Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana cewek zapłonowych ?!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Gdy odpalam auto po całym dniu stania na parkingu w pracy, tak jak kiedyś przeczytałem na naszym forum

pompuje ręcznie nogą pedał sprzęgła 6 razy przy odpalonym silniku.

Nastepnie gdy ruszam auto i tak bardzo intensywnie szarpie w trakcie puszczania sprzęgła, pozatym jest

bardzo "zamulone" po przejechaniu około 350m gdy już silnik powoli się rozgrzeje wszystko powraca do normy i silnik jest znów żwawy...

I tu właśnie nasuwa się moje pytanie czy to przez zużyte cewki zapłonowe ??? Czy warto kupić nowe ??!!

 

Z góry dzięki za podpowiedzi...

 

Dodano: 10 sty 2012 - 20:00

Czy ktoś może odpisać ???!!!

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa??

Byłem u mechanika to powiedział że u mnie filtr znajduje się w zbiorniku i wymienia się go co 240tyś/km ...

Byc może u mnie filtr paliwa występuje, jeśli wiesz to powiedz, a drugie pytanie to gdzie on jest ???

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedzialeś na to pytanie. Nie jestem mechanikiem, piszę to co mi przychodzi do głowy, miałem podobne objawy do Twoich i po wymianie świec i filtra powietrza wszystko ustąpiło. Jak mi coś jeszcze wpadnie do glowy to Ci napiszę. :-)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa znajduje się pod samochodem, mniej-więcej w środku jego długości, bądź też bliżej tyłu. Nie jest połączony ze zbiornikiem. Zastanów się nad zmianą mechanika, bo ten albo nie wie, albo mu się nie chce :-)

Ja wymieniam co roku filtr paliwa, filtr powietrza, olej i filtr oleju - i myślę, że tak wypada zawsze zrobić.

 

Cewka jak padnie, to po prostu padnie - nie spotkałem się u siebie z tym, by połowicznie działała.

 

O motywie pompowania 6 krotnie sprzęgła pierwszy raz czytam, i nigdy czegoś takiego nie stosowałem.

 

Na luzie również silnik ciężko wkręca się na obroty?

Ile przebiegu było zrobionego na tym sprzęgle, może to w nim jest problem?

 

Akurat sprzęgło w tym samochodzie nie jest zbyt perfekcyjnie wykonanym elementem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa znajduje się pod samochodem, mniej-więcej w środku jego długości, bądź też bliżej tyłu. Nie jest połączony ze zbiornikiem. Zastanów się nad zmianą mechanika, bo ten albo nie wie, albo mu się nie chce

Niestety nie do końca jest to prawda. Niektóre modele Megane nie mają filtra na baku, tylko zintegrowany z pompą paliwa. Nie pytajcie, które to są, bo nie wiem, ale są takie i to nawet u nas na forum są osoby które tak mają. Po prostu francuska myśl techniczna zaskakuje :-)
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj pod siedzenie pasażera, oczywiście o spodu, przed prawym tylnym kołem, na baku powinna być taka metalowa puszka, połowa puszki piwa, :-) jeżeli jest to masz filtr. Możesz go sobie bez problemu sam wymienić, jeżeli nie ma to filtr zintegrowany jest z pompą.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Podsumowując to co wcześniej pisałem o szarpaniu auta na zimnym silniku,zamuleniu itp.

Wszystko już wróciło do normy po wymianie rozrządu i koła zmiennych faz rozrządu "KZFR".

Teraz po wymianie nie pompuje 6 razy sprzęgła ani auto nie szarpie, poza tym powróciła moc silnika...

Wszystko jest OK !!! :-) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witaj

czy miałeś taki objaw że ruszałeś była moc, nagle moc spadała i trzeba było cisnąć gaz żeby jechać.

Kupiłem GS z benzyną 2,0 i mam takie objawy jak opisałem a jestem w trakcie wymiany rozrządu i teraz nie wiem czy KZFR padł. Dodam że auto zapala normalnie, nie hałasuje nie terkocze itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam o ten brak mocy bo po rozebraniu rozrządu wyszło że KZFR było zmieniane ok 30kkm tak mi się przynajmniej wydaje. KZFR wygląda na nowe pompa wodna też ale wymienię już kpl bez KZFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!