejszy ceny paliw też a i auta mniej wyeksploatowane, zważywszy na fakt,że np.co trzeci użytkownik tego forum ma megane II z 2003 roku. Latka lecą niestety i części mechaniczne się zużywają. Można przyjąć, że wielu z nas ma już naganiane tych kilometrów a i nie zawsze odpowiednio podchodzi do tematów ekspoloatacj i odpowiedniej naprawy auta. Temat rzeka...

 

Trasa, trasie nie równa, na klime zimą nie jeździsz?

Silnik F9Q 800 blok F9A - megane II lub F9Q 812 blok F9A , ale to raczej scenic II

Jest jeszcze F9K laguna i inne i chyba sam F9, ale czy to silnik pod 120KM tego ci nie powiem.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hymmen, czy Twoim zdaniem z tygodnia na tydzień większe spalanie o 3l/100km to zużycie auta? W pewnym sensie tak, ale to jest kwestia na pewno jakiejś części, która zapewne po tak długim czasie eksploatacji zawiodła. Wybacz, ale Twój wywód jest moim zdaniem nie na miejscu i w żaden sposób nie jest w stanie pomóc mi w rozwiązaniu problemu, ani nikomu innemu.

 

Po ostatniej inspekcji uszczelniacze zaworów, zawory, turbina, pierścienie itd.- wszystko w bardzo dobrym stanie, spec od Renówek stwierdził, że 'jak nowe'. Dbam o auto.

 

Jeżdżę na klimie zimą czasem, ale robię tak od 8 lat i zawsze spalanie w mieście nie przekraczało 7,5 l/100km. I to było obojętne, czy jeździłem po zatłoczonym Wrocławiu, czy względnie małym mieście Lubinie, z klimą, czy bez, na niedogrzanym silniku, czy cieplutkim... itp. itd.

 

Proszę o konkretną pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie w oponach, zbieżność kół, stan łożysk, hamulce czy nie obcierają.

 

Gdzieś musi być jakiś opór w trakcie jazdy, ale z drugiej strony auto straciłoby na dynamice hmmm. Z tego co piszesz wszytko jest cacy jaki kiedyś, tylko doszło spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Znajomy mechanik sprawdził szczelność dolotu- twierdzi, że jest OK.

Sprawdzę opony i koła, ale wątpię, żeby to było to.

Co do zbieżności- nie ma szans, auto od nowości z nami także wypadku niet, a dziury żadnej też nie zaliczyliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na bank nie jest to przekłamywanie komputera jak ktoś wcześniej napisał - raz, że nikt tego komputera nie ruszał a dwa, że sprawdzam to co podaje komputer - nie mylił się wtedy kiedy pokazywał średnie spalanie koło 6L i nie myli się też teraz kiedy pokazuje ponad 8L - łatwo sobie to policzyć przy tankowaniu.

 

Dziwi mnie trochę podejście Hymmena - może i spalanie jest tematem czestym ostatnio ale nie ma się co dziwić - ceny niskie nie są i cały czas rosną. 2L wiecej na 100km to jest już ponad 11zł - może Ciebie to kolego nie martwi bo w miesiącu robisz właśnie te 100km ale jak sie robi powiedzmy te 1,5tys km to jest to o ponad 160zł więcej za samo paliwo a przy 2 tyś to 220zł a to już jest róznica.

Poza tym jeśli samochód ma spalanie na jakimś niskim poziomie i nagle ono wzrasta o ponad 2 litry to ja traktuje takie cos jak usterkę i bedę starał się ją usunać i wrócić do poprzedniego spalania bo wiem z doświadczenia że jest ono możliwe i nie jest to jednorazowy wyskok na trasie (długiej na 1200km bez zakrętów i górek najlepiej). Tak więc gadanie "a mój to pali 9L i to jest norma - tak powinno być" jest z mojego punktu zupełnie bez sensu bo może człowieku to z Twoim autem jest cos nie tak a nawet nie starasz się dowiedziec co (nawet jeśli ludzie Ci piszą że może palić o 1/3 miniej).

 

Co do ciśnienia w oponach i reszcie o której wspomina sKarlosMegane - sprawdziłem na poczatku i wszystko gra wiec wygląda na to, że to tez nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

as202 do dzisiaj nie wiem jaka była przyczyna podwyższonego spalania, ponieważ tydzień po odbiorze auta od mechanika (po wymianie turbiny, odmy, uzupełnieniu płynów) jadąc autostradą auto nagle zgasło. Po odholowaniu auta i wstępnych oględzinach okazało się że jest przepalony bezpiecznik główny na klemie plusowej. Palił się przy próbie odpalenia auta. Szukając przyczyny tego zdarzenia wyszło że nie da się obrócić wałem :-) I reszty chyba już nie muszę tłumaczyć... zatarty silnik. Prawdopodobnie było to następstwo przygody z turbiną :/ Mam wał do wymiany, korbowody, panewki i nie wiadomo co jeszcze wyjdzie w praniu :/ Jestem ciekaw jakie będzie spalanie po remoncie silnika. Czy wróci do normy? Która również moim zdaniem w tych silnikach jest na poziomie 6-7l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego as202 nie zapalaj się tak, bo to nie zdrowo. Zrób test przelewowy wtryskiwaczy a wszystko sie wyjaśni.

Tu masz trochę na temat i nie dziękuj: http://renaultlaguna.pl/forum/topic/66061-laguna-2-dci-duze-spalanie-brak-bledow/

Pozdrawiam.

Edytowane przez hymmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 23 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!