Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przebiegi w Waszych TCe a usterkowość auta


Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie czytałem już wcześniej na forum opis przygód z tym silnikiem i wiem, że jest bardzo wrażliwy na mocne obciążenie przy zimnym silniku. Stan płynu sprawdzam min. raz w tygodniu, jest ok. Przebieg 99k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie wszystkie przypadki uszkodzeń uszczelek, które są nam znane z forum i z naszego warsztatu, mają początek w okresie zimowym, opis na forum Scenika, który znalazłeś jest również opisany na naszym forum przez kolegę bob_64 i to także jest usterka z ostatniej zimy i mrozów, wiem bo akurat konsultowałem sprawę z kolegą bob_64.

Edytowane przez witman
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, mam pytanko o dodatek do oleju - CERATEC od Liqui Moly. Czeka mnie wymiana oleju (po 10k km), chcę zalać go czymś lepszym niż ELF (Motul ew. Liqui Moly) i zastanawiam się nad tym dodatkiem. Ostatnio zauważyłem, że silnik po zmianie biegu na wyższy przy ok. 2k rpm delikatnie "zabuczy". Jeżeli nie CERATEC to może Archoil albo Wagner ? Ostatnio zmieniałem olej i wlali mi ELF-a z beczki i szczerze mówiąc nie jestem do niego przekonany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do obu moich TCe leję ELF-a i wymieniam regularnie co 10kkm.

Z ostatnich ciekawostek warsztatowych wrzucam do obejrzenia fotki wałka z głowicy 1.4TCe, przebieg 115kkm i widać, że wałek jest zatarty, klient przyznał, że wymieniał olej w silniku zgodnie z zaleceniami producenta co 30kkm.

Druga fotka przedstawia wałek po przebiegu 180kkm posiada znikome ślady zużycia i w jest pełni sprawny.

 

zatarty wałek 115k.JPG

wałek ok 178k.JPG

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @witman cenna uwaga, ja wymieniam u siebie olej co 10, max. 12k km. Co prawda, kupiłem używkę z przebiegiem 91k km, ale z tego co widziałem, olej był zmieniany max. co 15k km. Co uważasz na temat dodatków do oleju ? Być może warto coś dodać, żeby ochrona była lepsza w nadchodzące mroźne dni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dobrych olejach są już wszelkie dodatki, trudno cokolwiek powiedzieć o wszelkich uszlachetniaczach dostępnych na rynku w moich, obu zagazowanych TCe profilaktycznie została założona lubrykacja, która ma za zadanie ochronę gniazd zaworowych, lepsze smarowanie i ich szczelność. To akurat jest sprawdzony i skuteczny system, bo osobiście widziałem zawory i wysokiej jakości ich zdjęcia pod mikroskopem, mój kuzyn rajdowiec stosuje "lubrę" w swojej Clio RS 2.0 230KM, kiedyś po sezonie rajdowym znikało mu z silnika ~35KM, a od czasu stosowania płynu lubrykacyjnego ~5KM, co potwierdza jego hamownia, a głowicę zdejmuje i dopieszcza po każdym sezonie rajdowym. Oczywiście Clio jeździ na Pb102, nie na LPG ;-)

Słyszałem jedynie od ludzi z firm zajmujących się tuningiem mechanicznym silników w miarę pochlebne opinie o ceramizerach i tu pookreślali dobrych firm !

Stosuje się je w zdrowych i sprawnych silnikach ! Dolewanie tego suplementu diety do zużytych silników niczego nie polepszy, a i na pewno nie pogorszy. 

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W olejach są dodatki ale zazwyczaj w ściśle ograniczonej ilości i w ściśle przygotowanym pakietem tak aby olej spełniał daną normę/normy producenta pojazdu.  Dodatki ZDDP, które mają za zadanie chronić silnik są bardzo ograniczone w nowoczesnych olejach low/mid SAPS (oleje z normami ekologicznymi C1, C2, C3, C4). Ilość takich dodatków ochronnych jak Bor czy Cynk jest w wielu markowych olejach mocno okrojona. Dodatki do oleju to bardzo dobre rozwiązanie pod warunkiem, że zastosujemy odpowiedni dodatek. Te na bazie teflonu są wręcz szkodliwe a te zawierające zbyt dużą ilość ZDDP nie nadają się zbytnio jeśli wymagany jest olej low/mid saps i dodatkowo mogą zmieniać właściwości samego oleju co nie zawsze jest dobre.              Z czystym sumieniem mogę polecić Archoila AR9100 (oparty na nanoboranie) a zwłaszcza nowego Archoila AR9200V2 (oparty na nano dwusiarczku wolframu -będzie dostępny za ok 10 dni).  Te preparaty obniżają współczynnik tarcia i zdecydowanie poprawiają ochronę silnika. AR9100 podbija TBN - ma bardzo dobre właściwości czyszczące dlatego jest on dedykowany w szczególności do silników diesla. AR9200V2 to już jest naprawdę kosmiczna technologia i takiego modyfikatora nie znajdziemy nawet w najlepszych olejach wyczynowych (o których mało kto słyszał). Niektóre oleje zawierają modyfikatory tarcia ale zwykle są to oleje sportowe/racingowe. Seria EE Millersa zawiera można powiedzieć nanotechnologiczne dodatki poprawiające smarowanie i obniżające tarcie. Czasami producenci używają molibdenu (słynie z tego Liqui Moly ale stosuje także Millers i inni), który również poprawia smarowanie ale głównie wpływa na akustykę bo jego właściwości ochronne są bardzo ograniczone. Dodatki na bazie molibdenu (M0s2) poprawią akustykę ale ochronę w minimalnym stopniu. Z popularniejszych dodatków można polecić Ceratec-a od Liqui Moly ale moim zdaniem lepszy jest Archoil AR9100 (o AR9200 nawet nie wspominając). Liqui Moly ma też bardzo dobry dodatek Motor Protect ale niestety nie jest on dostępny w Polsce w oficjalnej sieci sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem fanem ceramizerów, także dlatego, że sprawdziłem jego działanie w praktyce, gdy kiedyś jechałem bez oleju :-D Inne auto dawno miałoby zatarty silnik, a tutaj nic się zupełnie nie stało. Zaleta też w cenie, bo za 70 zł wystarcza to na > 50-100k km (pomimo wymian oleju), a jednak te wszystkie modyfikatory plus, motor-lify, archoile, miltec trzeba dolewać z każdą wymianą oleju (przy tych wszystkich wymianach to koszt się z tego zrobi już ok 500 zł na same uszlachetniacze). Plusem ceramizerów jest też to, że "naprawia" niewielkie wżery i rysy przez stworzenie warstwy ceramicznej w punktach tarcia metal-metal (dla mnie to istotna zaleta jak kupuję auto po kimś, gdzie olej był wymieniany co 30k km), a nie tylko zmniejsza tarcie, dzięki czemu wyrównuje się pięknie kompresja na cylindrach (sprawdziłem to na aucie z przebiegiem 200k km).

 

A, pisząc o ceramizerach mam na myśli środki: ceramizer, ceramizator, ceramiczna ochrona silnika, ceratec (4 różne firmy). Możliwe, że coś pominąłem, jest tego trochę na rynku; ja przetestowałem wszystkie 4 firmy i działają tak samo, więc jak zalewam do "nowego" auta to kieruję się już tylko ceną.

Edytowane przez niebianskaskurwoala
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceratec od Liqui Moly nie jest de faco Ceramizerem takim jak Ceramizer marki Ceramizer tzn. jego właściwości regeneracji zniszczonych powierzchni są bardzo skromne (żeby nie powiedzieć żadne -oparty jest w dużym stopniu na borze podobnie jak AR9100, tyle że technologicznie mniej zaawansowany). Co do działania przez 50 tys. Cerateca to można zapomnieć (AR9200V2 ma zapewne dużo lepsze). Jak ktoś chce mieć zapewnione działanie to powinien wymieniać z każdą wymiana oleju. Z innymi produktami tego typu nie miałem bezpośredniego doświadczenia ale nie zakładałbym, że to co deklaruje producent musi w praktyce się sprawdzić. Owszem po bardzo dużym przebiegu i kilku wymianach jakaś tam ochrona jeszcze będzie ale jak duża w stosunku do tej początkowej trudno stwierdzić. Producent zwykle nie pisze , że przez 50/100 tys. ochrona będzie cały czas taka sama tylko tekst w stylu "ochrona nawet na 50 tys. km" co daje duże pole manewru. Archoil AR9200 (ten stary) a nawet AR9100 też nie znikał całkiem wraz z olejem i kolejna dawka mogła być potencjalnie nieco niższa. Ceramizery działają ale moim zdaniem są lepsze środki prewencyjne a Ceramizery sprawdzają się w sytuacjach kiedy są już jakieś uszkodzenia i rysy do wypełnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zalewałem do sparka 0.8 Archoil 9100 i nie było poprawy, silnik drgał na zimnym silniku, a po wymianie oleju na nowy bez dodatku było trochę lepiej, a po stosowaniu Ceramizera po ok. 50 km silnik na zimnym juz pracował spokojniej jak 4 cylindrowy bez drgań. Producent pisze, że pełna ochrona do 70 tys. km, a nie na 70 tys. km.

 

Tylko mam wrażenie, że dodatki archoil czy inne typy nie współpracują do końca z olejami typu 0W30 czy 0W40. Lepiej sprawdzają z 5W40, 5W30 czy 10W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, więc co zalecacie do 1.4 TCe . Na 5.10.2017 mam umówionego mechanika i wymianę oleju (po prawie 10k km). Wcześniej zalany był ELF z beczki, teraz chciałbym zalać Liqui Moly Leichtlauf High Tech 5W40 i zastanawiam się nad dodatkiem do tego silnika. Archoli 9100 czy Ceratec ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdziwy 100% syntetyk: Specol GOLD 5w40 (kupisz u kolegi @tomek evo na lejolej.pl) + Ceramizer/Ceramizator. Nic lepszego w takiej (i podobnej!) cenie nie znajdziesz na bank.

 

Olej który podałeś jest przykładem niedoskonałości prawa - ma 30-60% ropy naftowej, a producent pisze o nim 'w pełni syntetyczny'.

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specol - tyle samo opinii pozytywnych co i negatywnych.

 

Widziałem testy - może nie do końca miarodajne ale dające jakiś pogląd:

 

 

Liqui Moly:

 

 

 

Specol: 

 

 

 

Jak widać, szału nie robi.

 

Poza tym zerknijcie jeszcze na ten test w niskiej temperaturze:

 

 

 

Może coś z Motul-a ? Używałem już X-cess-a w innych autach i był ok.

 

Patrzyłem też Penrite ale nie mogłem znaleźć u nich w tabeli zgodności z RN0710. Zależy mi na tym, żeby olej w niskich temperaturach dobrze smarował silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!