Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpie , spadek mocy auto zrobiło się mułowate


martini0030

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nie tak dawno opisywałem problem z szarpaniem przy dotykaniu pedału gazu. Jeżdzę już tak jakiś miesiąc i nikt nie potrafi rozwiazać tego problemu bo brak jest błedów. Auto oprócz tego, że szarpie wyraźnie stało sie mułowate. Szarpanie występuje głównie przy jezdzie poniżej 2000 obrotów. Czyli najczęsciej jazda w korku. Przy gwałtownym wcisnięciu pedału gazu auto nie szarpie ale jest mułowate. Panowie macie jakieś pomysły? Trzy razy byłem na kompie i nie ma błedów. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza. Mechnicy rozkładają ręce a ja nie chce wymienić pół samochodu:((

 

Pozdrawiam i dziekuje za jakies sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odpiąć wtyczkę od przepływomierza. Błędu nie wykaże. Moc prawdopodobnie powróci. Miałem podobnie, jeżdżę bez przepływki od ok. miesiąca. Auto śmiga jak nigdy dotąd. Rozglądam się za nowym przepływomierzem w rozsądnej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nie kopci,silnik na wolnych obrotach chodzi równo na postoju jak wcisnę gaz wydaje się wszystko ok. Dopiero problemy zaczynają sie podczas jazdy. Mam powoli dość tego samochodu. Co do przepływki to moja renia jej nie posiada. Nie wiem czy to możliwe ale mechanik który podłączał auto do komputera stiwerdził cytuje o "wersja bez przepływki" :) Dodam jeszcze, że czasami na chwile auto ma takie przebłyski jak by odsykiwało moc i wtedy przestaje szarpać ale to tylko na chwile. Myślałem żeby wymienić EGR? Może to on szwankuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj na zgaszonym samochodzie wypiac EGR i zobacz co będzie. ja tak miałem z Mascottem 3.0dxi

Ewentualnie posprawdzaj jeszcze wszystkie przewody odpowiadające za dopływ powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj test odpiałem wtyczke która jest u góry tam gdzie powinien być przepływomierz ale auto zrobiło się jeszcze bardziej mułowate. Wiec przepływka o ile tam jest chyba jest dobra. A jak mogę sprawdzić czy egr jest sprawny odpiąć wtyczke i odpalić auto? Zauważyłem dziś jeszcze jedną rzecz, ze z pod maski przy dynamicznej jezdzie czasami wydowbywa się taki metaliczny dźwięk ale słyszalny tylko przy wyższych obrotach. Jak by stukanie zaworów/ albo klepanie wtrysków. Nie wiem czy ma to związek z szarpaniem i zamuleniem samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróć na komputer jeszcze raz i diagnoze zrób podczas jazdy, a konkretnie sprawdź ciśnienie doładowania jakie daje turbina przy gazie w podłodze. Kolejna rzecz do sprawdzenia to ciśnienie na szynie common rail podczas przyśpieszania, czy czasem mocno nie spada. Wówczas może być zawór regulujacy szwankować. Sprawdź to. Odpinanie wtyczek sobie daruj, bo to nie tu leży problem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok w nastepnym tygodniu pojadę na komputer i poproszę o sprawdzenie tych parpametrów i postaram się napisać co wyszło dalej. Wstępnie zamówilem już egr i pedał gazu żeby podmienić i zobaczyc co sie bedzie działo ale faktycznie może to nie ta droga. Podjadę na kompa do Aso zobaczymy co powiedzą.Ale w 3 różnych warsztatach nic nie znaleźli:(

 

Dodano: 30 gru 2011 - 12:36

Udało mi się dzisiaj sprawdzić ciśnienie na komputerze. A wiec ciśnienie na listwie wtryskowej 3300 PSI czyli 227 bara na wolnych obrotach. Podczas jazdy przy kręceniu silnika do odcięcia maksymalnie pokazało 22000 PSI czyli 1516 bara. Czy jest ok? Może ktoś wie jakie wskazania powinny być prawidłowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podane wartości masz prawidłowe, więc ukł zasilania paliwa odpada. Ale priorytetem było sprawdzenie ciśnienia doładowania turbiny, bo wg mnie za mało pompuje powietrza i jest muł. Nie sprawdziłeś tego>?

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro może podjade jeszcze do znajomego i sprawdze ciśnienie doładowania turbiny.Nie wiem czy komp nam pokaże bo kolega ma dość ubogi program. A jak sprawdzić czujnik wlotu powietrza i gdzie go szukać?:) Wstępnie obejrzeliśmy układ dolotowy i nie zauważyliśmy żadnych nieszczelości.Ale podczas mocnego depatania w pedał gazu czuć , że auto się męczy przy rozpędzaniu jak bym się rozpędzał z zaciągniętym ręcznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem drugi używany EGR po zamontowaniu niestety nic się nie zmieniło auto nadal szarpie. Najgorzej jest podczas jazdy miejskiej. A jazda w korku to koszmar. Podejme może jeszcze temat potencjometru pedału gazu. Jakaś przyczyna tego stanu rzeczy musi być. Szkoda, ze nie pokazuje zadnego błedu bo to jak szukanie igły w stogu siana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!